Nastava na daljinu
OŠ IVANA GUNDULIĆA, ZAGREB
Nova obiteljska pravila u izvanrednom okruženju
objavljeno: 24. ožujka 2020.

Drugi je tjedan bez nastave i drugi tjedan u svojevrsnoj izolaciji. Kao mama zapažam da mojoj djeci počinju jako nedostajati prijatelji. Sve češće pitaju kad će ovo stanje proći i počinju tražiti neke razredne fotografije. Zapažam to i na svojim učenicima.

Pišu poruke razredu o tome što im nedostaje i što će raditi kad se sve normalizira. Snimaju se i šalju video s porukama učiteljicama i prijateljima. I ja sam njima snimila i poslala naš uobičajeni razredni pozdrav.

Trenutačno je roditeljska uloga izrazito bitna u ovoj iznenadnoj i  neobičnoj situaciji. Roditeljima treba dati savjete i smjernice kako organizirati dnevnu rutinu.

Najveći je problem kod djece previše vremena provedena pred ekranima i osjećaj usamljenosti iako su s obitelji.

Bitno je postaviti dnevnu rutinu. Ona pruža osjećaj sigurnosti i stvara dojam da je sve uobičajeno.

NEKI OD SAVJETA KOJE SMO MI KAO OBITELJ UVELI OD KAD JE POČELA OVA SITUACIJA U KOJOJ SMO PRISILJENI BITI NEPRESTANO U KUĆI:

1. Buđenje ujutro oko 8 sati.

2. Uobičajena jutarnja higijena, češljanje i odijevanje. Nikako nije preporučljivo da djeca danima u kući borave u pidžamama.

3. Pomaganje oko doručka.

4. Kratko obiteljsko okupljanje na kojem svatko govori svoje jutarnje školske i poslovne obveze. Stvara se plan što se sve treba napraviti, kad će biti pauza (odmor) i kad se planira ručak.

5. Poticanje svakodnevne komunikacije s prijateljima iz razreda.

6. Svakodnevno treba predvidjeti vrijeme za fizičku aktivnost. To može biti vježbanje, ples ili joga za djecu.

7. Svako poslijepodne zajedno s djecom možete piti topli napitak i razgovarati o osjećajima, smišljati zajednički ideje za naredni dan. Bilo bi dobro isplanirati kad bi mogli igrati određenu društvenu igru ili napisati popis filmova za zajedničke filmske večeri.

8. Ovo je prilika da djecu naučite kako se reže kruh, peku palačinke ili kuha juha. Oni će uživati u vašoj pažnji, ali i u novoj ulozi.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Dan bi trebao biti podijeljen uobičajeno kao kad se ide u školu i na posao, samo što se sve događa u kući. Djeci se mora dati do znanja da bi sami trebali odrađivati svoje školske obveze jer su i roditelji u to vrijeme na svome poslu”.
Isto tako bitno je ne osjećati krivnju ako ne uspijemo napraviti sve planirano u tom danu. BITNO JE IMATI PLAN I NASTOJATI SE DRŽATI TOGA PLANA. NEMOJTE ODUSTATI!  Sigurno nije lako raditi od kuće. U isto vrijeme treba odgovarati na pitanja školaraca, kuhati ručak i odgovarati na mailove i pozive kolega s posla.

DJECU TREBA UČITI SAMOSTALNOSTI. Sada je idealna prigoda da ih možete promatrati kako samostalno obavljaju zadatke.  Svaki dan donosi nešto novo iako nam se na prvu ne čini tako.

Bitno je ostati pozitivan, smiren i imati dnevnu rutinu koliko je to moguće.

Autorica: Sanela ŠKEVIN, učiteljica razredne nastave  

■  OŠ Ivana Gundulića, Zagreb  ■ Dugogodišnja učiteljica u školi u srcu Zagreba. Za sebe mogu reći da volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svaki tjedan izvode neke pokuse, pripremam učenike za LIDRANO, pišem igrokaze. Obožavam ERASMUS + i eTwinning projekte. ■ Foto ilustracija: Shutterstock ■