Nastava na daljinu
NASTAVA NA DALJINU
Moja kućna učionica
objavljeno: 30. ožujka 2020.

Kad utihne cjelodnevna jurnjava po svemirskim prostranstvima u kojima se nama učiteljima svakodnevno nude razne podrške i pomoć u nastavi, poveznice, videozapisi…; kad moje cure odu na počinak s odrađenim još jednim danom nastave na daljinu i vježbama za predškolce, ulazim u svoju kućnu učionicu…

Grupica ’18

Od početka rada škole na daljinu moja učionica je moja kuhinja i najbliži priključak za struju. Umjesto školske ploče, glavni pomoćnici su mi laptop i mobitel. U kasnim večernjim satima osvijetljena ekranom prijenosnog računala sve ideje i poveznice slažem i preslagujem u Wordu za svoje drugaše. Ispreplećem pisano izražavanje, medijsku kulturu, likovnu kulturu, obilježavanje ključnih datuma koje smo inače u razredu zajedno obilježavali, kombiniram listiće za vježbu…
Svakoga jutra, nakon TV škole, kolegica Meri Rošić i ja svojim đacima šaljemo zadaće u Viber grupu simbolično nazvanu Grupica ‘18 koju sam stvorila baš te 2018. godine kada smo primile prvaše. Naši su učenici u boravku naučili na dnevni ritam rada i svakodnevno nas oduševljava kojom brzinom ispunjavaju svoje zadaće iako im stalno napominjemo da nema žurbe i da se ništa ne mora sad i odmah. Nas dvije se svaki dan čujemo i dogovorimo plan rada za sutra. Nastojimo im rasporediti zadaće za vježbu i zabavu da ih ne opteretimo previše i stalno im naglašavamo da uživaju u izvršavanju zadataka koje su dobili, a ne da im predstavljaju teret i stres. Pazimo na količinu sadržaja jer mnogi roditelji i dalje rade pa tek pri povratku s posla mogu djeci pokazati što trebaju raditi taj dan.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

■  Remek-djela stvorena dječjim ručicama

Djecu svakodnevno hvalimo i potičemo. Hvalimo i njihove roditelje koji im prenose naše upute, koji sve radove fotografiraju i šalju u našu drugu Grupicu RADOVI. Mobitel mi je prepun njihovih remek-djela, oni vole kad ih tako zovem, a meni to uistinu i jesu prava remek-djela stvorena vrijednim, dječjim ručicama. Pa uređujem slike, prebacujem ih na laptop, slažem u foldere, šaljem u Smib, montiram u kratke filmove… Moja kućna učionica radi dugo u noć.

Pratimo sve: TV školu, online kazalište, igrice, kvizove, online slikovnice i Željkine priče za mali odmor na Školskom portalu. Prije nekoliko godina Željka je i posjetila našu školu. Ovu generaciju još nije uspjela susresti, nadamo se da hoće! Njezine priče moji učenici pretvaraju u crteže. Među njima je i moja mala predškolka Klara. I ona sada, u ovim vremenima bez vrtića i dragih prijatelja, uglavnom samo crta sve što mama zada svojim učenicima. Eto, Školski portal zabavlja i predškolce, a u Željkinim pričama za mali odmor uživaju i vrtićaši. Velika joj hvala!

■  Odlična suradnja s roditeljima

U svemu što nam se nudi pronalazim različite sadržaje koji će učenicima biti zanimljivi i barem im malo olakšati boravak u kući, udaljenost od prijatelja, nedostatak zajedničke igre i učenja u razredu (a oni su cijeli dan u boravku bili zajedno i to im najviše nedostaje). Prilažemo i zadaće koje nam pošaljeu naša vjeroučiteljica i teacher. Djeca to sve rado prihvaćaju, vrijedno prionu poslu, javljaju nam njihovi roditelji. I odlično surađujemo!
Raduje me svaka povratna informacija i zbog njihova truda i zadovoljstva nimalo mi nije teško zatvarati svoju kućnu učionicu tek u sat kad je Pepeljuga pobjegla iz dvorca…

Čarapice iz 2.aObilježili smo na daljinu Svjetski dan osoba s Downovim sindromom, 21. ožujka. Učenici su obuli šarene čarape, a roditelji poslali fotografije od kojih sam pripremila videouradak.

■ Autor: Jadranka GEGIĆ BLAJIĆ, učiteljica 2.a razreda ■ Osnovna škola Meje u Splitu ■