Nastava na daljinu
VIRTUALNA UČIONICA UČITELJICE SUZANE MIKULEC I NJEZINOG 3.C
Zoom je zakon!
objavljeno: 23. ožujka 2020.

Roditelji, učenici i učiteljica 3.c razrednog odjela OŠ Prečko, Suzana Mikulec, za svoj rad na daljinu odabrali su Zoom aplikaciju. Zoom aplikacija  omogućava  stvaranje virtualne učionice u kojoj se odvija sastanak svih učenika u stvarnom vremenu kao i njihovu međusobnu interakciju.

Učenici poštuju virtualni kućni red baš kao i onaj koji su morali poštivati dok su bili u prostoru škole. Osmišljen je i virtualni red i za roditelje.

VIRTUALNI KUĆNI RED ZA RODITELJE

1. Osigurati pravovremeni ulazak na sastanak [najmanje 5 minuta od dogovorenog termina]  

 2. Osigurati prostor u kojem će učenici imati mir [zaštićen od svih nepotrebnih i nepoželjnih zvukova] 

3. Poučiti djecu osnovnoj radnji uključi /isključi mikrofon                                           

4. Postupno poučavati djecu svim ostalim radnjama do samostalnog uključivanja u učionicu

VIRTUALNI KUĆNI RED ZA UČENIKE

1. Pristojno pozdraviti na ulasku.

2. Pripremiti se za sastanak [u blizini imati sve potrebne radne materijale].

3. Naučiti pravilnu uporabu uključivanja/isključivanja mikrofona.

4. Pažljivo slušati dok netko govori.

5. Dići ruku ako želiš nešto reći [baš kao u pravoj učionici!].

6. Poštivati vrijeme trajanja malog i velikog odmora [vratiti se na vidljivo mjesto u dogovoreno vrijeme].

7. Biti obziran i strpljiv prema prijateljima koji se sporije snalaze u tehničkim poslovima.

Mišljenja sam da je Zoom virtualna učionica najsličnija onoj na koju su djeca navikla u razredu na nastavi sa svojom učiteljicom pa smo trenutno svi zadovoljni – i učenici, i roditelji, i učiteljica. Zahvaljujem svim roditeljima 3.c razrednog odjela što su podržali moj prijedlog, a i dali suglasnost da se ova fotografija može objaviti na mrežnim stranicama Školske knjige.

Ohrabrujem kolegice da pokušaju isto.

■   Korisne upute možete pronaći OVDJE

■  PREDNOSTI              

1. Virtualni prostor u kojem se odvija sastanak na zoom-u najsličniji je onom na koji su učenici naviknuti.

2. Učenici su aktivni i vrlo pažljivo prate glasovne upute.

3. Učiteljica istodobno na ekranu vidi sve učenike i oni se vide međusobno.

4. Učenici razvijaju i produbljuju interakciju unutar razrednog odjela.

5. Učiteljica ima jako dobar pregled onog što učenici rade.

6. Učenici mogu jasno i glasno izreći svoje razmišljanje i time vježbati svoj pravogovor.

7. Na Chetu [prostor za dopisivanje za vrijeme trajanja samoga sastanka] mogu vježbati pravilno pisanje.

8. Učiteljica u stvarnom vremenu daje povratnu informaciju učeniku.

9. Ostali učenici mogu sudjelovati u različitim vrstama vrednovanja jer pažljivo slušaju ostale.

10. Učiteljica u isto vrijeme svim učenicima osigurava pružanje važnih informacija.

11. Učenici dobiju odgovor u stvarno vremenu.

■  NEDOSTATCI 

1. Nedovoljna razina informatičke pismenosti kod pojedinih učenika i/ili roditelja.

2. Potrebna određena razina informatičke pismenosti u ulozi Domaćina sastanaka [popuniti rubrike za uspješno slanje e-Pozivnica [ID – i lozinka] koje kreira sama aplikacija

3. Poteškoće s „pucanjem“ internetske veze.

…………………

Autor: Suzana MIKULEC, učiteljica-mentorica | OŠ Prečko, Zagreb