Iz školskog svijeta
OŠ BARTOLA KAŠIĆA, VINKOVCI
I u izazovnim vremenima Erasmus+ projekti idu dalje
objavljeno: 24. studenoga 2020.

Vinkovačka osnovna škola Bartola Kašića postala je prepoznatljiva po Erasmus+ EU projektima koji se provode dugi niz godina obogaćujući školski kurikul različitim zanimljivim i aktualnim temama.

Radi se o međunarodnim projektima koji pomažu učenicima razviti nove vještine, baviti  se različitim područjima koja povezuju učenike i nastavnike iz različitih zemalja kako bi zajedničkim radom ukazali ili pomogli u rješavanju određenih problema. Konačni rezultati  projekata ostaju objedinjeni na eTwinning platformi, na mrežnim stranicama škola sudionica i u prigodnim brošurama koje svjedoče o primjerima dobre prakse nastalim  tijekom realizacije projekata, kao i europskoj dodanoj vrijednosti nastaloj iz tih projekata. U dosadašnjim je  projektima Vinkovce posjetilo 300 učenika i učitelja iz gotovo svih zemalja EU, a isto toliko učenika i učitelja iz ove škole  imalo je prigodu putovati u okviru projektnih mobilnosti.

Ove smo godine uspješno završili dva projekta, a upravo kreće provođenje dva nova za koja se nadamo da ćemo nakon rada u online uvjetima imati prigodu održati projektne sastanke nakon prestanka pandemije.

Prvi je  „S.O.F.T. Start Our Future today – soft skills training in introducing the labour market to students“ –  Budućnost počinje danas – učenje mekih vještina za uvođenje učenika na tržište rada. 

U njemu sudjeluju škola iz Poljske kao koordinator projekta te partneri iz Bugarske, Italije, Španjolske i Turske.

Tema je izuzetno aktualna s obzirom na to da se bavi razvijanjem

takozvanih  „soft“ ( mekih ) vještina. To podrazumijeva da učenici tijekom školovanja stječu „hard“ ( tvrde ) vještine, a to su znanja koja su mjerljiva, potvrđena svjedodžbama ili diplomama i mogu se jasno odrediti.

S druge strane tržište rada traži posebne vještine tzv. „ soft skills„. To su sljedeće vještine: verbalna komunikacija, timski rad, prilagodljivost, kreativnost, empatija, rješavanje problema, kritičko razmišljanje i rješavanje sukoba, vođenje, prilagodljivost, stav i upravljanje.

Ove su vještine nemjerljive, ali poslodavci redovito veliku pozornost pridaju upravo tim vještinama jer su ključne u izgradnji međuljudskih odnosa i stvaraju mogućnost za napredak – kako u poslu tako i u svakodnevnom životu.

Dakle, ovaj će projekt uz uobičajene vještine – znanje stranog jezika i digitalne vještine, brojnim aktivnostima omogućiti učenicima rad na razvijanju ovih za život vrlo važnih vještina.
Kao i do sada škola očekuje aktivno uključivanje u projekt svih učenika, roditelja i lokalne zajednice. Osim sudjelovanja u brojnim lokalnim aktivnostima učenici će, kad se steknu uvjeti, imati mogućnost putovati na projektne sastanke u partnerske škole .

  Drugi je projekt – How Roman are you?

Koordinator ovog projekta je škola iz Njemačke, a partneri su škole iz Grčke, Italije, Portugala i Španjolske.

Projekt je koncipiran kao istraživanje koje se bavi pitanjima: Gdje je podrijetlo Europe? Kamo ide Europa? Kako bismo na ova pitanja mogli odgovorili, moramo se vratiti u povijest, a odgovor je – Rimsko Carstvo koje je gotovo od samog početka imalo izuzetan utjecaj na kasnija povijesna razdoblja.

Pojedinci Rim nazivaju „drevnom Europskom unijom“. Mnoge europske zemlje imaju vrlo važnu baštinu naslijeđenu od starih Rimljana – od latinskog jezika koji je korijen svih romanskih jezika, ali i brojnih riječi kojima se danas koristimo, do zakona, kulture, umjetnosti  i političke institucije demokracije koja seže do u antička vremena.

Budući da većina učenika ne razmišlja o tim temama, cilj je projekta proširiti znanje učenika i razmijeniti primjere dobre prakse u ovom području kako bi se ostvarile kvalitetnije kompetencije u svakodnevnom životu 21. stoljeća.

Ciljevi su projekta:
osvijestiti i poboljšati znanje o europskoj povijesti, upoznavati različite europske kulture koje su se razvile iz zajedničkog antičkog korijena, osvijestiti važnost pripadnosti EU. Sudjelovanjem u ovom projektu, a suradnjom s različitim državama učenicima se pruža prigoda upoznati sličnosti i zajedničke vrijednosti europskih kultura te saznati što nas povezuje.

Učenici će projektom prošiti svoje horizonte i uspostaviti formalne i neformalne kontakte s učenicima iz drugih zemalja, razvijati interkulturalne kompetencije (u interakciji s ljudima iz različitih kultura i svakodnevnim iskustvima ) te upoznati način života u drugim  zemljama, različite i nove vrijednosti u globaliziranom svijetu.

Brojne se jezične aktivnosti u projektu temelje na informacijsko–komunikacijskim tehnologijama što omogućuje učenicima razvijati svoje digitalne vještine i sposobnost kooperativnog učenja te interakcije.  

Korelacijom nastavnih planova i programa različitih predmeta u provedbi projekta uključeni su svi učenici i učitelji. Osim brojnih lokalnih aktivnosti u suradnji s institucijama predviđeni su i transnacionalni sastanci u svim partnerskim školama. 

Provedba je projekata krenula natjecanjem za najbolji logo svakog  projekta. Uključilo se mnoštvo kreativnih učenika, a najbolji su prijedlozi nagrađeni te ulaze u konkurenciju na međunarodnoj razini.

■ Piše: Adrijana Cvrković-Lasić, ravnateljica ■ OŠ Bartola Kašića, Vinkovci ■