Osnovna škola Frana Krste Frankopana, Krk
Skupina učenika ekologa (40 – 60 učenika), pod vodstvom učiteljice Karmele Vajdoher-Žilić, provela je istraživanje o stanju periski otoka Raba, područje Geoparka Lopari.
Projektni rezultati:
ŠKOLSKI PROJEKT: Jesu li periske stvarno zaštićene?
voditelj:
Karmela Vajdoher Žilić
planirani broj učenika:
60-ak učenika članova Istraživačke skupine od 1. do 6. razreda
ciljevi projekta:
Nizom javnih izložbi upozoriti mjerodavne institucije (Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, Ministarstvo turizma, TZ otoka Raba, TZ općine Lopar, pomorsku policiju, Javnu ustanovu „Priroda“), ali i cjelokupnu javnost i medije na problem neprimjerene zaštite periski te ponuditi prijedlog njihove zaštite u Republici Hrvatskoj. Razvijati ekološku svijest učenika, društvenih struktura, građana i turista.
način realizacije projekta:
1. Istraživačko putovanje – terenski rad, rujan 2019.
Odlazak trajektom u Geopark Rab na Loparu, razgledavanje polja periski,
uočavanje problema (slomljene i izvađene periske), podvodno fotografiranje
lokaliteta.
2. Pisanje i upućivanje dopisa mjerodavnima o boljoj zaštiti periski te
predlaganje dodatnih mjera njihove zaštite.
3. Izložbe fotografija „Jesu li periske stvarno zaštićene?“
Rujan – OŠ „Fran Krsto Frankopan“ Krk (uz poziv medijima – novinari, HRT,
NOVA TV)
Tijekom školske godine – područne škole OŠ „Fran Krsto Frankopan“ Krk, OŠ Ivana
Rabljanina Rab, Galerija Decumanus Krk, ostale škole u
Primorsko-goranskoj županiji
4. Postavljanje informativnih ploča na području grada i otoka Krka
5. Postavljanje informativnih ploča na području Primorsko-goranske županije
vremenski okviri projekta:
Tijekom školske godine 2019./2020. te 2020./2021.
osnovna namjena projekta:
Zaštita periski i njihova habitata. Senzibiliziranje učenika i javnosti za konkretnu zaštitu te ugrožene vrste, kao i za važnost očuvanja mora.
troškovnik za projekt:
POČETNI TROŠKOVI (realizirano) | |
Istraživačko putovanje – Geopark Rab, Lopar, katamaran/trajekt | 60 učenika x 50 kn = 3.000 kn |
Izrada fotografija za izložbu | 30 kom A3 x 100 kn = 3.000 kn |
Ukupno | 6.000 kn |
TROŠKOVI IZRADE INFOPLOČA (u šk. god. 2020./2021.) | |
Izrada i postavljanje infoploča | 10 ploča x 500 kn = 5.000 kn |
Troškovi prijevoza do Geoparka Rab | 60 učenika x 50 kn = 3.000 kn |
Ukupno | 8.000 kn |
način vrednovanja projekta:
Kritičko promišljanje o uspjehu projekta: Jesu li učenici svojim djelovanjem uspjeli potaknuti mjerodavne institucije da uoče i djelotvornije riješe problem zaštite periski?
način korištenja rezultata vrednovanja projekta:
Učenici će steći uvid u mogućnost da se javnim djelovanjem pojedinca ili skupine s pomoću društvenih institucija unaprijedi zaštita ugroženih vrsta.
Projekt 3.b razreda
Osnovna škola Frana Krste Frankopana, Krk
Učenici 3.b su tijekom nastave na daljinu osmislili i proveli pojedinačne ekološke akcije. Nakon povratka u školu provedene su i dvije zajedničke akcije, a sve radi očuvanja okoliša.
Projektni rezultati:
http://osnovnaskolakrk.hr/krk/zivot-u-skladu-s-ekologijom/
Naše ekološke akcije
OŠ Frana Krste Frankopana, Krk
Nakon učiteljičina poziva na ekološku akciju učenici 3.b su tijekom nastave na daljinu osmislili i proveli vlastite ekološke akcije. Nakon povratka u školu provedene su i dvije zajedničke akcije.
Projektni rezultati:
1. EKOPROJEKT
http://osnovnaskolakrk.hr/krk/trece-istrazivacko-putovanje-mladih-krckih-istrazivaca/
http://osnovnaskolakrk.hr/krk/istrazivaci-periski/
http://osnovnaskolakrk.hr/krk/eko-projekt-jesu-li-periske-stvarno-zasticene-epilog/
2. EKOPROJEKT
Naše videouratke potražite na sljedećim poveznicama:
Učiteljičin poziv na ekološku akciju:
Učeničke ekološke akcije tijekom rada na daljinu:
Zajedničke ekološke akcije nakon 25. 5. (u sklopu izvanučioničke nastave):