Uz online nastavu i aktivno izvršavanje svih zadaća, četvrtaši PŠ Desinec redovito odrađuju i izvannastavnu aktivnost BICIKLOM – SIGURNO U PROMET.
Ove godine uključili smo se u aktivnosti Nacionalnoga programa sigurnosti cestovnoga prometa i Programa osposobljavanja za upravljanje biciklom u cilju odgoja za sigurno sudjelovanje u prometu vozača bicikala.
U NORMALNIM UVJETIMA ŠKOLOVANJA osposobljavanje za vožnju biciklom odvijalo se u dvama modulima:
- Stjecanje znanja o prometu [prometna pravila i propisi, prometni znakovi]
- Stjecanje praktičnih vještina vožnje biciklom [praktični dio na školskom igralištu].
Učenicima je najzanimljiviji dio rada – praktični dio nastave.
Dan kad je izvannastavna aktivnost očekivao se s velikim nestrpljenjem.
To je dan kad su i učenici i učiteljica u školu dolazili biciklom.
[NAPOMENA: mojih je 80 posto učenika putnika, koji u školu dolaze školskim autobusom, 20 posto je pješaka.]
To je dan kad se na igralištu slagao poligon za uvježbavanje vještina u vožnji, vozilo biciklom i kad je vrijeme nastave prebrzo prolazilo…
A onda je došlo drukčije vrijeme, vrijeme nastave na daljinu, vrijeme socijalne distance, vrijeme kad je korona virus prekinuo te lijepe školske dane, ali nije prekinuo i naše najzanimljivije dijelove izvannastavnih aktivnosti. Uslijedio je nastavak.
ZA VRIJEME NASTAVE NA DALJINU:
- obiteljska dvorišta zamijenila su igralište i postala mala vježbališta
- vožnja bicikla postala je zdravi predah od online nastave i dodatna rekreacija vježbanju uz TV
- nastavila se održavati konstanta u uvježbavanju nekih vještina vožnje biciklom.
Prema nekim znanstvenim istraživanjima dokazano je da vožnja biciklom ima mnoštvo prednosti:
- poboljšava raspoloženje i umanjuje stres [Studija NEW ECONOMICS FOUNDATION]
- poboljšava pamćenje i koncentraciju [Studija CH. Hillmana, 2007.]
- pridonosi kvaliteti i duljini sna [Studija Medicinskoga fakulteta Sveučilišta Stanford] (što je i te kako POTREBNO i VAŽNO za učenje uz nastavu na daljinu, a u našemu mjestu izvedivo).
Dokaz improviziranih poligona na dvorištima ili ulazima u dvorište, kreativnost učenika i njihovih roditelja ostaje zabilježena na fotografijama i video uradcima.
■ Piše: Snježana DUGIĆ, dipl. učiteljica RN s pojačanom matematikom, učiteljica savjetnica ■ OŠ „Ljubo Babić“, Jastrebarsko, PŠ Desinec ■ Učiteljica sam 4. razreda. Imam 34 godine radnoga iskustva, a čini mi se da sam učiteljica od rođenja. Naime, učiteljsko sam dijete i od kada pamtim, sjedim za stolom sa svojim roditeljima i crtam, pišem, ispravljam… Naročito sam ponosna na tradicionalno održavanje male biciklijade u našemu mjestu što se – mojom idejom – održava već 15-ak godina i u kojoj sudjeluje 110 do 150 naših učenika i roditelja. ■