Nastava na daljinu
OŠ „LJUBO BABIĆ“ JASTREBARSKO, PŠ DESINEC
Uz e-učenje, moguće je i istraživačko učenje u prirodi
objavljeno: 15. travnja 2020.

Velika je prednost života na selu u ovim kriznim danima. Život na selu mojim učenicima omogućuje isprepletanje nastave na daljinu – putem tehnologije – s nastavom u prirodi na čistome zraku i suncu.

Velika obiteljska imanja, vrtovi, voćnjaci i livade pravi su izazov za istraživačko učenje ili primjenu naučenoga – uz poštivanje poruke „Ostanimo doma” Stožera civilne zaštite.

Buđenje uz pjev ptičica, glasanje domaćih životinja, zvukove traktora…

Pogled kroz prozor – na već zelene breze, staru murvu i male rascvjetane voćke, preko vrtova, livada i oranica – seže sve do potoka, do prvih zelenih šumskih oaza. Jedinstveno je to prostranstvo izazova za istraživačko učenje.

Jutarnja kavica i početak planiranja nastave na daljinu…

 Škola na trećem, HRT3, Priroda i društvo: Život životinja/Život biljke/Biljka cvjetnjača/Međusobna ovisnost biljaka i životinja

Zvuk susjedova traktora prekida mi razmišljanje. Izlazim na balkon.

Živo je u susjedovu dvorištu. On se sprema za oranje, koze mekeću, pas laje. A i dječji se smijeh čuje.

Zanimljivo je moje susjedstvo. Obiteljske kuće s većim okućnicama, s mnogobrojnom djecom – školske i vrtićke dobi – i s mnogobrojnim domaćim životinjama i kućnim ljubimcima.

I svi sretni – u pokretu, u zajedništvu, u okrilju svoga doma. Slušaju poruke Kriznoga stožera i ne napuštaju svoja dvorišta. Ali imaju sreću da mogu biti na zraku, na suncu, u ljepoti seoske idile. Igrati se, ali i nešto korisno uraditi. Pridonositi osobnome zdravlju.

Gledajući sve to, javlja se ideja u mojoj glavi. I moji učenici žive u obiteljskim kućama s većim dvorištima, vrtovima, voćnjacima…

Umjesto poveznica za različite prezentacije, igrice, sličice, danas im dajem poveznicu za suživot s prirodom:

PROMOTRI, OSLUHNI I ISTRAŽI  nešto od navedenoga:

✿ Koje ti ptičice pjevaju svakoga dana? Gdje žive, spavaju? Čime se hrane?

✿ Imaš li kućnoga ljubimca? Kako se brineš o njemu? Ima li promjena u njegovu ponašanju sada kada ste po cijeli dan zajedno?

✿ Hrani li tvoja obitelj domaće životinje? Ako ih hrani, navedi koje su to životinje i čime ih hrani? U koju bi ih skupinu životinja razvrstao s obzirom na prehranu?

✿ Možeš li uočiti neku ovisnost biljaka i životinja oko sebe? Koju si uočio? Objasni njihovu povezanost.

✿ Možda si uočio neki hranidbeni lanac u svojoj blizini?

✿ Koje biljke prepoznaješ u svojemu dvorištu, vrtu, voćnjaku, cvjetnjaku?

✿ U koje bi ih skupine biljaka rasporedio?

✿ Bereš li ljekovito bilje? Koje si pronašao? Ispitaj za što se koristi i na koji način?

✿ Ima li jestivih biljaka na tvojoj livadi? Koje su to biljke? Kako se mogu pripremati u prehrani?

✿ Slušao si na TV-u o HERBARIJU. Pokušaj napraviti svoj!

✿ Koje voćke sada cvjetaju? Promotri! Kakvi su im cvjetovi? Koji su dijelovi cvijeta? Fotografiraj pokoji cvijet!

✿ Imaju li voćke kakvih posjetitelja? Kojih? Gdje se zadržavaju? Zašto baš tu, znaš li? Ispitaj starije ako nisi siguran. Fotografiraj povezanost biljaka i životinja.

✿ Znam da uređujete svoje gredice u vrtu, sadite i sijete. (Pričali smo o tomu prošle godine.) Jeste li već zasadili koje povrće? Pratite promjene.

✿ Koje voće možete uzgajati u vrtu ?

✿ Jeste li posadili grašak u teglu? Pratite li sve pokuse iz radne bilježnice?

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

POVEŽITE PRIRODU S MATEMATIKOM

Letvicama uokvirite na travnjaku površinu od jednoga metra četvornoga, a zatim opišite biljni svijet na toj površini. Prebrojite koliko je primjeraka pojedine biljke na tom četvornom metru travnjaka.

Odmor od gledanja u zaslone – izlaz u prostor slobode, u prostor psihičkoga i fizičkoga zdravlja,  ali samo unutar svojega doma, dvorišta, vrta i voćnjaka.

Treba iskoristiti prednost života na selu, učiti istraživanjem, otkrivanjem i primjenom znanja, učiti po recepturi Škole za život u prirodi,  ali i poštivati poruku „Ostanimo doma“ – ne udaljavati se od vlastite ograde.

Čvrsto se nadam  i vjerujem kako ćemo svi ostati zdravi, što prije vratiti se u školske klupe i popiti šalicu prirodnoga čaja. Čaja od bilja što su ga učenici sami ubrali i osušili i koji će zasladiti maslačkovim medom, uratkom vrijednih ruku svojih majki ili baka.

■  Piše: Snježana DUGIĆ, dipl. učiteljica RN s pojačanom matematikom, učiteljica savjetnica ■ OŠ „Ljubo Babić“ Jastrebarsko, PŠ Desinec ■ Učiteljica sam 4. razreda. Imam 34 godine radnoga iskustva, a čini mi se da sam učiteljica od rođenja. Naime, učiteljsko sam dijete i od kada pamtim, sjedim za stolom sa svojim roditeljima i crtam, pišem, ispravljam… Naročito sam ponosna na tradicionalno održavanje male biciklijade u našemu mjestu što se – mojom idejom – održava već 15-ak godina i u kojoj sudjeluje 110 do 150 naših učenika i roditelja. ■