Iz školskog svijeta
■ OŠ EUGENA KUMIČIĆA, SLATINA ■
Hokus-pokus i časkom sve naučili
objavljeno: 28. rujna 2023.

U Dječjem kutku Društva „Naša djeca“ u Slatini učiteljice Osnovne škole Eugena Kumičića iz Slatine Rajka AVIROVIĆ GAĆA (učiteljica kemije), Martina BUKVIĆ (učiteljica fizike) i Renata GRAHOVAC  (učiteljica razredne nastave) pripremile su jednostavne pokuse za djecu, polaznike, kako bi im pobudili znatiželju i interes te približili način opažanja i istraživanja u prirodnim znanostima.

■  Pokus 1. „Dugine boje“

Djeca su najprije izvodila jednostavne pokuse, kao što je pokus „Dugine boje“, u kojem su se boje miješale i prelijevale iz jedne čaše u drugu.

■  Pokus 2. „Zašto peremo ruke sapunom?“

Djeca su u posudu stavila vodu i dodala papar koji je ostao na površini. Nakon što su djeca dodala deterdžent, čestice su se papra raspršile pa su tako mogli predočiti kako „bježe“ bakterije kada ruke operemo vodom.

■  Pokus 3. „Vulkan“

Učiteljica je izvela demonstraciju pokusa. Nakon toga su djeca, polaznici, pomoću sode bikarbone i alkoholnog octa samostalno „napuhali balon“ i shvatili kako je nastao isti plin koji izlazi iz naših usta (ugljikov dioksid).

■  Pokus 4. „Lava lampa“

Djeca, polaznici, pomiješali su u epruvetu ulje i vodu te uočili kako se ne miješaju. Dodali su potom prehrambene boje po izboru. Na kraju su dodali šumeću tabletu i nastala je prava lava lampa.

■  Pokus 5. „Gori svijeća na dnu mora“

U posudu, u kojoj je dodana voda, plava je prehrambena boja. Na površinu je stavljena svijeća (lučica) koja je zapaljena. Menzurom su  poklopili svijeću. Kada je svijeća izgorjela, „popela se“ na površinu  zajedno s vodom. Shvatili su da je gorenjem svijeće potrošen kisik iz menzure pa je na mjesto „nestalog“ kisika došla voda. Čudesna je ta znanost!

  Pokus 6. „Toranj gustoće“

Najprije je učiteljica izvela demonstracijski pokus miješajući tekućine različitih gustoća i boja kako bi djeca lakše mogla predočiti različite gustoće tekućina. Nakon toga su u epruvetama samostalno miješali različite tekućine i primijetili različite gustoće pomiješanih tekućina.

■  Pokus 7. „Kako napraviti slime?“

Šećer je došao na kraju radionice kada su polaznicima učenice Klara Gaća, Lara Jukić i Karla Valent demonstrirale kako napraviti slime koristeći pjenu za brijanje, prehrambene boje, aktivator i tekuće ljepilo. Rukama su umiješali slime, dobili ga kao poklon i ponijeli svojim kućama.

Na radionici nam je svima bilo jako uzbudljivo i zanimljivo. Nadamo se da su ove male glavice pobudile još veću znatiželju za istraživačko učenje i prirodne znanosti.

■   Napisala: Rajka AVIROVIĆ GAĆA, učiteljica kemije | OŠ Eugena Kumičića, Slatina ■