Nastava na daljinu
UČITELJICA BEZ UČIONICE
Bez fizičke blizine i govora tijela učenika, moja sposobnost procjene je osakaćena
objavljeno: 9. travnja 2020.

Moja je učionica sada kuhinjski stol koji dijelim sa svojom jedanaestogodišnjom kćeri. Ona je učinkovita u svom radu, dovrši sve zadatke do ručka i uživa u ostatku dana. Ja se pak, s druge strane, nikada ne zaustavaljam. Moji se dani sastoje od trčanja u mjestu. E-poruke, objave na Facebooku, tekstualne poruke i obavijesti na platformi Google Classroom drže me vezanom, ali ja ostajem udaljena.

JA SAM UČITELJICA, PREKINUTA.

Moja suspenzija, naravno, nije disciplinska, ali ipak se osjećam kažnjenom. Moji školski dani su dugi i naizgled uzaludni. Bez fizičke blizine i govora tijela, moja je sposobnost procjene osakaćena. Svakim danom poučavanja na daljinu postajem sve udaljenija od ljudskih bića s mojeg rasporeda. Pozivam kući, sazivam sastanke na Google Hangoutsu, ali moji učenici kao da su otplovili daleko od mene. Bacam pojaseve za spašavanje samo zato da bih ih odmah zatim promašila – moji su učenici poput pokretnih meta.

 JA SAM UČITELJICA BEZ UČIONICE.

Razgovarala sam s jednim ocem koji kaže kako njegova supruga i on dopuštaju djetetu da posjećuje prijatelje. Nisam ništa kazala, ali mi je došlo da vrisnem. Zar on ne zna ništa o poravnavanju te nesretne uzlazne linije novooboljelih? Zar nije čuo za slogan „Ostani doma“ ili „Držite udaljenost sada kako biste se mogli okupiti kasnije“?

Sigurna sam da je čuo, ali odgajati tinejdžera, posebno tvrdoglavog tinejdžera, iscrpljujuće je. Ugrizem se za jezik i objasnim čovjeku što njegova kći treba učiniti kako bi podigla zaključnu ocjenu. Virus, naravno, ne mari za to što nismo stigli podijeliti zaključne ocjene. Sada se trudimo izračunati prosjek ocjena trećeg četveromjesečja dok istovremeno poučavamo gradivo posljednje četvrtine školske godine. To je ludnica.

JA SAM UČITELJICA, BEZ POVEZANOSTI.

Potrebna su mi tri ekrana da bih bila ukorak sa svim platformama. Držim mnogo otvorenih prozora, to je vježba žongliranja za moj mozak.

Preskačem s jedne platforme na drugu: School Tools, Quizlet, Kahoot, Google Classroom, Flocabulary i AP Classroom. U međuvremenu pokušavam organizirati smislenu nastavu za ponavljanje gradiva i pogoditi primjerene načine ocjenjivanja.

JA SAM UČITELJICA BEZ BIJELE PLOČE.

Imam toliko pitanja. Hoćemo li se vratiti u školu sredinom travnja? Hoće li se ove godine održati matura? Ako se neće održati, što će to značiti za računanje akademskih rezultata završenih srednjoškolaca? Hoćemo li se ove godine uopće vraćati u učionicu? Hoće li se renoviranje školske zgrade nastaviti? Obnavljanje naše školske zgrade je, čini se, prethodilo obnovi nas samih.

Nadam se da ćemo, jednom kad se vratimo u učionicu, u nju ušetati kao bolja verzija i   učitelja i učenika.

A do tada, ostajem učitelj iz sjene, suspendirani učitelj bez učionice.

■ NAPOMENA ■ autorica: Laura BROWN, učiteljica, suradnica portala The Educator’s Room ■ SAD: The Educator’s Room – obrazovni portal čiji su glavni ciljevi podizanje svijesti o učiteljskoj ulozi u društvu i zalaganje za promjene u obrazovanju čiji bi glavni nositelji trebali biti učitelji ■ izvornik: theeducatorsroom.com  ■  Photo by Shutterstock ■