Kad utihne cjelodnevna jurnjava po svemirskim prostranstvima u kojima se nama učiteljima svakodnevno nude razne podrške i pomoć u nastavi, poveznice, videozapisi…; kad moje cure odu na počinak s odrađenim još jednim danom nastave na daljinu i vježbama za predškolce, ulazim u svoju kućnu učionicu…
Grupica ’18
Od početka rada škole na daljinu moja učionica je moja kuhinja i najbliži priključak za struju. Umjesto školske ploče, glavni pomoćnici su mi laptop i mobitel. U kasnim večernjim satima osvijetljena ekranom prijenosnog računala sve ideje i poveznice slažem i preslagujem u Wordu za svoje drugaše. Ispreplećem pisano izražavanje, medijsku kulturu, likovnu kulturu, obilježavanje ključnih datuma koje smo inače u razredu zajedno obilježavali, kombiniram listiće za vježbu…
Svakoga jutra, nakon TV škole, kolegica Meri Rošić i ja svojim đacima šaljemo zadaće u Viber grupu simbolično nazvanu Grupica ‘18 koju sam stvorila baš te 2018. godine kada smo primile prvaše. Naši su učenici u boravku naučili na dnevni ritam rada i svakodnevno nas oduševljava kojom brzinom ispunjavaju svoje zadaće iako im stalno napominjemo da nema žurbe i da se ništa ne mora sad i odmah. Nas dvije se svaki dan čujemo i dogovorimo plan rada za sutra. Nastojimo im rasporediti zadaće za vježbu i zabavu da ih ne opteretimo previše i stalno im naglašavamo da uživaju u izvršavanju zadataka koje su dobili, a ne da im predstavljaju teret i stres. Pazimo na količinu sadržaja jer mnogi roditelji i dalje rade pa tek pri povratku s posla mogu djeci pokazati što trebaju raditi taj dan.
■ Remek-djela stvorena dječjim ručicama
Djecu svakodnevno hvalimo i potičemo. Hvalimo i njihove roditelje koji im prenose naše upute, koji sve radove fotografiraju i šalju u našu drugu Grupicu RADOVI. Mobitel mi je prepun njihovih remek-djela, oni vole kad ih tako zovem, a meni to uistinu i jesu prava remek-djela stvorena vrijednim, dječjim ručicama. Pa uređujem slike, prebacujem ih na laptop, slažem u foldere, šaljem u Smib, montiram u kratke filmove… Moja kućna učionica radi dugo u noć.
Pratimo sve: TV školu, online kazalište, igrice, kvizove, online slikovnice i Željkine priče za mali odmor na Školskom portalu. Prije nekoliko godina Željka je i posjetila našu školu. Ovu generaciju još nije uspjela susresti, nadamo se da hoće! Njezine priče moji učenici pretvaraju u crteže. Među njima je i moja mala predškolka Klara. I ona sada, u ovim vremenima bez vrtića i dragih prijatelja, uglavnom samo crta sve što mama zada svojim učenicima. Eto, Školski portal zabavlja i predškolce, a u Željkinim pričama za mali odmor uživaju i vrtićaši. Velika joj hvala!
■ Odlična suradnja s roditeljima
U svemu što nam se nudi pronalazim različite sadržaje koji će
učenicima biti zanimljivi i barem im malo olakšati boravak u kući, udaljenost
od prijatelja, nedostatak zajedničke igre i učenja u razredu (a oni su cijeli
dan u boravku bili zajedno i to im najviše nedostaje). Prilažemo i zadaće koje
nam pošaljeu naša vjeroučiteljica i teacher.
Djeca to sve rado prihvaćaju, vrijedno prionu poslu, javljaju nam njihovi roditelji.
I odlično surađujemo!
Raduje me svaka povratna informacija i zbog njihova truda i zadovoljstva nimalo
mi nije teško zatvarati svoju kućnu učionicu tek u sat kad je Pepeljuga
pobjegla iz dvorca…
■ Čarapice iz 2.a ■ Obilježili smo na daljinu Svjetski dan osoba s Downovim sindromom, 21. ožujka. Učenici su obuli šarene čarape, a roditelji poslali fotografije od kojih sam pripremila videouradak.
■ Autor: Jadranka GEGIĆ BLAJIĆ, učiteljica 2.a razreda ■ Osnovna škola Meje u Splitu ■