Iz školskog svijeta
OSNOVNA ŠKOLA OROSLAVJE IMA „MALE PODUZETNIKE“
„Igrom do znanja i novih vještina“
objavljeno: 15. srpnja 2020.

Da se igrom najbolje uči znaju učenici razredne nastave  Osnovne škole Oroslavje, okupljeni u izvannastavnoj aktivnosti  „Mali poduzetnici“. Pod našim vodstvom: učiteljice Renate Posavec i Suzane Sadaić, učenici su izradili vlastite igre. 

SVAKA NAŠA IGRA IMA SVOJ PLAN NASTANKA I SVOJ ISHOD: razvijanje sposobnosti, usvajanje znanja ili razvijanje motoričkih vještina, usmjerena je i na recikliranje te  sudjelovanje na humanitarnim akcijama tijekom godine.

Zamislite sat u kojem učenici zajedno planiraju nastanak nove igre, odlučuju o njezinom nazivu, razmišljaju o materijalima… Vade se ljepila, škare, papiri, kartoni i otpadna ambalaža koju možemo ponovno uporabiti.  Tada se podijelimo u male radne pogone i svaka skupina izrađuje jedan dio igre. U učionici je zabavno, radno i veselo, a rezultat je u skladu s motom naše skupine: Mladi um za veliki izum!

Mali su poduzetnici izradili i svoj prepoznatljiv logo.

Imamo oko 20 igara koje koristimo u nastavi, a želja nam je izraditi set igara koje bismo ponudili i ostalim učenicima kako bi i oni mogli učiti kroz igru, uživati i kvalitetno provoditi vrijeme.

Za ponavljanje i vježbanje tablice množenja izradili smo igru: Pssst!  Računam!

Da bismo što lakše usvojili rimske brojeve pomogla nam je igra: Rimski na arapski.

Žele li učenici ponoviti nastavne sadržaje iz pojedinog predmeta pomaže im igra: Kolo znanja.

Za razvoj motoričkih vještina je igra: Zaveži me.

Svoje igre prezentiramo ostalim učenicima naše škole od 1. do 8. razreda. Mali poduzetnici postigli su zapažene rezultate na Smotri školskih zadruga  Krapinsko- zagorske županije. Posebno smo ponosni na sudjelovanju na Malom festivalčiću djece s teškoćama, u Pregradi,  gdje su djeca veselo isprobavala i igrala naše igre. Osim djece, veliko zanimanje za igre pokazale su i učiteljice koje su uvidjele višestruku korist naših igara.

Mali poduzetnici nisu mirovali ni tijekom nastave na daljinu. Od ambalaže, papira, kartona i materijala koji im više nisu potrebni izrađuju igre kojima razveseljavaju sebe i svoje ukućane.

Kroz igru se lakše uči, a još kad učenici sudjeluju u izradi potrebnih materijala dobrobit je višestruka. Mali poduzetnici nastavljaju s radom i sljedeće školske godine.

■  Pišu: Renata POSAVEC i Suzana SADAIĆ, učiteljice RN ■ OŠ Oroslavje ■  Iako nas dijeli točno 10 godina razlike u radnom stažu [nećemo reći u čiju korist] pronašle smo nekoliko zajedničkih točaka: Osnovu školu Oroslavje kao mjesto rada, poziv da svoje vrijeme i trud posvetimo odgoju i obrazovanju budućih generacija, želju da budemo snaga i podrška svakom učeniku te vrckavost, razigranost i maštovitost jer jedino se tako uspješno možemo nositi s glavnim likovima naših životnih priča, a to su naravno: učenici! ■