Nastava na daljinu
OŠ SKRADIN, SKRADIN
Naše iskustvo nastave na daljinu
objavljeno: 11. kolovoza 2020.

Ovih je dana top tema u „prosvjetarskim“ krugovima početak nove nastavne godine, odnosno, na koji način početi novu nastavnu godinu. Imamo novog starog ministra, Radovana FUCHSA, koji je na samom početku svog mandata pružio struci ruku (što prošloj ministrici nije bila bliska ideja, pa ju nije ni realizirala tijekom cijelog svog mandata). U osnutku je veliko savjetodavno tijelo u kojem će članovi biti, uz epidemiologe, CARNET, Agencije i učitelji. Stoga sam odlučila podijeliti s vama svoje iskustvo nastave na daljinu.

Ne kaže se uzalud da je svaki početak težak pa je i meni trebalo neko vrijeme da se snađem u aplikaciji Microsoft Teams. Naime, u toj aplikaciji je radila moja škola, OŠ Skradin. Ravnateljica moje škole, Diana GAŠI, svakom od razrednika prethodno je oformila timove čiji su članovi bili učenici tih razrednih odjela te kolege koje predaju u tim odjelima i pedagoginja.

Prvi dan nastave na daljinu sazvala sam sastanak u školi i roditeljima pokazala i objasnila kako će instalirati aplikaciju na svoje uređaje, od mobitela do laptopa.

Pomoću CARNET-ove adrese trebali su prijaviti svoju djecu u aplikaciju. Također sam na društvenoj mreži Facebook otvorila profil Učiteljica Božena i osnovala grupu 2.a razred OŠ Skradin i pozvala roditelje [svi imaju Facebook profile] da mi pošalju zahtjev za prijateljstvo te njih kao i kolege koje rade u mom razrednom odjelu i ravnateljicu učlanila u našu grupu. Ta grupa nam je bila „rezervni plan“ ako dođe do pada aplikacije Microsoft Teams.

Kako nisam imala vremena roditelje poučiti o radu u One Note aplikaciji, dogovorila sam se s roditeljima da će im u datotekama svaki dan, po važećem rasporedu, biti dokumenti u kojima će se nalaziti zadatci za taj dan.

U svakom dokumentu je bilo napisano, uz nadnevak, i vrijeme kad mi trebaju poslati fotografije svojih uradaka na moju e-mail adresu. Nisam zadavala domaće uratke jer su učenici ionako sve radili doma.

Nakon mjesec dana otkrila sam aplikaciju Cisco Webex koja je omogućila da vidim svoje učenike, sve odjednom, kao i oni mene i ostale prijatelje iz razrednog odjela. S roditeljima sam se dogovorila da svi instaliraju i ovu aplikaciju, te da ću im u Microsoft Teamsu postaviti link pomoću kojeg će ući u našu virtualnu učionicu.

I dalje sam sve što smo radili na nastavi postavljala u datotekama u Microsoft Teamsu, tako da djeca mogu provjeriti jesu li sve uradili kako treba, prije nego mi pošalju svoje uratke na e-mail.

Sad je nastava bila puno kvalitetnija jer sam mogla pratiti rad svojih učenika i nedostajala nam je samo školska ploča. Mogla sam usmeno provjeriti sve sadržaje koje smo radili, a i djeca su bila zadovoljnija jer smo se vidjeli i čuli iako fizički nismo bili blizu.

Kad je donesena odluka o povratku razredne nastave u učionice, dvije djevojčice koje zbog zdravstvenih problema nisu prisustvovale nastavi u učionici, nastavu su pratile i dalje preko aplikacije Cisco Webex i bile su s nama u učionici na taj način.

Smatram da je upravo ovo dobar način za održavanje nastave ako dijete ne može biti u učionici, jer i dalje može aktivno sudjelovati u nastavi.

Video konferencijom sam održala i dva roditeljska sastanka.

Na prvom roditeljskom sastanku roditeljima sam pročitala kriterije ocjenjivanja on line nastave, koje sam kasnije objavila i u našoj razrednoj Facebook grupi, te smo se dogovorili da sve dječje uratke šalju do 15:00 onoga dana kad su trebali biti predani. Tema drugog roditeljskog sastanka bili su odabrani udžbenici te informacije o dodatnim materijalima koji će nam trebati u 3. razredu.

Vremena su takva da se moramo prilagoditi novonastaloj situaciji, a ja sam pokušala i uspjela, uz pomoć roditelja, djece, podrške ravnateljice i pedagoginje te tehnologije, ostvariti sve planirane ishode. Nadam se da će i drugima koristiti ovo moje iskustvo.

■ Piše: Božena PLANČIĆ, učiteljica  ■  OŠ Skradin, Skradin ■