Nastava na daljinu
UTJECAJ PANDEMIJE NA OBRAZOVANJE
Rad obrazovnih sustava u Europi
objavljeno: 27. travnja 2020.

Donosimo pregled mjera koje se odnose na rad obrazovnih ustanova svih razina u europskim zemljama.

UTJECAJ VIRUSA COVIDA-19: ZATVARANJE USTANOVA ZA PREDŠKOLSKO OBRAZOVANJE I ODGOJ [ECEC] U EUROPI

■  NAPOMENA ■ Karta prikazuje situaciju unutar cjelokupnoga sustava ranog obrazovanja i odgoja za djecu od rođenja do obveznog osnovnog obrazovanja. To uključuje sve ustanove za obrazovanje i odgoj koje su klasificirane kao ISCED 01, 02 odnosno sve ustanove koje nisu klasificirane kao ISCED. Ako se propisi za mlađu i stariju djecu razlikuju, karta pokazuje situaciju za djecu mlađu od tri godine [ISCED 01]. Za daljnje informacije o organizaciji ustanova predškolskog obrazovanja i odgoja [ECEC] u svakom pojedinom obrazovnom sustavu pogledajte publikaciju mreže Eurydice pod nazivom Ključni podatci o ranom obrazovanju i odgoju u Europi, 2019. [Key Data on Early Childhood Education and Care in Europe, 2019], IZVJEŠĆE i SAŽETAK.

Za informacije o organizaciji nacionalnih obrazovnih sustava posjetite Eurydiceovu publikaciju pod nazivom Struktura europskih obrazovnih sustava 2019./2020.: SHEMATSKI DIJAGRAMI [The Structure of the European Education systems 2019/2020: schematic diagrams, 2019]

Ustanova za obrazovanje i odgoj smatra se zatvorenom kada djeci koja ju redovno pohađaju nije omogućeno ući u nju. Ustanove koje primaju samo djecu osoba koje rade u vitalnim službama također se smatraju zatvorenima.

Kategorija „Rade ili su ovlašteni raditi“ uključuje sustave gdje se odluka o otvaranju prenosi na lokalnu vlast ili vodstvo ustanove [upravni odbor, menadžer, ravnatelj] uzimajući u obzir lokalne potrebe.

Kategorija „Zatvoreno do određenog datuma“ uključuje zatvaranje zbog virusa Covida-19 ili bilo koje vrste školskih ili državnih praznika.

PODATCI ZA ZEMLJE POJEDINAČNO

■  Belgija: Ustanove ECEC klasificirane kao ISCED 01 ili ustanove koje nisu klasificirane kao ISCED nastavljaju s radom. Ustanove klasificirane kao ISCED 02 zatvorene su do početka svibnja.

■  Danska: Ustanovama ECEC dopušten je rad od 15. travnja pod uvjetom da su u stanju slijediti upute zdravstvenih vlasti o održavanju fizičke udaljenosti i higijene.

■  Njemačka: Razlikuje se u različitim dijelovima zemlje. Karta pokazuje najzastupljeniju situaciju.

■  Portugal: Ustanove ECEC klasificirane kao ISCED 02 zatvorene su do kraja školske godine.

■  Švicarska: Ustanovama klasificiranim kao ISCED 01 ili ustanovama koje nisu klasificirane kao ISCED dopušten je rad. Ustanove klasificirane kao ISCED 02 većinom rade do 26. travnja, ali točan datum razlikuje se s obzirom na kanton u kojem ustanova djeluje.

■  Norveška: Ustanovama ECEC dopušten je rad od 20. travnja 2020. pod uvjetom da su u stanju ispuniti smjernice zdravstvenih tijela o održavanju fizičke udaljenosti i higijene.

UTJECAJ VIRUSA Covida-19: ZATVARANJE ŠKOLA [ISCED 1-3] U EUROPI

■  NAPOMENA  ■ Obrazovna institucija smatra se zatvorenom kada učenici koji ju redovito pohađaju ne mogu pristupiti mjestu na kojem se održava nastava izvan njihova doma. Situacija u kojoj ustanove ostaju otvorene za djecu radnika u vitalnim poslovima, ne utječe na definiciju zatvorenih obrazovnih ustanova. U mnogim zemljama nastava se nastavlja putem sredstava za poučavanje na daljinu. Kategorija „Zatvoreno do određenog datuma“ uključuje zatvaranje zbog virusa Covida-19 ili bilo koje vrste školskih ili državnih praznika. Za informacije o organizaciji nacionalnih obrazovnih sustava posjetite Eurydiceovu publikaciju pod nazivom Struktura europskih obrazovnih sustava 2019./2020.: SHEMATSKI DIJAGRAMI [The Structure of the European Education systems 2019/2020: schematic diagrams, 2019. ]

PODATCI ZA ZEMLJE POJEDINAČNO

■  Češka Republika: Razredna nastava [ISCED 1] može se održavati od 25. svibnja 2020. za razrede od najviše 15 učenika i u skladu s odlukom vodstva škole. Roditelji imaju mogućnost odustajanja. Predmetna nastava može se održavati od 11. svibnja samo za učenike završnih razreda koji trebaju pristupiti završnom državnom ispitu.

