Roditelji, učenici i učiteljica 3.c razrednog odjela OŠ Prečko, Suzana Mikulec, za svoj rad na daljinu odabrali su Zoom aplikaciju. Zoom aplikacija omogućava stvaranje virtualne učionice u kojoj se odvija sastanak svih učenika u stvarnom vremenu kao i njihovu međusobnu interakciju.
Učenici poštuju virtualni kućni red baš kao i onaj koji su morali poštivati dok su bili u prostoru škole. Osmišljen je i virtualni red i za roditelje.
VIRTUALNI KUĆNI RED ZA RODITELJE
1. Osigurati pravovremeni ulazak na sastanak [najmanje 5 minuta od dogovorenog termina]
2. Osigurati prostor u kojem će učenici imati mir [zaštićen od svih nepotrebnih i nepoželjnih zvukova]
3. Poučiti djecu osnovnoj radnji uključi /isključi mikrofon
4. Postupno poučavati djecu svim ostalim radnjama do samostalnog uključivanja u učionicu
VIRTUALNI KUĆNI RED ZA UČENIKE
1. Pristojno pozdraviti na ulasku.
2. Pripremiti se za sastanak [u blizini imati sve potrebne radne materijale].
3. Naučiti pravilnu uporabu uključivanja/isključivanja mikrofona.
4. Pažljivo slušati dok netko govori.
5. Dići ruku ako želiš nešto reći [baš kao u pravoj učionici!].
6. Poštivati vrijeme trajanja malog i velikog odmora [vratiti se na vidljivo mjesto u dogovoreno vrijeme].
7. Biti obziran i strpljiv prema prijateljima koji se sporije snalaze u tehničkim poslovima.
Mišljenja sam da je Zoom virtualna učionica najsličnija onoj na koju su djeca navikla u razredu na nastavi sa svojom učiteljicom pa smo trenutno svi zadovoljni – i učenici, i roditelji, i učiteljica. Zahvaljujem svim roditeljima 3.c razrednog odjela što su podržali moj prijedlog, a i dali suglasnost da se ova fotografija može objaviti na mrežnim stranicama Školske knjige.
Ohrabrujem kolegice da pokušaju isto.
■ Korisne upute možete pronaći OVDJE
■ PREDNOSTI ■
1. Virtualni prostor u kojem se odvija sastanak na zoom-u najsličniji je onom na koji su učenici naviknuti.
2. Učenici su aktivni i vrlo pažljivo prate glasovne upute.
3. Učiteljica istodobno na ekranu vidi sve učenike i oni se vide međusobno.
4. Učenici razvijaju i produbljuju interakciju unutar razrednog odjela.
5. Učiteljica ima jako dobar pregled onog što učenici rade.
6. Učenici mogu jasno i glasno izreći svoje razmišljanje i time vježbati svoj pravogovor.
7. Na Chetu [prostor za dopisivanje za vrijeme trajanja samoga sastanka] mogu vježbati pravilno pisanje.
8. Učiteljica u stvarnom vremenu daje povratnu informaciju učeniku.
9. Ostali učenici mogu sudjelovati u različitim vrstama vrednovanja jer pažljivo slušaju ostale.
10. Učiteljica u isto vrijeme svim učenicima osigurava pružanje važnih informacija.
11. Učenici dobiju odgovor u stvarno vremenu.
■ NEDOSTATCI ■
1. Nedovoljna razina informatičke pismenosti kod pojedinih učenika i/ili roditelja.
2. Potrebna određena razina informatičke pismenosti u ulozi Domaćina sastanaka [popuniti rubrike za uspješno slanje e-Pozivnica [ID – i lozinka] koje kreira sama aplikacija
3. Poteškoće s „pucanjem“ internetske veze.
…………………
Autor: Suzana MIKULEC, učiteljica-mentorica | OŠ Prečko, Zagreb