Iz školskog svijeta
OŠ HINKA JUHNA, PODGORAČ | PODRUČNA ŠKOLA BUDIMCI
Climate Action Project 2022
objavljeno: 21. listopada 2022.

Učenici 2. razreda male područne škole u Budimcima (OŠ Hinka Juhna, Podgorač, PŠ Budimci) pod mentorstvom učiteljice Patricije Hercog i ove su se godine uključili u međunarodno putovanje u trajanju od šest tjedana.

Climate Action Project 2022 (Projekt Klimatska Akcija 2022) međunarodni je projekt koji okuplja učitelje i učenike (13 – 21 godina) diljem svijeta oko jednoga zajedničkog cilja – učenje i djelovanje na klimatske promjene. Projekt ujedinjuje učenike i učitelje iz 149 zemalja svijeta.

Učenici sa šest kontinenata povezani su virtualno i rade na rješavaju jednoga od najvećih svjetskih izazova: klimatske promjene. Aktivnosti 6-tjednog putovanja započinju 26. rujna 2022. Tijekom projekta učionice diljem svijeta istraživat će ​​uzroke i učinke klimatskih promjena, a imat će i priliku razviti rješenja i poduzeti mjere. Projekt ima za cilj obrazovanjem promijeniti ponašanje učenika i način razmišljanja društva o klimatskim promjenama i prijetnjama okolišu.

Učenici Budimčani, vesela devetorka, prva dva tjedna projekta upoznavali su se s klimatskim promjenama putem kratkih edukativnih filmića, igara memorije, digitalnih igara te proučavajući slikovnice i fotografije vezane za temu. Aktivnosti provedbe projekta u 2. razredu učiteljica Patricija prilagodila je uzrastu učenika, pa su tako povodom Svjetskog dana čišćenja okoliša organizirali malu akciju čišćenja okoliša škole i prikupljeni otpad razvrstali u odgovarajuće spremnike.

Slijede još četiri zanimljiva tjedna istraživanja, rada, videokonferencija s projektnim partnerima i na koncu predstavljanja projektnih aktivnosti.

Provedbom aktivnosti učenici ostvaruju odgojno-obrazovne ishode:

PID OŠ B.2.1. Učenik objašnjava važnost odgovornog odnosa čovjeka prema sebi i prirodi.

PID OŠ B.2.2. Učenik zaključuje o promjenama u prirodi koje se događaju tijekom godišnjih doba.

PID OŠ B.2.3. Učenik uspoređuje, predviđa promjene i odnose te prikazuje promjene u vremenu.

PID OŠ A.B.C.D. 2.1. Učenik uz usmjeravanje opisuje i predstavlja rezultate promatranja prirode, prirodnih ili društvenih pojava u neposrednome okružju i koristi se različitim izvorima informacija.

Tijekom posljednjeg tjedna na programu će biti virtualne interakcije putem alata za videokonferencije, tako da učenici mogu podijeliti svoja otkrića uživo. Također ćemo imati stručnjake za domaćine tijekom webinara da bi učenici mogli učiti od svjetski poznatih stručnjaka.

■ Piše: Patricija Hercog, učiteljica razredne nastave, savjetnik | OŠ Hinka Juhna, Podgorač, PŠ Budimci ■