Nastava na daljinu
TUŽNI SMO ZBOG SVEGA ŠTO SU NAŠI UČENICI IZGUBILI
Izolacija nije odmor ni za učitelje ni za bilo koga drugoga
objavljeno: 12. svibnja 2020.

 – Učitelji su sretnici. Već imaju plaćeno cijelo ljeto, a sada su, zbog zatvaranja škola uslijed epidemije, dobili i produženi plaćeni odmor. – Viđala sam takve komentare na društvenim mrežama proteklih nekoliko dana. Razumijem da redovita plaća u ovom trenutku djeluje privlačno dok su mnogi zabrinuti kako će platiti stanarinu i kupiti namirnice, ali vrijeme izolacije nije vrijeme opuštanja za učitelje. Mi nismo na produženom odmoru. Mi i dalje imamo veliku odgovornost i još veće brige. Ovdje su samo neke od njih.

ZABRINUTI SMO ZA NAŠE UČENIKE

Hoće li imati dovoljno hrane? Mnoge se obitelji oslanjaju na besplatan doručak i ručak kako bi prehranile djecu. Naravno, brojni školski okruzi i dalje nude besplatan obrok, ali mnoga djeca nisu u mogućnosti doći na ta mjesta.

Jesu li sigurni? Za neke učenike škola je jedino sigurno mjesto. Stručnjaci za obiteljsko nasilje predviđaju porast nasilja nad djecom zbog izolacije uzrokovane koronavirusom. Povećani stres u kombinaciji s većom količinom vremena provedenog kod kuće čini opasnu kombinaciju za djecu koja već žive u uvjetima obiteljskoga nasilja. S obzirom na to da djeca ne pohađaju školu, neće ih vidjeti oni koji su obvezni prijaviti nasilje.

Što ako se oni ili član njihove obitelji razbole? Hoće li imati nekoga kod kuće tko će skrbiti za njih? Hoće li imati potrebne zalihe? Hoće li biti u mogućnosti dobiti liječničku pomoć ako im bude potrebna?

Hoće li biti pod nadzorom? Roditelji moraju ići na posao kad god je to moguće kako bi prehranili obitelj. Neki roditelji su radnici u – za društvo – ključnim zanimanjima i za njih izolacija nije opcija. S obzirom na to da su škole zatvorene, neki roditelji nemaju izbora i moraju ostaviti djecu samu kod kuće bez nadzora odrasle osobe. Mnogi učenici preuzimaju ulogu skrbnika, često u dobi kada im je i samima potreban nadzor.

Tužni smo zbog svega što su naši učenici izgubili. Našim učenicima nedostaje rutina, prijatelji i učitelji. Njihovi životi su iznenada okrenuti naglavačke. Propuštaju velike događaje kao što su dugo očekivani školski izleti, razredne zabave, maturalne zabave pa i maturalni ispit.

ZABRINUTI SMO ZA ZAVRŠNE PROVJERE I UPISE

Pitamo se što će biti s državnim ispitima i kako će to utjecati na naš život. Učenici će biti izvan škole, u najboljem slučaju, nekoliko tjedana. Hoće li se ispiti održati? Neke države poput Texasa otkazale su ispite za ovu školsku godinu dok druge, poput države Tennessee, kažu kako će se oni ipak održati. Kako će učenici polagati ispite nakon razdoblja provedenog pod velikim stresom i bez uobičajene nastave? Dodatci na plaću učitelja često ovise o rezultatima tih ispita pa se pitamo kako će to utjecati na naše buduće prihode.

Bojimo se da će učenici propustiti ključne ispite. Prijamni ispiti za upis na fakultet otkazani su. Što je s učenicima koji ovise o rezultatima takvih ispita kako bi se upisali na fakultet?

ZABRINUTI SMO ZA NAŠE SURADNIKE

Hoće li zaposlenici školskog okruga koji su plaćeni po satu ipak biti plaćeni? Što je s vozačima autobusa, asistentima, zamjenama, domarima, radnicima u kantini i drugima? I oni imaju račune za platiti i obitelj koju trebaju prehraniti.

ZABRINUTI SMO ZA BUDUĆNOST NAŠE PROFESIJE

Što je sa studentima pripravnicima koji neće moći prikupiti broj odrađenih sati koji im je potreban da bi diplomirali? Izgaranje učitelja je na visokoj razini gdje 19% – 30% učitelja novaka napušta profesiju u prvih pet godina rada. Ako studenti nisu u mogućnosti diplomirati jer ne mogu prikupiti dovoljan broj pripravničkih sati, tko će zamijeniti učitelje koji napuštaju profesiju?

ZABRINUTI SMO ZBOG OČEKIVANJA KOJA SE U VRIJEME  PANDEMIJE POSTAVLJAJU PRED UČITELJE

Naše opterećenje poslom sada je još veće. Odjednom smo, bez ikakva upozorenja,  dobili zadaću pripremiti zadatke, planove lekcija, kvizove i drugo, prilagođene višetjednom učenju na daljinu. Moramo sudjelovati u edukacijama za poučavanje na mreži, služiti se  novim alatima i pohađati sastanke na temu kako se nositi s virtualnim obrazovanjem učenika.

Vrlo smo sumnjičavi hoće li naši učenici na mreži zaista ispunjavati zadano. Nemaju svi učenici pristup internetu. Neki možda nemaju ni struju u kući. Obitelji trenutačno pokušavaju dovesti svoje živote u red i rješavanje s djetetom zadataka iz matematike i nadgledanje pisanja eseja jednostavno se ne mogu naći na listi njihovih prioriteta.

Pokušavamo raditi iz naših domova u prisustvu vlastite djece. Većina je učitelja upućena da nastavi kreirati i zadavati zadatke, ocjenjivati i komunicirati s učenicima i njihovim obiteljima za vrijeme izolacije. Mnogi od nas imaju djecu kod kuće pa se trudimo (uz skrb  o vlastitoj djeci) nositi s pozivima, e-poštom i videokonferencijama.

JOŠ UVIJEK SMO ZABRINUTI HOĆEMO LI IMATI DOVOLJNO NOVCA

Još uvijek se pitamo kako spojiti kraj s krajem. Mnogi učitelji rade dodatne poslove u uslužnim djelatnostima kako bi spojili kraj s krajem. Izolacija uzorkovana pandemijom u  velikoj mjeri ograničava pristup tim poslovima. Moguće je da naš partner ostane bez posla, a učiteljska plaća nije dovoljna da prehrani obitelj.

Volimo naše učenike. Mnogi od nas nisu stigli objasniti im što se događa ili se oprostiti s njima. Možda nikad više neće kročiti u našu učionicu ako izolacija potraje do kraja školske godine. Dat ćemo sve od sebe kako bismo ostali u kontaktu, nastavili poučavati na daljinu na najbolji mogući način i omogućili izvore materijala roditeljima trudeći se istovremeno voditi svoje kućanstvo za vrijeme krize. Izolacija nije odmor ni za učitelje ni bilo koga drugoga.

■ NAPOMENA ■ autor: Rachael MOSHMAN, magistra edukacije iz Floride (SAD), mama, odgajateljica, spisateljica i zagovornica samopouzdanja. Kao učiteljica radila je u odjelima s učenicima najmlađe dobi pa do studentskih skupina. ■ SAD: Bored Teachers – podrška učiteljima svih razina na način da, osim ozbiljnih pristupa obrazovnim temama, mogu pronaći i humor u frustraciji, iscrpljenosti i kompleksnosti koji dolaze s učiteljskom profesijom ■ izvornik: boredteachers.com  ■ Photo by Brooke Cagle on Unsplash ■