Ispiši stranice koje pomiču granice
Osnovna škola Slakovci, Slakovci
Slatke razredne priče
objavljeno: 20. svibnja 2021.

Osnovna škola Slakovci, Slakovci

Djelo Charlie i tvornica čokolade bilo je poticaj za interpretaciju kroz različite aktivnosti. Od sakupljenih omota slatkiša u školi je složena Slatka priča. Zadatak je bio smisliti slikopriču u kojoj će omoti slatkiša zamijeniti riječi. Teme slikopriča bile su: Novo normalno, Pogled kroz prozor te Neispunjena želja. Slikopriče su objavljene na plakatima i zatim je priređena razredna izložba.

Druga aktivnost bila je Pitaj Knjižića Sveznalicu, kad učenik tijekom čitanja romana zapaža problemsku situaciju, zapisuje ju u obliku pisma te ostavlja u lektirnom sandučiću.

Treća aktivnost – susret s piscem realizirana je nakon izrade lutka na štapu, uz čiju se pomoć učenici pred razredom predstavljaju u prvome licu kao pisci djela. Nakon predstavljanja, postavljena su pitanja vezana za iznesene podatke ili biografske činjenice.

Učiteljica Marijana Džakula voditeljica je projekta.

Vidljivost: lektirni kutak u učionici 5. razreda s  dodatkom lektirnog sandučića. Lektirni kutak u razredu stvara pozitivno i motivirajuće okruženje tijekom svih nastavnih sati jer je bogat izvor kreativnosti i maštovitosti: https://sway.office.com/P1BWv0Zxf6RrRWej?ref=Link

Projektni rezultat:

Podatci o projektu

Nositelji projekta: učenici 5. razreda Osnovne škole Slakovci i učiteljica hrvatskog jezika Mirjana Džakula

Zadatak: Interpretacija lektirnih djela na kreativan način

Realizacija projekta:

  1. Lektirno djelo Charlie i tvornica čokolade  učenici su interpretirali tako što su aktualizirali tekst u sliko priču, izradili lutke za predstavljanje lika u 1.osobi i pisali pisma likovima koje su ostavljali u lektirni sandučić.

Cilj je zadatka potaknuti kreativnost učenika u svakodnevnim situacijama, osvijestiti važnost recikliranja (iskorištavanje omota slatkiša za kreativne radove), razvijati ljubav prema jezičnom izražavanju na inovativan način.

Neke radove učenika možete pogledati na sljedećoj poveznici:

https://sway.office.com/P1BWv0Zxf6RrRWej?ref=Link

  • Zbirku pjesama Kad bi drveće hodalo  predstavili su kao slikovnicu vizualizirajući osnovne motive pejzažnih pjesama.

Cilj je aktivnosti vizualizirati motive lirskih pjesama.

Dio slikovnica prikazan je na sljedećoj poveznici.

https://read.bookcreator.com/qAuhTnur6OQbuW9NUa5DuMpY6gq1/fpIT8KUATYKhplfANRZXNg

  • Bajku o Ribaru i ribici uprizorili su  kao lutkarsku predstavu ili animiranu priču.

Cilj je aktivnosti stvaralački pripovijedati, uvježbavanje scenskog nastupa pred razredom, kreativno se izražavati tijekom stvaranja štapnih lutki i animiranih prikaza.

Dio radova prikazan je na sljedećoj poveznici.

https://www.powtoon.com/w/gdcVmILRkgo/1/m

LEKTIRNI KUTAK

Nalazi se u učionici 5. razreda te je okružen i ukrašen učeničkim stvaralačkim zadatima tijekom interpretacije lektirnih djela. Poseban dodatak lektirnom kutku je „lektirni sandučić“ koji služi za niz aktivnosti tijekom interpretacije djela. U sandučiću se često nađu:  pisma podrške pojedinim likovima iz djela, preporuke (dojmovi) o pročitanim nelektirnim djelima kako bi učenici podijelili iskustvo s ostalima u razredu te ih potaknuli na čitanje toga djela, prijedlozi igara ili aktivnosti koje žele imati na satu interpretacije lektirnog djela i sl. Lektirni kutak u razredu stvara pozitivno i motivirajuće okruženje tijekom svih nastavnih sati jer je bogat izvor kreativnosti i maštovitosti