Sa svojim sam učenicima 4.e razreda OŠ Šime Budinića iz Zadra, raznim aktivnostima obilježila Dan planeta Zemlje. Cilj je bio u djece potaknuti razvoj ekološke svijesti, ne samo u mjesecu travnju, mjesecu obilježavanja Dana planeta Zemlje, već svakodnevno.
Šetajući prirodom, u djece treba probuditi radoznalost i govoriti im o mogućim teškoćama zbog zagađenosti okoline u kojoj žive, obogatiti im znanja o prirodi (prirodna baština RH, biljni i životinjski svijet), poučiti ih odgovornom ponašanju (razvrstavanje i recikliranje otpada) te razvijati odgovornost (sadnja sadnica i briga o njima).
Temu smo povezali s nastavnim predmetima:
1.] HRVATSKI JEZIK: Mladen Pokić – Plava točkica – interpretacija pjesme
♦ Razgovor o planetima Sunčeva sustava i analiza pjesme te rad u parovima (Zadatak: pronaći riječi u osmosmjerci i na temelju pronađenih riječi osmisliti projekt usmjeren prema očuvanju prirode, zaštiti biljnog i životinjskog svijeta)
2.] PRIRODA I DRUŠTVO: Zaštićena prirodna baština Republike Hrvatske
♦ Rad u parovima. Svaki je par dobio slagalicu (puzzle) s jednim nacionalnim parkom ili parkom prirode koju je trebao pravilno složiti, zalijepiti na papir i istražiti na internetu zanimljivosti o parku, prikazati to u obliku plakata i predstaviti u razredu.
♦ Sadržaje smo ponovili u kvizu u digitalnom alatu Plickers.
3.] MATEMATIKA: Pisano dijeljenje u skupu brojeva do milijun – vježba
Učenici su rješavali tematske zadatke:
♦ Podijeli broj 54 450 s najvećim dvoznamenkastim brojem i dobit ćeš broj biljnih vrsta na području Parka prirode Lonjsko polje.
♦ Planinski vrh Veliki Risnjak ima visinu od 1 528 m. Visinu vrha podijeli s brojem nacionalnih parkova u Hrvatskoj. Koji si broj dobio/dobila?
♦ U posljednja tri mjeseca godine u NP Plitvička jezera prodane su 312 432 ulaznice.
a.] Koliko je ulaznica prodano dnevno ako znamo da ih je svakog dana prodan jednak broj?
Cijena ulaznice za odrasle iznosi 15, a za djecu 8 eura.
b.] Koliko iznosi dnevna zarada parka ako znamo da trećinu dnevnih posjetitelja čine djeca?
♦ U reciklažnom dvorištu prikupljeno je ukupno 60 148 tona otpada. Polovina skupljenog otpada glomazni je otpad, četvrtina je biootpad, a ostalo drvni otpad. Izračunaj koliko tona drvnog otpada sadržava reciklažno dvorište.
4.] SAT RAZREDNIKA: Treći kamenčić od Sunca – naš dom
♦ Razgovor: Je li Zemlja nama važna? Zašto? Imamo li neki drugi dom nestane li naš planet? Što ti možeš napraviti za svoju Zemlju?
♦ Učenje putem predstavljanja ♦ Ponavljanje uz igru Razvrstaj savjete o zaštiti okoliša ♦ Zadatak: Osmisli svog Superjunaka koji će imati supermoć i biti čuvar naše Zemlje.
5.] KREATIVNA SKUPINA: Recikliranje plastičnih vrećica i sadnja sadnica cvijeća
♦ Odrezali smo nekoliko vrpca od plastičnih vrećica (bez ručka) istih dimenzija, stavili ih između dva papira za pečenje (ili paus-papira) te glačalom prešli preko papira.
♦ Od dobivenog smo materijala šivali torbice i pernice.
■ Napisala: Mira Šarić, učiteljica razredne nastave | OŠ Šime Budinića, Zadar ■