Nastava na daljinu
ZAŠTO LIKOVNA KULTURA FUNKCIONIRA ZA BILO KOJI PREDMET
Zadatci iz Likovne kulture savršene su aktivnosti u vrijeme izolacije
objavljeno: 28. travnja 2020.

Likovna kultura jedan je od onih čarobnih predmeta u kojemu sva osnovnoškolska djeca uživaju, bez obzira na to jesu li uspješna ili ne. To Likovnu kulturu čini idealnim sredstvom za učenje o bilo kojoj temi kod kuće.

Kada smišljate aktivnosti koje vaši učenici mogu raditi kod kuće, neka vam inspiracija bude dječja ljubav prema umjetnosti koja će vam omogućiti da potaknete kreativnost i pojačate učenje kurikula, a da pritom djeca to uopće ne dožive kao učenje – to je nešto na čemu će vam u ovakvom trenutku i djeca i roditelji biti zahvalni.

Kako postići da zadatci iz Likovne kulture funkcioniraju za niz različitih predmeta.

Moć umjetnosti u učenju kod kuće. Evo nekih prijedloga koji pokrivaju više predmeta…

■  MATEMATIKA

Potaknuti učenike da promatraju radove velikih umjetnika kroz matematičku vizuru odličan je način da se učenici upoznaju s osnovnim matematičkim principima.

Većina je učitelja čula za Eschera (nizozemskog umjetnika koji se u svojim radovima bavio matematičkim predmetima i operacijama). Proučavanje njegova rada odličan je način da djeca nauče o sukladnosti, simetriji i oblikovanju mozaika.

Na sličan način, slike Marka Rothka mogu poslužiti kao jednostavan uvod u shvaćanje razlomaka i proporcija. A za učenje o kutovima, možete djecu uputiti na Kandinskog.

Također možete potaknuti učenike da stvaraju vlastita matematički nadahnuta umjetnička djela. Npr. origami može poslužiti kao podrška njihovu razumijevanju geometrije i razlomaka dok će izrađivanje maketa pomoći djeci bolje razumjeti omjere.

Neka učenici izmjere vlastite glave, kralježnice, kukove itd. i zatim neka podijele te mjere sa 2 ili sa 3. Također ih možete zatražiti da izrade ručni sat za diva koji je tri i pol puta već od njih.

S druge strane, kao inspiracija također mogu poslužiti apstraktni umjetnici poput Piccassa. Potaknite učenike da izrade apstraktnu sliku, koristeći se rešetkom od stotinu kvadratića, koja je 75 % crvena, dvije-desetine plava i 0,5 % žuta.

■  POVIJEST

Do izuma tiskarskog stroja i fotografije, umjetnost je bila jedan od glavnih oblika društvene dokumentacije, imala je ulogu arhiva koji je bilježio bitne osobe i stvari te se često osvrtala na društvene vrijednosti.

Neka učenici pogledaju umjetnička djela napravljena tijekom razdoblja koje ste obrađivali i razmisle o tome što nam ta djela govore. Vi ih također možete usporediti s recentnijim predodžbama.

Npr. freske Diega Rivere zaista pomažu oživjeti kulturu Maya dok nam djela ratnih umjetnika poput Paula Nasha i Johna Heartfielda pomažu razumjeti brutalnost rata.

■  RUKOPIS

Djeca često smatraju da je crtanje zabavnije od beskrajnog ponavljanja rukopisnih vježbi, a fine motoričke vještine koje su potrebne za rukopis, iste su one koje primjenjujemo i u  crtanju.

Odaberite zanimljive predmete koje djeca mogu crtati. To je jednostavna aktivnost koja će im pomoći razviti fine motoričke vještine koje su im potrebne pri pisanju. U učionici možete ostaviti različite predmete na stolovima učenika, a za učenje na daljinu možete reći djeci da odaberu vlastite predmete koje imaju kod kuće.

Precrtavanje preko slika ili popunjavanje obrazaca za bojenje također je jednostavan način za usavršavanje finih motoričkih vještina.

■  ZNANOST

Oduvijek je postojala snažna veza između umjetnosti i znanosti. Naši prethistorijski predci koristili su se svojim ranim razumijevanjem raznih sila da bi projicirali boju na zidove pećina. Renesansni umjetnici koristili su se disekcijom da bi bolje razumjeli ljudsku anatomiju, a viktorijanski umjetnici bilježili su otkrića svog vremena putem zamršenih ručno crtanih detalja.

Inspirirajte se renesansnim i viktorijanskim umjetnicima i prekrijte detaljnu sliku probavnog sustava u A4 veličini, ili organa poput srca, s rešetkom (neka svaki kvadratić bude označen slovom duž osi Y i brojem duž osi X). Neka učenici rekreiraju istu rešetku na praznom papiru i zatim pažljivo kopiraju ono što se nalazi u svakom pojedinom kvadratiću. To je dobar način pojačavanja finih motoričkih vještina i prostorne snalažljivosti, a uz to, pomno, pronicljivo crtanje odličan je način za bolje razumijevanje koncepata o kojima učite.

Isprobavanjem tih aktivnosti, ne samo da ćete ubaciti prijeko potrebnu raznolikost u učeničke aktivnosti, već bi ih također mogli potaknuti ih na ljubav prema umjetnosti koja je inspirirala djecu, poput Leonarda da Vincija prije njih, da istražuju svijet i nove do tada još neviđene ideje.

■ NAPOMENA ■ piše: Sally Kawagoe, učiteljica u osnovnoj školi ■ VELIKA BRITANIJA: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta ■ izvornik: www.tes.com