Iza nas je prvi tjedan ove neobične škole – škole u oblacima. Temelje svoje učionice izgradila sam prije godinu i pol kada sam odlučila upotrijebiti aplikaciju Classdojo. Pozvani su samo roditelji koji su svakodnevno s veseljem pratili kako izgleda školski život njihove djece.
Objavljivala sam likovne radove, vijesti, poveznice na zanimljive i korisne digitalne sadržaje (Class story). Svakom učeniku u razredu automatski je dodijeljen njegov avatar.
Ponekad sam se s učenicima dogovarala da ću u tjedan ili mjesec dana dodjeljivati bodove za određene zadatke. Postoji opcija da sami određujemo što ćemo vrednovati i s koliko bodova.
Postoje pozitivni i negativni bodovi.
- Na kraju određenih razdoblja proglašavali bismo pobjednike [učenik tjedna/mjeseca].
Svaki učenik ima i svoj portfolio u kojem se nalaze njegovi radovi i moji komentari upućeni samo tom određenom učeniku. To je vidljivo samo njegovim roditeljima, učeniku i učitelju.
I onda iznenada, prije tjedan dana svi su bili prisiljeni u vrlo kratkom roku odlučiti na koji će način kreirati svoj virtualni razred.
Odlučila sam nastaviti s Classdojom.
Cijeli vikend sam gradila taj mali novi svijet jer sam najprije sama morala proučiti opcije i sve detalje kako bih mogla biti pravi mentor svojim malim učenicima, ali i njihovim roditeljima. U nedjelju sam poslala QR-kod svakom pojedinom učeniku.
Roditelji su im pomogli da se uključe. Nije sve prolazilo glatko i nekoliko sati tijekom te nedjelje komunicirala sam s roditeljima.
Ali na kraju sam bila jako zadovoljna jer je učionica bila izgrađena i odluku o radu u virtualnim učionicama dočekali smo spremni.
Moj 3.b zagrebačke OŠ Ivana Gundulića u ponedjeljak je ujutro dobio zadatke i odmah su krenuli s radom. Dogovorili smo se da svoje radove fotografiraju i šalju u tu aplikaciju. Odlučila sam da ću pregledavati njihove radove i komunicirati s djecom i roditeljima svaki dan od 8 do 12, ali to nije bilo dovoljno vremena. Trebalo je pregledati svaku stranicu, svaki zadatak, svaki rad i po potrebi komentirati.
Oduševili su me svojim snimkama u kojima su pjevali i recitirali. Snimila sam i ja video u kojem ih pozdravljam na uobičajen način, kao da smo u našoj učionici.
To ću im poslati u ponedjeljak ujutro. Svih dvadeset i troje učenika svakodnevno je obavljalo sve zadatke i slalo na pregled. Svatko je dobio za svaku stranicu moju povratnu informaciju. Priznajem da sam u ponedjeljak i utorak možda zadavala malo više materijala, ali s obzirom na to da i sama imam djecu, iz prve ruke sam vidjela kako taj rad kod kuće u ovim uvjetima izgleda.
Polako sam počela bolje prilagođavati količinu sadržaja i materijale.
Ovo je zasigurno drugačiji oblik rada i potrebno je mnogo toga prilagoditi, ali i tražiti povratne informacije roditelja. Od roditelja sam u petak dobila nekoliko mailova u kojima govore da su izrazito zadovoljni takvim oblikom rada.
Djeca u ovoj situaciji moraju imati neku rutinu, ali i povratne informacije svojih učitelja. I djeci i roditeljima bitno je da smo svakodnevno prisutni, da mislimo na njih i da skrbimo za njihov napredak. Sviđa mi se što se u tom našem novom razredu u oblacima možemo naći i vikendom.
Tijekom vikenda zajednički smo obilježili Dan šarenih čarapa tako što smo se fotografirali i poslali svoje fotografije na Classdojo.
Dopisivali smo se i komentirali. Ipak, svi jedva čekamo povratak u pravu učionicu!
Sanela ŠKEVIN, učiteljica razredne nastave u OŠ Ivana Gundulića u Zagrebu ■ Dugogodišnja učiteljica u školi u srcu Zagreba. Za sebe mogu reći da volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svaki tjedan izvode neke pokuse, pripremam učenike za LIDRANO, pišem igrokaze. Obožavam ERASMUS + i eTwinning projekte.