U protekla tri tjedna nekoliko sam puta mijenjala i prepravljala svoj plan i program. Prilagođavala sam se novonastaloj situaciji i povratnim informacijama koje sam dobivala od roditelja, ali sam osluškivala i svoju djecu koja su radila kod kuće. Naravno da ne može sve ostati isto. Naravno da količina sadržaja i zadataka ne može biti jednaka kao u pravoj školi.
Tragala sam i za nekim novim motivima za nastavu Likovne kulture koji bi oduševili učenike i potaknuli ih da kod kuće stvaraju vlastita umjetnička djela. Lako je kad smo u učionici i sve je pod nadzorom.
Kako napraviti dobru motivaciju i pripremu na daljinu?
Već drugu godinu zaredom moj razred je uključen u eTwinning projekt U svijetu likovnih umjetnika koji su pokrenule kolumnistica Školskog portala, Sandra VUK, i Nevenka DIMAČ. Taj projekt mi je ovih dana „as u rukavu“.
Učenici su i prije bili oduševljeni nastavom Likovne kulture na kojima sam ih upoznavala s najpoznatijim svjetskim i domaćim likovnim umjetnicima.
Za te sam se sate pripremala možda i više nego inače pa sam taj entuzijazam i oduševljenje prenosila i na njih. Pričala bih im zanimljive priče iz života umjetnika, pokazivala određene filmove o njihovu stvaralaštvu i s učenicima analizirala reprodukcije umjetničkih djela.
Jutros sam se sjetila slikara koji ih se jako dojmio – Pabla PICASSA.Otišla sam do računala i pregledavala njegova umjetnička djela. Pila sam prvu jutarnju kavu i uživala u virtualnoj šetnji izložbom. Zastala sam pred Pijetlom.
Naravno da sam motiv željela povezati s nadolazećim uskrsnim blagdanima. Savršeno! Oduševio me! Znala sam da će tako djelovati i na moje trećaše.
Napisala sam im nekoliko rečenica kao podsjetnik na naše prijašnje radove kada smo govorili o Pablu Picassu i dala poveznicu na kratak film o njegovim najpoznatijim djelima. Rekla sam da je rok za slanje tri dana. Radovi su počeli pristizati nakon sat vremena. Sve odreda prava mala umjetnička djela.
Djeca vole promatrati lijepu umjetnost i treba ih odmalena učiti kako je promatrati. Naš je zadatak zaljubiti ih u umjetnost, a zaljubljenost je povezana s lijepim osjećajima.
Stvarajmo te lijepe osjećaje i sjećanja i ovdje u virtualnoj školi!
■ autorica: Sanela ŠKEVIN, učiteljica 3.b ■ OŠ Ivana Gundulića, Zagreb ■ Dugogodišnja učiteljica u školi u srcu Zagreba. Za sebe mogu reći da volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svaki tjedan izvode neke pokuse, pripremam učenike za LIDRANO, pišem igrokaze. Obožavam ERASMUS+ i projekte „eTwinning”. ■