
U sklopu Erasmus+ projekta iz programa Ključne aktivnosti 122-SCH – kratkoročni projekti za mobilnost učenika i djelatnika u obrazovanju pod nazivom „LET’S CONNECT! – POVEŽIMO SE!“ u travnju smo boravili u Osnovnoj školi / Volksschule Triester u Grazu.
Moja kolegica Aurika Matković, učiteljica, i ja, zajedno s našim učenicima 3. a razreda (Ema Erlić, Neva Ključarić, Gabrijel Bulić i Andrija Bušić) te učenicima 3. i 4. razreda PŠ Juricani OŠ Marije i Line, Umag (Isabel Jurjak, Noah Martinčić, Iva Remaj i Matija Rodin) otputovale smo na mobilnost u Graz, u Austriju.
Nastavnim smo se procesom upoznali s novim metodama rada (Montessori), cjelodnevnom nastavom, raznovrsnim izvannastavnim aktivnostima u svrhu održivog razvoja (Superar, zbor, školski vrt, kreativne i praktične radionice, digitalni alati…), a susreli smo se i s primjerom dobre inkluzije djece s poteškoćama.
Imali smo priliku uključiti se u redovni nastavni proces i u izvannastavne aktivnosti. Učenici su usvojili primjere iskustvenog praktičnog rada, učili su u kombiniranom razrednom odjelu zajedno s učenicima s poteškoćama. Učenici su razvijali socijalne i jezične kompetencije te upoznali kulturne znamenitosti i povijest Graza. Osim toga, posjetili smo elektranu Puntigam, sudjelovali smo na radionicama „Energetski forum“ te se educirali i u Dječjem muzeju Frida&Fred. Učenicima se najviše svidjela nastava pjevanja, Superar pjevanje, gdje smo svi skupa naučili različite glazbene igre, ali i naučili kako se ručno izrađuju jednostavne igračke. Nastava se pjevanja kod njih izvodi četiri sata tjedno. Zanimljive pokuse vodom imali su priliku isprobati na satu kod učitelja Lukasa.
Svaki je nastavni dan u školi u Grazu bio dinamičan i zanimljiv. Naši su đaci imali priliku razgovarati s domaćim učenicima na engleskom i/ili na njemačkom jeziku, ali i na hrvatskom jeziku jer je desetak školaraca govorilo hrvatskim jezikom. Slobodno je popodne nakon nastave bilo rezervirano za upoznavanje Graza i njegovih najvažnijih znamenitosti. Nama se najviše svidio Prirodoslovni muzej, bajkoviti vlakić i spust na najvišem podzemnom toboganu na svijetu.
Grupna je mobilnost bila u potpunosti povezana s glavnim ciljevima projekta: razvijanje i usavršavanje inovativnih metoda poučavanja, jezičnih vještina, motivacija učenika za inkluzivno, kreativno, iskustveno učenje i poučavanje za svakodnevan život u svrhu održivog razvoja, kao i razvoj socijalnih i interkulturalnih kompetencija te internacionalizacija škole.
■ Napisala: Sara Majdak, mag. prim. educ., učiteljica razredne nastave | OŠ Marije i Line, Umag ■