Neka ti edukacija bude inspiracija
Osnovna škola Josipa Račića, Zagreb
Izrada videa na temelju pročitane slikopriče
objavljeno: 10. svibnja 2021.

Osnovna škola Josipa Račića, Zagreb

Slikopriča Badnja večer proanalizirana je, učenici su  podijeljeni u parove, a priča na cjeline prema ključnim događajima. Svaki par ilustrirao je jedan događaj. Uslijedile su vježbe izražajnog čitanja, zatim su fotografirane njihove ilustracije i pojedinačno zvučno snimljeno njihovo čitanje određenog dijela teksta. Nakon zvučnog snimanja uslijedila je montaža fotografija i zvučnih snimki u jednu cjelinu.

Projekt je vodila učiteljica Sanela Mamić.

Projektni rezultat:

OPIS PROJEKTA

U projektu su sudjelovali učenici prvog razreda koji polaze izvannastavnu aktivnost Mala čitaonica. Izrada projekta je trajala kroz listopad I studeni kako bi sam uradak bio spreman za božićnu priredbu početkom prosinca koja se u našoj školi ove školske godine zbog epidemioloških mjera provela u virtualnom obliku.

Iako još maleni I na samom početku, odlučili smo se biti drugačiji unutar granica svojih mogućnosti. I ne samo da  smo uspjeli nego smo I pomaknuli svoje granice te spoznali da ih radom I trudom možemo konstnantno pomicati. Spoznali smo I važnost ljubavi prema onome što radiš te reprocitet te ljubavi I konačnog rezultata. I ono što također nije zanemarivo, kroz cijeli proces izrade , dobro smo se zabavili.

A što smo to radili?

Prvo smo potražili priču koja je božićne tematike I prikladna našim čitačkim sposobnostima. Odabrali smo slikopriču Badnja večer, Željke Horvat Vukelje. Nakon što smo priču dobro proanalizirali, podijelili smo se u parove , a priču na cjeline prema ključnim događajima.. Svaki par je ilustrirao jedan događaj. U ovom dijelu smo se upoznali s pojmovima ilustracija I ilustrator.

Zatim smo vježbali  čitati priču po cjelinama koje smo prethodno napravili za potrebe ilustracije ključnih događaja. Sljedeći korak je bio uvježbati izražajno čitanje  dobivenog dijela teksta. Ujedno smo I spoznavali što je I koja je uloga interpunkcije te kako ista uvjetuje način čitanja, ali I značenje rečenice. Ovaj dio nam je bio najteži jer smo bili gotovo na početku prvog razreda, čitanje nam je išlo sporo I do izražajnosti smo stigli uz mnogo truda I rada u školi, ali I doma u svoje slobodno vrijeme.

Nakon ilustrirarnja I čitanja, ukratko smo se upoznali s pojmom montaža u audio-video uratku. Shodno tome, naš sljedeći korak je bio fotografiranje  nastalih ilustriranih radova, a zatim pojedinačno zvučno snimanje učenika pri čitanju dobivenog dijela teksta. Bili smo silno uzbuđeni zbog ovog koraka, ali i zbog toga što se pomalo bližimo kraju našeg prvog projekta.

Nakon zvučnog snimanja, uslijedila je montaža fotografija I zvučnih snimki u jednu cjelinu kako bi kao konačni produkt nastao film napravljen prema slikopriči Badnja večer.  U odjavnoj špici nalaze sva imena sudionika ovog cijelog procesa. S obzirom na to da smo projekt radili gotovo na samom početku prvog razreda, svi smo neizmjerno sretni dobivenim rezultatom koji je odraz naše želje za spoznavanjem I otkrivanjem novih mogućnosti . Vođeni željom da na svojoj prvoj školskoj priredbi nastupimo s filmom izrađenim na temelju jedne od priča koje smo radili na našoj  Maloj čitaonici, ubrzano smo savladali sva potrebna slova, tehnike čitanja, a onda I montiranja videa. I na kraju, usudimo se reći da kada postoji želja, samo nebo je granica. Želite (I pomičite granice) neprestano jer od iskrene želje sve počinje ,kako učenje tako I osobni razvoj!

Vidljivost projekta: video je vidljiv u sklopu školske virtualne priredbe snimljene povodom Božića ( na cca 25,51 min)