Iz školskog svijeta
■ OŠ SESVETSKI KRALJEVEC ■
Integrirani nastavni dan i obljetnica rođenja Ivane Brlić-Mažuranić
objavljeno: 3. svibnja 2024.

Ove školske godine obilježavamo 150 godina od rođenja hrvatskog Andersena, naše drage spisateljice Ivane Brlić-Mažuranić. Moji su se učenici pridružili obilježavanju obljetnice zanimljivim integriranim danom.

Početkom je travnja u mom 3. a razredu započelo putovanje s Hlapićem s kojim smo počeli otkrivati lik i djelo Ivane Brlić-Mažuranić. Nakon obrađenog književnog djela za cjelovito čitanje želja mi je bila da upoznaju Ivanu čitajući njezina djela i tako saznaju nešto više o njezinu životu. S tom sam mišlju osmislila integirani dan posvećen njezinu stvaralaštvu.

Integrirani smo dan započeli gledanjem kratkog dokumentarnog filma o njezinu radu i

životu. Istraživali smo njezin život i istraživanjem naučili što znače pojmovi biografija i autobiografija.

S obzirom na to da ćemo u 4. razredu čitati odabrane Ivanine bajke, željela sam djeci približiti i one koje su rjeđe zastupljene u školskoj lektiri. Zbog toga sam odabrala bajku Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica. Pronašla sam davno zaboravljeni interaktivni CD na kojem se nalazi ta bajka omogućivši djeci da gledaju, slušaju i aktivno sudjeluju u pustolovinama ovih likova interaktivnim elementima koji su dio materijala na CD-u.

Nakon istraživanja učenici su se podijelili u skupine, a zadatci su bili osmišljeni za svaku skupinu. Jedna je skupina crtala ugljenom portret slavne spisateljice. Bilo je zanimljivo vidjeti kako su djeca doživjela spisateljicu i kako ju je svatko doživio na svoj način.

Druga je skupina marljivo izrađivala plakat o bajci Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica. Najhrabriji su nam učenici kasnije taj plakat i prezentirali. Iznenadilo me što je plakat sadržavao puno detalja iz priče. Vjerujem da je aktivno sudjelovanje u slušanju i gledanju priče doprinijelo da zapamte i one najmanje detalje.

Treća je skupina odlučila napraviti veliku rođendansku tortu našoj slavnoj spisateljici koristeći se različitim materijalima i tehnikama.

Dan je protekao u veselju i radu. Učenici su sami odabrali skupinu u kojoj žele raditi i ono što žele raditi pa im je zbog toga bilo još zanimljivije. Ponosni na svoj rad, neki su od njih spremno pozirali za uspomenu.

Osim što su bolje upoznali djela i život velike Ivane Brlić-Mažuranić, želja mi je bila da ovim integriranim danom potaknem i ljubav prema čitanju. Veseli me što su učenici zaključili da svatko od nas drukčije doživljava bajke i priče te da čitajući takva književna djela na trenutak i sami postaju dio tog svijeta. Mislim da novim generacijama treba više ovakvih poticaja koji će ih uvesti u svijet mašte i vjerujem da naše istraživanje o Ivani ovim neće završiti.

■ Napisala: Irena ŠEST, diplomirana učiteljica razredne nastave, OŠ Sesvetski Kraljevec ■