Osnovna škola Slakovci, Slakovci
Djelo Charlie i tvornica čokolade bilo je poticaj za interpretaciju kroz različite aktivnosti. Od sakupljenih omota slatkiša u školi je složena Slatka priča. Zadatak je bio smisliti slikopriču u kojoj će omoti slatkiša zamijeniti riječi. Teme slikopriča bile su: Novo normalno, Pogled kroz prozor te Neispunjena želja. Slikopriče su objavljene na plakatima i zatim je priređena razredna izložba.
Druga aktivnost bila je Pitaj Knjižića Sveznalicu, kad učenik tijekom čitanja romana zapaža problemsku situaciju, zapisuje ju u obliku pisma te ostavlja u lektirnom sandučiću.
Treća aktivnost – susret s piscem realizirana je nakon izrade lutka na štapu, uz čiju se pomoć učenici pred razredom predstavljaju u prvome licu kao pisci djela. Nakon predstavljanja, postavljena su pitanja vezana za iznesene podatke ili biografske činjenice.
Učiteljica Marijana Džakula voditeljica je projekta.
Vidljivost: lektirni kutak u učionici 5. razreda s dodatkom lektirnog sandučića. Lektirni kutak u razredu stvara pozitivno i motivirajuće okruženje tijekom svih nastavnih sati jer je bogat izvor kreativnosti i maštovitosti: https://sway.office.com/P1BWv0Zxf6RrRWej?ref=Link
Projektni rezultat:
Podatci o projektu
Nositelji projekta: učenici 5. razreda Osnovne škole Slakovci i učiteljica hrvatskog jezika Mirjana Džakula
Zadatak: Interpretacija lektirnih djela na kreativan način
Realizacija projekta:
- Lektirno djelo Charlie i tvornica čokolade učenici su interpretirali tako što su aktualizirali tekst u sliko priču, izradili lutke za predstavljanje lika u 1.osobi i pisali pisma likovima koje su ostavljali u lektirni sandučić.
Cilj je zadatka potaknuti kreativnost učenika u svakodnevnim situacijama, osvijestiti važnost recikliranja (iskorištavanje omota slatkiša za kreativne radove), razvijati ljubav prema jezičnom izražavanju na inovativan način.
Neke radove učenika možete pogledati na sljedećoj poveznici:
https://sway.office.com/P1BWv0Zxf6RrRWej?ref=Link
- Zbirku pjesama Kad bi drveće hodalo predstavili su kao slikovnicu vizualizirajući osnovne motive pejzažnih pjesama.
Cilj je aktivnosti vizualizirati motive lirskih pjesama.
Dio slikovnica prikazan je na sljedećoj poveznici.
https://read.bookcreator.com/qAuhTnur6OQbuW9NUa5DuMpY6gq1/fpIT8KUATYKhplfANRZXNg
- Bajku o Ribaru i ribici uprizorili su kao lutkarsku predstavu ili animiranu priču.
Cilj je aktivnosti stvaralački pripovijedati, uvježbavanje scenskog nastupa pred razredom, kreativno se izražavati tijekom stvaranja štapnih lutki i animiranih prikaza.
Dio radova prikazan je na sljedećoj poveznici.
https://www.powtoon.com/w/gdcVmILRkgo/1/m
LEKTIRNI KUTAK
Nalazi se u učionici 5. razreda te je okružen i ukrašen učeničkim stvaralačkim zadatima tijekom interpretacije lektirnih djela. Poseban dodatak lektirnom kutku je „lektirni sandučić“ koji služi za niz aktivnosti tijekom interpretacije djela. U sandučiću se često nađu: pisma podrške pojedinim likovima iz djela, preporuke (dojmovi) o pročitanim nelektirnim djelima kako bi učenici podijelili iskustvo s ostalima u razredu te ih potaknuli na čitanje toga djela, prijedlozi igara ili aktivnosti koje žele imati na satu interpretacije lektirnog djela i sl. Lektirni kutak u razredu stvara pozitivno i motivirajuće okruženje tijekom svih nastavnih sati jer je bogat izvor kreativnosti i maštovitosti