Nastava na daljinu
OŠ POKUPSKO, POKUPSKO
Povezivanje starih informacija na novi način
objavljeno: 18. svibnja 2020.

Danas se kreativnost smatra jednim od ključnih vještina za uspjeh svake osobe i zato je važno raditi na tome počevši od svojega doma, a kasnije i u školi.

U radu s djecom težim razvijanju kreativnosti i kreativnog mišljenja u svim odgojno-obrazovnim područjima. Kreativni su ljudi uglavnom najkreativniji i najuspješniji u vrlo malom broju područja. Osobine kreativnih osoba su otvorenost, radoznalost, inovativnost, motiviranost, sposobnost asociranja, samopouzdanje…

Sve navedene osobine imaju i naši učenici i na nama učiteljima je razvijati te osobine na različite načine.

Sada sam u 2. razredu. Kada razmišljam o nastavnom satu, često mi glavom prolazi misao – zašto ne bih pokušala drukčije? Nailazim na mnoge dobre ideje svojih kolega i kolegica, ali često inspiraciju nalazim i u svojemu radnom okruženju i prilikama koje mi se pružaju.

Što su to Žganci z tropom? Volimo ih jesti kada ih spremi naša baka. Zašto se i sami ne okušati u njihovoj izradi?  Ili možda napraviti Jabuke u šlafroku? Mi smo u tome uspjeli ove školske godine, naravno, dok smo još bili u pravoj školi.

U mnoge kreativne zadatke uključujem i roditelje,pa smo tako lektiru Plesna haljina žutog maslačka napravili kao dramsko-scensku igru, a Brain Gym vježbe ili crtanje fraktalnih crteža ne rade samo moji učenici, već i njihovi roditelji.

Kod svakog zadatka upotrebljavamo i emos lutke – lutke emocija koje nam mogu poslužiti u evaluaciji naših zadataka .

Kako je sada došlo novo doba poučavanja, vrijeme digitalizacije, trebamo se prilagođavati na ovakav način rada. Naravno, sve što je bilo dobro, na tome ćemo i dalje ustrajati. Važno je i razmjenjivati ideje sa svojim kolegicama i kolegama. Upravo sam za neke ideje upotrijebila primjere svojih kolega ili kolegica .

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

■ POKUSI SU BAŠ FORA!

Kako osmisliti  kreativnu i djeci zanimljivu dodatnu nastavu ? Evo jednog primjera dodatne nastave Prirode i društva u 2. razredu. Učenici su dobili detaljne upute kako napraviti pokuse po svojem izboru.

Emanuel BRAIM je svojim pokusom pokazao kako nastaje kiša. Sve što mu je bilo potrebno našao je u svojem domu [prozirna teglica, voda, pjena za brijanje i boja za kolače].

Dominika KAURIĆA zanimalo je kako se voda može kretati na zanimljive i neobične načine. Za svoj pokus upotrijebio je 2 čaše s vodom, jednu praznu čašu, papirnate ručnike i boju za kolače radi boljega vizualnog dojma. Nakon nekoliko minuta papirnati je ručnik postao mokar, a nekoliko minuta iza toga prazna se čaša počela puniti.

Ema ZALUŠKI odlučila je za svoj pokus iskoristiti plastičnu vrećicu, dobro zašiljenu olovku, vodu i gumicu. Zanimalo ju je hoće li, ako zabode olovku kroz plastičnu vrećicu ispunjenu vodom, voda izlaziti van. Ako i vas zanima, pokušajte sami.

Nikolina ZAGORAC napravila je pokus naziva Jaje u boci. Iako je jaje veće od otvora boce, prvo što pomislite je da neće moći ući u bocu u jednom komadu. Za ovaj pokus potrebna vam je čista i prazna staklena boca s nešto većim otvorom, tvrdo kuhano jaje, komad papira, šibice ili upaljač te obvezna prisutnost starije osobe. Jaje je završilo u boci! Znači, pokus je uspio.

Ako i vas zanimaju ovi pokusi ,možete ih napraviti kod kuće.

■ PROMET – UPOZNAJMO PROMETNE ZNAKOVE

Nakon usvajanja prometnih znakova,učenici su dobili zadatak da pokušaju sami napraviti prometnicu i prometne znakove. U svojim igračkama pronašli su različite figure i prometna sredstva [prometala]. Prometne znakove napravili su od materijala koje su imali u svojem domu. Koliko su bili kreativni, pokazuju i fotografije njihovih prometnica. Na kraju su se poigrali sa svojim ukućanima i na taj način ponovili sve što smo dotad naučili.

Ovo su samo neki primjeri gdje radoznalost, motiviranost i inovativnost stvaraju neke nove kreativce kojih ima u svakom razredu pa tako i u malome razrednom odjelu OŠ Pokupsko.

■  Piše Jasminka PODLEJAN, učiteljica mentor ■  OŠ Pokupsko ■ Biti učitelj kreativno je zanimanje. Koliko ćemo biti kreativni, ovisi o nama samima ■ 26 godina radim u prosvjeti kao učiteljica razredne nastave te paralelno vodim plesno-scensku skupinu. Sudjelujem na svim školskim i izvanškolskim priredbama te se aktivno uključujem u rad lokalne zajednice na području općine Pokupsko. ■ U svom pedagoškom radu zalažem se za očuvanje nematerijalne kulturne baštine. Kroz različite aktivnosti prikupljam s učenicima tradicijske vrednote vezanih za običaje ■