■  Danska: Razredna [ISCED 1] i predmetna nastava za učenike završnih razreda može se održavati od 15. travnja 2020. pod uvjetom da je ustanova u stanju ispuniti upute  zdravstvenih vlasti o održavanju fizičke udaljenosti i higijene. Ustanove viših razreda predmetne nastave i srednje škole [ISCED 2 & 3] ostaju zatvorene do daljnjega.

■  Njemačka i Švicarska: Razlikuje se ovisno o dijelu zemlje. Karta pokazuje  najzastupljeniju situaciju.

■  Luksemburg: Srednje škole [ISCED 3] otvorit će se 4. svibnja 2020. za učenike završne godine.

■  Austrija: Srednje škole otvorit će se 4. svibnja 2020. za učenike u završne godine koji trebaju polagati državni ispit [maturu].

■  Portugal: 11. i 12. razredi predmetne nastave zatvoreni su do daljnjega.

■  Finska: Prva tri razreda osnovne škole ostaju otvorena, ali vlada savjetuje roditeljima da, kad god je to moguće, djeca ostanu kod kuće i pohađaju nastavu na daljinu.

■  Norveška: Razredna nastava i ustanove za cjeloživotno obrazovanje počet će s radom 27. travnja 2020. pod uvjetom da su u stanju ispuniti upute zdravstvenih vlasti o održavanju fizičke udaljenosti i higijene. Ostale obrazovne razine zatvorene su do daljnjega.

UTJECAJ VIRUSA Covida-19: ZATVARANJE USTANOVA ZA VISOKO OBRAZOVANJE U EUROPI

■  NAPOMENA  ■  Karta pokazuje situaciju visokih i viših obrazovnih ustanova uključujući i fakultete i sveučilišta za primijenjene znanosti koja provode programe klasificirane razinama ISCED 5 – 8. Ove razine uključuju kratke cikluse, prvi ciklus [prvostupnik], drugi ciklus [magistar] i treći ciklus [doktorski studij] visokog obrazovanja. Za dodatne informacije o organizaciji visokog obrazovanja u pojedinačnim obrazovnim sustavima, pogledajte poglavlje 7 pod kategorijom Nacionalni obrazovni sustavi na mrežnoj stranici Eurydicea [National Education Systems]

Visokoobrazovna ustanova smatra se zatvorenom kada ju redoviti studenti ne mogu pohađati. U mnogim se zemljama predavanja održavaju na daljinu. Kategorija „Zatvoreno do određenog datuma“ uključuje zatvaranje zbog virusa Covida-19 ili bilo koje vrste školskih ili državnih praznika.

PODATCI ZA ZEMLJE POJEDINAČNO

■  Češka Republika: Ustanove visokog obrazovanja mogu djelovati od 20. travnja 2020. samo za pojedinačna savjetovanja i održavanje ispita.

■  Njemačka: Visokim učilištima dopušteno je djelovati od 20. travnja 2020. na temelju sporazuma između savezne vlade i pokrajina. Pokrajine, međutim, imaju pravo odlučivati kada će ustanovama dopustiti ponovni rad i koje mjere fizičkoga distanciranja i održavanja higijene treba slijediti. Otvaranje visokoobrazovnih ustanova će se, prema tome, razlikovati od pokrajine do pokrajne.

■  Švicarska: Razlikuje se ovisno o kantonu. Karta pokazuje najzastupljeniju situaciju.

■  Norveška: Visokoobrazovne ustanove otvaraju se 27. travnja 2020. za studente završne godine studija i za one čiji je rad ovisan o upotrebi opreme koja se nalazi na sveučilištu.

Potpune podatke MOŽETE PREUZETI OVDJE.

■ NAPOMENA  ■ EU: YOUTH WIKI – mrežna platforma za objavu informacija o političkim mjerama europskih zemalja vezanima za pitanja koja se tiču djece i mladeži ■ izvornik: eacea.ec.europa.eu ■ Photo by Hira Sundus on Unsplash ■