Nastava na daljinu
OŠ IVANA GUNDULIĆA, ZAGREB
Zadaće za cijelu obitelj
objavljeno: 15. travnja 2020.

Željela sam ovaj tekst početi rečenicom: Danas je taj i taj dan izolacije! Ali sam odustala. Više i ne brojim. Smijem li reći da sam se naviknula?  Kao učiteljica imam svoj dnevni raspored, ali i kao mama imam određeni raspored tijekom dana.

Roditeljima sam u jednoj e-poruci napisala da me ova izolacija podsjeća na film Beskrajan dan. Svaki dan točno znam što ću i kako raditi. Vesele me neka mala odstupanja i sitnice koje čine dan drugačijim od drugih dana.

Sretna sam ako na kraju dana ispunim neke male ciljeve koje sam sama sebi postavila i budem dobre volje i motivirana za sljedeći dan, za nove male zadatke radi svoje djece i radi svog razreda.

Možda onima koji žive u kućama nije tako zbog vrta i domaćih životinja, ali nama u gradu zatvorenima u stanove vjerojatno je znatno monotonije.

Već sam pisala o učenicima koji su mi nakon drugog tjedna izolacije slali poruke da im je dosadno i tražili  da im predložim neke aktivnosti kojima će otjerati tu dosadu.

U jednom trenutku sam shvatila da bi se i dio roditelja ili čak cijele obitelji s veseljem uključile u naše razredne aktivnosti. 

Svojim učenicima svakodnevno prema rasporedu šaljem zadatke za taj dan, a tri puta tjedno vidimo se uživo putem videokonferencije. Osim toga više im puta tjedno šaljem zabavne zadatke koje mogu riješiti upotrebom različitih digitalnih aplikacija i alata. Ti zadatci nisu obavezni. Sudjeluju samo oni koji žele otjerati dosadu s kućnog praga ili se zabaviti u poslijepodnevnim satima uz šalicu bijele kave.

Prije desetak dana izazov je bio smisliti zdravu užinu ili neki drugi obrok.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Nakon nekoliko sati dobila sam mnoštvo zanimljivih kulinarskih ideja i kreacija u kojima su sudjelovale cijele obitelji.  Tijekom ovih proljetnih praznika napravili smo virtualnu šetnju našim domovima u kojoj smo pokazali lijepo uređen stolić, kutak ili blagdanski stol. Roditelji su uživali u tim malim izazovima.

Nekoliko puta smo radili digitalne stripove, plakate u određenim aplikacijama.

S obzirom na to da uvijek naglasim da takve aktivnosti nisu obavezne, raduje me koliko ih mnogo prihvaća izazov. Roditelji mi javljaju da ih takve stvari vesele. Učenici su nedavno pisali dnevnik o tome kako provode dane u izolaciji i većina je rekla da su im ti zadatci najdraži.

Na taj se način povezujemo, smijemo se, zabavljamo.

Tako sasvim nesvjesno iz tjedna u tjedan cijela obitelj usvaja nove digitalne kompetencije i otkriva mnoštvo novih mogućnosti koje će im služiti u različitim situacijama i izvan ove virtualne škole.

■  autorica: Sanela ŠKEVIN, učiteljica 3.b ■  OŠ Ivana Gundulića, Zagreb ■ Dugogodišnja učiteljica u školi u srcu Zagreba. Za sebe mogu reći da volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svaki tjedan izvode neke pokuse, pripremam učenike za LIDRANO, pišem igrokaze. Obožavam ERASMUS+ i projekte eTwinning”. ■