Iz školskog svijeta
■ OŠ SLAVKA KOLARA, KRAVARSKO I SURADNJA S OŠ SVETA NEDJELJA ■
Čuvajući i učeći u prirodi učimo čuvati sebe
objavljeno: 7. lipnja 2024.

Tijekom šk. god. 2023./24. u OŠ Slavka Kolara u Kravarskom provodi se Erasmus+ projekt Čuvajući prirodu učimo čuvati sebe. Jedan od glavnih ciljevi projekta su zaštita i podrška mentalnom zdravlju učenika koristeći prirodu kao dostupan resurs za učenje i poučavanje. Projekt je financiran sredstvima Europske unije.

Za jednu seosku, manju školu u Vukomeričkim goricama europski projekt je izuzetno vrijedan kako za učitelje tako i za učenike. Planirano je i realizirano deset aktivnosti mobilnosti učitelja koji su pohađali tečajeve u raznim europskim zemljama, dvije mobilnosti učitelja u kojima su učitelji posjetili odgojno-obrazovne  ustanove kako bi se pratio rad sustručnjaka, realizirana je grupna mobilnost učenika te je u našu školu  pozvan stručnjak kako bi  prenio svoja specifična znanja našim učenicima i učiteljima.

Važan dio i sastavnica projekta Čuvajući prirodu učimo čuvati sebe je implementacija i diseminacija projektnih aktivnosti. Nakon mobilnosti job shadowinga  (praćenje rada sustručnjaka) u Italiju u svibnju 2024. pedagoginja Iva Kovačević i ja smo organizirale  aktivnosti učenja na otvorenom za učenike 3.a razrednog odjela naše škole i dva razredna odjela 3.a i 3.b OŠ Sveta Nedjelja.

Stečena znanja i ideje tijekom mobilnosti i boravka u Italiji prilagodili smo našim uvjetima i potrebama učenika.

Osim učenika naše škole s projektom smo upoznali i učiteljice OŠ Sveta Nedjelja, Sandru Vuk i Andreju Oršić i njihove učenike te ih uključili u aktivnosti.

Krajem svibnja organiziran je susret i dan učenja u prirodi za učenike obje škole. Radionice za učenike su planirane i osmišljene u skladu s kurikulumima nastavnih predmeta Matematike, Hrvatskog jezika, Prirode i društva i Tjelesne i zdravstvene kulture i ostvareni su odgojno-obrazovni ishodi 3. razreda. Očekivanja međupredmetnih tema Zdravlje, Osobni i socijalni razvoj, Građanski odgoj i obrazovanje i Održivi razvoj su realizirana na višoj razini.

ODRŽANO JE NEKOLIKO RADIONICA:

Edu o medu

Edukacija učenika o svijetu pčela u suradnji s lokalnim pčelarom Ivicom Kompesom, koji je učenike pobliže upoznao sa svijetom pčela i pčelinjom zajednicom. Pripremio je pčelarski pribor, materijale i apisarij kako bi i zorno prikazao život pčela i naglasio važnu ulogu pčela za život. Radionici je prisustvovao i novinar Mladen Stubljar koji će o radionici napisati novinski članak.

Eko matematika

Održana je matematička radionica u kojoj su učenici prikupljali različite vrste otpada u neposrednom okruženju te pomoću otpada rješavali matematičke zadatke.

Ponavljamo kroz igru

Učenici su ponovili  i uvježbali jezične sadržaje. Zadatak je bio pronaći i zapisati vrste riječi na slovo koje je svaki učenik nasumice izabrao. Trebala je biti štafetna igra, ali nas je omela kiša i radionica se održala na natkrivenoj terasi.

Sijanje medonosnog bilja

Posijano medonosno bilje učenici  su odnijeli kući te će voditi brigu o biljkama i presaditi ih kada biljke niknu.

Igre

Šezdeset dvoje učenika se natjecalo u zabavim igrama kojima je cilj razvoj socio – emocionalnih vještina.

Kako je bilo učenicima? Jesmo li realizirali ishode, očekivanja i ciljeve? Odgovore ćete pronaći u fotografijama kad pogledate dječja lica.

Suradnjom s drugom školom i učiteljicama iz OŠ Sveta Nedjelja, Sandrom Vuk i Andrejom Oršić, dodana je projektu posebna vrijednost. Prihvatile su naš poziv i uspješno surađivale, marljivo promičući mentalno i fizičko blagostanje učenika. Zajedno smo stvarali situacije u kojima su sva djeca uspješna. Zahvaljujemo im na neprocjenjivom iskustvu jer smo svi zajedno uživali u učenju i poučavanju. Zahvaljujemo pomoćnicama u nastavi i majci učenika koje su bile s nama. Hvala ravnateljima koji su nam pomogli u realizaciji ideje, pčelaru Ivici Kompesu i Općini Kravarsko koja nam je ustupila društveni dom.

Svi smo prepoznali potrebu djece za druženjem, učenjem i igrom u prirodi kako bi utjecali na cjeloviti razvoj učenika.

Ideja za ovaj način učenja na otvorenom i provođenja edukativnih radionica ne nedostaje. Voditeljice ove izvanučioničke nastave planiraju ovu vrstu suradnje i mogućnosti upoznavanja Vukomeričkih gorica, provođenje nastave na otvorenom koja je usklađena sa školskim kurikulumima, ponuditi i drugim zainteresiranim školama i učiteljima razredne nastave. Na zainteresiranima je samo da prihvate priliku i izazov.

■ Napisala: Renata KOLAREC, učitelj izvrsni savjetnik ■ OŠ Slavka Kolara, Kravarsko ■