Da se igrom najbolje uči znaju učenici razredne nastave Osnovne škole Oroslavje, okupljeni u izvannastavnoj aktivnosti „Mali poduzetnici“. Pod našim vodstvom: učiteljice Renate Posavec i Suzane Sadaić, učenici su izradili vlastite igre.
SVAKA NAŠA IGRA IMA SVOJ PLAN NASTANKA I SVOJ ISHOD: razvijanje sposobnosti, usvajanje znanja ili razvijanje motoričkih vještina, usmjerena je i na recikliranje te sudjelovanje na humanitarnim akcijama tijekom godine.
Zamislite sat u kojem učenici zajedno planiraju nastanak nove igre, odlučuju o njezinom nazivu, razmišljaju o materijalima… Vade se ljepila, škare, papiri, kartoni i otpadna ambalaža koju možemo ponovno uporabiti. Tada se podijelimo u male radne pogone i svaka skupina izrađuje jedan dio igre. U učionici je zabavno, radno i veselo, a rezultat je u skladu s motom naše skupine: Mladi um za veliki izum!
Mali su poduzetnici izradili i svoj prepoznatljiv logo.
Imamo oko 20 igara koje koristimo u nastavi, a želja nam je izraditi set igara koje bismo ponudili i ostalim učenicima kako bi i oni mogli učiti kroz igru, uživati i kvalitetno provoditi vrijeme.
Za ponavljanje i vježbanje tablice množenja izradili smo igru: Pssst! Računam!
Da bismo što lakše usvojili rimske brojeve pomogla nam je igra: Rimski na arapski.
Žele li učenici ponoviti nastavne sadržaje iz pojedinog predmeta pomaže im igra: Kolo znanja.
Za razvoj motoričkih vještina je igra: Zaveži me.
Svoje igre prezentiramo ostalim učenicima naše škole od 1. do 8. razreda. Mali poduzetnici postigli su zapažene rezultate na Smotri školskih zadruga Krapinsko- zagorske županije. Posebno smo ponosni na sudjelovanju na Malom festivalčiću djece s teškoćama, u Pregradi, gdje su djeca veselo isprobavala i igrala naše igre. Osim djece, veliko zanimanje za igre pokazale su i učiteljice koje su uvidjele višestruku korist naših igara.
Mali poduzetnici nisu mirovali ni tijekom nastave na daljinu. Od ambalaže, papira, kartona i materijala koji im više nisu potrebni izrađuju igre kojima razveseljavaju sebe i svoje ukućane.
Kroz igru se lakše uči, a još kad učenici sudjeluju u izradi potrebnih materijala dobrobit je višestruka. Mali poduzetnici nastavljaju s radom i sljedeće školske godine.
■ Pišu: Renata POSAVEC i Suzana SADAIĆ, učiteljice RN ■ OŠ Oroslavje ■ Iako nas dijeli točno 10 godina razlike u radnom stažu [nećemo reći u čiju korist] pronašle smo nekoliko zajedničkih točaka: Osnovu školu Oroslavje kao mjesto rada, poziv da svoje vrijeme i trud posvetimo odgoju i obrazovanju budućih generacija, želju da budemo snaga i podrška svakom učeniku te vrckavost, razigranost i maštovitost jer jedino se tako uspješno možemo nositi s glavnim likovima naših životnih priča, a to su naravno: učenici! ■