Ispiši stranice koje pomiču granice
Osnovna škola Ivana Filipovića, Zagreb
Legenda Grički top
objavljeno: 20. svibnja 2021.

Osnovna škola Ivana Filipovića, Zagreb

Pretočiti legendu u razrednu slikovnicu bio je cilj projekta koji je potaknuo na čitanje i razvoj čitateljskih sposobnosti, uz izražavanje doživljaja putem stvaralačkih aktivnosti. Uz ostalo, učiteljica je željela potaknuti izradu kutka za čitanje, u kojem su se tijekom izrade razredne slikovnice učenici družili uživajući u čitanju. Radili su u paru, oblikujući jedan po jedan dio legende, slobodno se izražavajući maštom. Slikovnica je na kraju uvezana i u njoj učenici svakodnevno uživaju, no zbog epidemioloških mjera nisu mogli predstaviti projekt svim učenicima i djelatnicima škole.

Voditeljica projekta bila je učiteljica Ivanka Ljubičić.

Vidljivost: izložena slikovnica u školskom hodniku, kako bi je mogli pročitati svi zainteresirani. Ovaj projekt potaknuo je neke učenike da u sljedeći projekt (Moja knjiga o Zagrebu) uvrste i legendu Grički top.

Projektni rezultat:

PROJEKT: LEGENDA, GRIČKI TOP

PITANJE/PROBLEM: Može li legenda imati inačicu u razrednoj slikovnici?

CILJ

  • potaknuti na čitanje i razvijati čitalačku sposobnost stvaralačkim aktivnostima.
  • potaknuti razred na izradu kutka za čitanje

REZULTATI

  • osmišljen i prikazan inovativan pristup obrade lektirnih djela
  • razredna slikovnica, aktualizacija legende u slikovnici
  • napravljen razredni kutak za čitanje.

AKTIVNOSTI ZA UČENIKE

  • čitanje i rad na tekstu
  • izrada razredne slikovnice
  • izrada razrednog  kutka za čitanje.

Na satima Hrvatskog jezika i Prirode i društva razgovarali smo o legendama. Legende su kratke pripovijesti, uglavnom usmene predaje, a govore o nastanku nekih naselja, imena gradova i mjesta, o ratnim borbama i junacima i drugim srodnim temama. Pripovjedač u njih unosi nestvarne i bajkovite elemente pa često imaju oblike fantastične pripovijesti.

Knjiga Grički top  Dubravka Horvatića, koju smo pročitali u veljači sastoji se od dvadeset legendi, a nosi naslov prema imenu jedne od njih – Grički top. Nakon što smo pročitali sve legende odlučili smo jednu legendu prikazati u obliku stripa ili slikovnice. Gotovo svi učenici glasali su za slikovnicu. Odabrali smo legendu Grički top. Dogovorili smo se da će svaki par prikazati jedan dio legende.

Dogovoreno je da uredimo razredni kutak za čitanje. U tom kutku čitali smo pripovijetke, legende, pjesme,  slikovnice, časopise … družili se i uživali.

Prilikom realizacije projekta učenici su marljivo radili na svome zadatku, u paru su oslikavali svoj dio legende. Iako im se u prvi mah činilo da su legende poučne i da ih obavještavaju o nekim događajima, uočili  su da su one i plod mašte autora pa tako nisu previše pouzdan izvor povijesnog događaja. Uočeno ih je potaknulo da svaki par oslika „stranice koje pomiču granice“, maštaju i stvaraju originalne radove.

Pretipkali su tekst legende i zalijepili ga uz odgovarajuću ilustraciju. Plastificirali smo stranice slikovnice i uvezali ih u razrednu slikovnicu.

Učenici su bili veoma  aktivni i s veseljem su sudjelovali u stvaranju slikovnice.

Svi su bili prezadovoljni rezultatom ovog projekta. Projekt je ostvario očekivanja svih učenika. I dalje rado čitamo u našem razrednom kutku za čitanje i smišljamo nove projekte.

Oduševljeni učenici znatiželjno pregledavaju svoju slikovnicu.

Na žalost, zbog epidemioloških mjera učenici nisu mogli prezentirati projekt svim učenicima i djelatnicima škole. Kako bi  svima bila dostupna slikovnicu smo izložili u hodniku naše škole. Mogu je pregledavati i čitati svi koji žele.

Ovaj projekt potaknuo je neke učenike da u naš drugi projekt Moja knjiga o Zagrebu uvrste i legendu Grički top.

Evaluacija: Svi su učenici nacrtali emotikon koji se smije, što mi daje povratnu informaciju da je učenicima bilo zabavno sudjelovati u projektnoj nastavi te da su se osjećali sretno i zadovoljno.

Prednosti projekta: drugačiji način obrade lektirnog djela, mogućnost suradničkog učenja, istraživanjem možemo više naučiti. 

Učenici poziraju sa svojom slikovnicom.

učiteljica Ivanka Ljubičić