Razredna nastava
OŠ IVANA GUNDULIĆA, ZAGREB ■ OBILJEŽILI DAN VODA
Učenicima usaditi svijest o važnosti očuvanja voda
objavljeno: 24. ožujka 2021.

Svake godine u ovo vrijeme obilježavamo Dan voda. Ponekad idemo na terensku nastavu, radimo prezentacije i plakate, izvodimo pokuse, slikamo na temu voda. Ove smo godine odlučili drukčije.

 Od početka nove školske godine naša je Osnovna škola Ivana Gundulića u Erasmus+ projektu Wonders of water in science and nature pa smo se povezali sa školama i vrtićima s Islanda, iz Estonije i Danske. Cilj nam je učenicima usaditi svijest o važnosti očuvanja našeg prirodnog bogatstva – vode. Vodu proučavamo s različitih aspekata – znanstvenog, ekološkog i zdravstvenog. Već smo odradili niz zanimljivih aktivnosti. Na zajedničkom sastanku našeg vrijednog tima učitelja odlučili smo s učenicima osmisliti i izraditi nekoliko zanimljivih igara uz pomoć kojih bismo ponovili znanja o vodi. Moje vrijedne kolegice i kolege Andrea Caharija-Jagatić, Vlatka Bilić, Nika Gutić, Kati Urkom-Lorentz, Hajnalka Draganić, Ivan Igić te moja malenkost prihvatili smo se posla. S učenicima smo ponovili sve ono što smo o vodi učili iz predmeta Priroda i društvo, a potom smo pisali prijedloge igara (puzzle, Čovječe ne ljuti se, memory…). Učenici su u skupinama smišljali pravila, pitanja i zadatke, skicirali igre. Sljedeći je korak bio da svaki razred izradi jednu konkretnu igru i napiše pravila igre.  Na taj način smo dobili nekoliko stvarno originalnih igara na temu voda.

 Učenici su na školskom igralištu igrali igre u skupinama, natjecali se, uživali i ponavljali znanja o vodi. Neki su puno toga zanimljivog i korisnog i naučili. Najbolje se uči igrajući se. Jedni su druge ispitivali, provjeravali, ispravljali, usmjeravali te se međusobno pomagali.

■  Osmislili smo sljedeće igre:

1. PECANJE
Upute su jako jednostavne:

Cilj je uloviti štapom što više ribica na kojima se nalaze zapisane zanimljivosti vezane uz vodu. U kompletu su četiri štapa s magnetom umjesto udice, 22 ribice s magnetom na mjestu oka i plavi konop oblikovan u krug tako da bude najsličniji  ribnjaku. I to je to!
Učenici se natječu koja će skupina upecati više ribica i pritom saznati što više zanimljivosti.
2. MEMORY
Igraju ili dva učenika ili dvije ekipe. Napravili smo memory o nacionalnim parkovima i biljkama i životinjama u vodi i uz vodu.

3. BRZO DO ODGOVORA
Na tlu je nacrtana mreža sa 16 polja. U poljima pišu neki pojmovi (npr. kiša, led, rosa, more…). Učenici su podijeljeni u dvije skupine. Voditelj čita pitanja/zagonetke. Učenici trče prema polju u kojem se nalazi točan odgovor. Ekipa, čiji igrač prvi dođe do polja s točnim odgovorom, osvaja bod.

4. VODENI ČOVJEČE NE LJUTI SE
Inačica poznate igre. Pojedina polja su posebno označena. Učenik koji stane na to polje, izvlači pitanje iz omotnice i odgovara na njega. Ako zna odgovor, ide dva polja naprijed. Ako krivo odgovori, vraća se dva polja unatrag.

■  Piše: Sanela ŠKEVIN, učiteljica 4.b ■  OŠ Ivana Gundulića, Zagreb ■  Dugogodišnja sam učiteljica u školi u srcu Zagreba. Volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svakoga tjedna izvode neke pokuse, pripremam učenike za Lidrano, pišem igrokaze. Obožavam ERASMUS+ i projekte eTwinning. ■