Iz školskog svijeta
OŠ „PETAR ZORANIĆ” NIN, PODRUČNA ŠKOLA ZATON
Budi najbrži!
objavljeno: 11. travnja 2021.

Vjerujem da ste se već svi dobro upoznali s ljestvama i kapicama koje smo dobili u sklopu PET PLUS didaktičke kutije Školske knjige. Moji su učenici oduševljeni. Koristimo se njima svakog tjedna i mogu vam reći da nam ne nedostaje ideja.

Sada smo već profesionalci, bar moje Mrvice vole sebe tako zvati. Trenutno i sami osmišljavamo igre u kojima se možemo koristiti kapicama i ljestvama. Neke od njih ste već vidjeli, a neke ćete tek vidjeti.

Ovaj smo se put koristili kapicama. Kada su učenici ugledali boje kapica, prva asocijacija im je bila semafor. Mene su odmah stavili u funkciju pješaka, morala sam uspješno proći sve razredne semafore kako bih došla do svog radnog stola.

Njihova ideja nam je odlično poslužila. Budući da radim u kombiniranom razrednom odjeljenju 1. i 3. razreda, učenici trećeg razreda bili su mali semafori dok su učenice prvog razreda ponavljale naučeni sadržaj Prirode i društva.

Kako se plave kapice ne bi osjećale zapostavljeno, njih su stavili na glave i ponašali se kao pravi mali Štrumpfovi. Znamo da Štrumpfovi imaju bijele kapice, a plavo tijelo, ali njih to nije spriječilo u njihovu naumu. Pustila sam ih da maštaju, htjela sam vidjeti kamo to vodi. Trenutak kasnije, oni su u šumi, smjestili su se u svoje gljive, ali se nisu mogli dogovoriti gdje će biti čija gljiva.  Tada se jedan učenik dosjetio da će biti Papa Štrumpf pa je stavio crvenu kapicu na glavu….

Nama su kapice otvorile jedan potpuno novi svijet, nadam se da su i vama. Kada smo se dobro zabavili i zagrijali, krenuli smo s našim vježbama, a njih vam donosimo u nastavku. Nakon što smo uspješno izvršili zadano, malo smo se odmorili uz ples s kapicama na glavi.

Osmice

OPIS VJEŽBE: Na podu su učionice (dijagonalno) postavljene šarene kapice. Učenici su u koloni jedan iza drugoga. Zadatak je zaobići svaku kapicu kao da rade broj osam. Prilikom izvođenja vježbe ruke trebaju pratiti rad tijela. Prvi učenik/ učenica u koloni kreće izvoditi zadatak. Kada završi zadatak, sljedeći učenik može krenuti s izvršavanjem zadatka dok se prethodni učenik vraća na začelje kolone.

Vježba Osmice može se izvoditi i tako da se učenici podijele u dvije kolone, a pobjednici su učenici kolone koja prva izvrši zadatak.

Učenicima možete dodatno otežati izvođenje zadatka tako da stave još jednu kapicu na glavu koju prilikom povratka trebaju predati sljedećem učeniku/učenici iz kolone.

Osmice unatrag

OPIS VJEŽBE: Na podu su učionice (dijagonalno) postavljene šarene kapice. Učenici su u koloni jedan iza drugoga. Zadatak je zaobići svaku kapicu kao da rade broj osam. Prilikom izvođenja vježbe ruke trebaju pratiti rad tijela. 

Prvi učenik/učenica u koloni okreće se leđima postavljenim kapicama i kreće izvoditi zadatak. Kada završi zadatak, sljedeći učenik može krenuti s izvršavanjem zadatka dok se prethodni učenik vraća na začelje kolone.

Vježba Osmice unatrag može se izvoditi i tako da se učenici podijele u dvije kolone, a pobjednici su učenici kolone koja prva izvrši zadatak.

Učenicima možete dodatno otežati izvođenje zadatka tako da stave još jednu kapicu na glavu koju prilikom povratka trebaju predati sljedećem učeniku/učenici iz kolone.

Bočne osmice

OPIS VJEŽBE: Na podu su učionice (dijagonalno) postavljene šarene kapice. Učenici su u koloni jedan iza drugoga. Zadatak je zaobići svaku kapicu kao da rade broj osam. Prvi učenik/učenica u koloni staje bočno od kapica i kreće izvoditi zadatak.

Kada završi zadatak, sljedeći učenik može krenuti s izvršavanjem zadatka dok se prethodni učenik vraća na začelje kolone.

Vježba Bočne osmice može se izvoditi i tako da se učenici podijele u dvije kolone, a pobjednici su učenici kolone koja prva izvrši zadatak.

Učenicima možete dodatno otežati izvođenje zadatka tako da stave još jednu kapicu na glavu koju prilikom povratka trebaju predati sljedećem učeniku/učenici iz kolone.

Ples s kapicama na glavi

OPIS VJEŽBE: Učenici na glavama imaju kapice i proizvoljno se kreću po učionici, školskom dvorištu ili dvorani.

Zadatak je plesati s kapicama na glavi i potruditi se da kapica ne padne. Učenik/učenica, kojem kapica triput padne s glave, ispada iz igre. Pobjednik je učenik/učenica koji uspije najduže zadržati kapicu na glavi.

■  Piše: Martina Jelenković, učiteljica ■  Osnovna škola „Petar Zoranić” Nin, Područna škola Zaton ■  Učiteljica sam u kombiniranom razrednom odjeljenju prvog i trećeg razreda. Volim učiti te sam u učestaloj potrazi za novim sadržajima koji mi mogu dodatno pomoći u što boljem provođenju nastavnog procesa. ■