Iz školskog svijeta
GIMNAZIJA PETRA PRERADOVIĆA, VIROVITICA
Josip Strija dobitnik je Nagrade „Tibor Tóth“ za 2020. godinu
objavljeno: 26. studenoga 2020.

Hrvatsko informacijsko i dokumentacijsko društvo ustanovilo je Nagradu „Tibor Toth“ u znak javnog priznanja koje se dodjeljuje stručnjacima i znanstvenicima mlađe i srednje generacije za značajan doprinos na području informacijskih znanosti i djelatnosti.

Nagrada je nazvana imenom mr.sc. Tibora Totha, istaknutog hrvatskog informacijskog stručnjaka i znanstvenika koji je svojim radom unaprijedio i promicao informacijske znanosti i djelatnosti na opću dobrobit zajednice informacijskih stručnjaka.

Ovogodišnja je nagrada obrazložena sljedećim:

“I ove godine Odbor za dodjelu nagrade rukovodio se time da poput Tibora Tótha dobitnik nagrade treba pružati doprinos kako na znanstvenom i stručnom planu, tako i u praktičnom djelovanju te imati određenu dimenziju više u svom ukupnom djelovanju u području informacijskih znanosti i djelatnosti koje će biti prepoznato kao korisno od stručne i šire zajednice. Odbor je po analizi prijava više relevantnih kandidata uočio veliki osobni doprinos na području informacijskih znanosti i djelatnosti kandidata Josipa Strije.”

Zbog poznate epidemiološke situacije i starih te novih epidemioloških mjera dodjela se nagrade neće održati uživo, a upute za dodjelu nagrade bit će definirane za nekoliko dana.

IZ RADNOGA ŽIVOTOPISA

Josip je Strija profesor i diplomirani knjižničar, stručni suradnik – školski knjižničar mentor u Gimnaziji Petra Preradovića Virovitica od 2008. godine do danas, a svoje organizacijske sposobnosti, spremnost i otvorenost za suradnju i komunikaciju te volontiranje za dobrobit struke razvija brojnim aktivnostima na svim planovima školskoga knjižničarstva u prethodnih četrnaest godina profesionalne karijere. 

Dugogodišnji je voditelj Županijskoga vijeća školskih knjižničara Virovitičko-podravske županije, predsjednik Hrvatske mreže školskih knjižničara u drugom mandatu, a u dva je mandata bio predsjednik Komisije za srednjoškolske knjižnice Hrvatskoga knjižničarskoga društva te je niz godina predsjednik podružnice Hrvatske udruge školskih knjižničara Virovitičko-podravske županije. Osim toga, iz njegove se bogate radne biografije još može izdvojiti članstvo u Glavnom odboru Društva knjižničara Bilogore, Podravine i Kalničkoga prigorja, članstvo u uredništvu Sveska, časopisu istoimenog Društva, mjesto mentora u Centru izvrsnosti za Medijsku pismenost Virovitičko-podravske županije te članstvo u Radnoj skupini za stručne suradnike i ravnatelje za provođenje Cjelovite kurikularne reforme.

Kontinuirano se stručno usavršava na planu informacijskih znanosti, školskoga knjižničarstva i odgoja i obrazovanja i radi na vlastitom profesionalnom razvoju. Do sada je održao više od šezdeset različitih edukacijskih aktivnosti (predavanja, radionice, webinari i slično) pa odlukom više savjetnice za školske knjižničare Agencije za odgoj i obrazovanje, temeljenom na uspješnim rezultatima rada, napreduje u zvanje stručnog suradnika mentora. Osim stručnoga usavršavanja koje smatra iznimno važnim, potaknut idejama cjeloživotnoga učenja, kritičkoga mišljenja, važnosti kulture i identiteta u zavičajnom prostoru, upisuje i poslijediplomski doktorski studij Književnost i kulturni identitet na Filozofskom fakultetu u Osijeku, a trenutno radi na izradi doktorske disertacije na zavičajnoj temi bliskoj Virovitici i Virovitičanima pod nazivom „Od kronike do kolumne: književni prilozi u novinama Virovitičan za vrijeme urednika Ivana Dobravca-Plevnika“.

Do sada je svojim zalaganjem i stručnim usavršavanjem dobio nekoliko certifikata  različitih područja od kojih se mogu izdvojiti Elsevier certifikat (Mendeley advisor), Google certifikat (Osnove digitalnog marketinga), certifikat Foruma za slobodu odgoja (Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje) te Ready AI certifikat (AI + Me tečaj).

Od 2011. do 2014. ispred Hrvatske mreže školskih knjižničara vodi državni projekt HR kanon, a od ove, 2020. godine, novi državni projekt Lektira na mreži –  verificiran pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja i Agenciji za odgoj i obrazovanje. Neki su od ciljeva projekta Lektira na mreži poticanje kvalitetne i smislene suradnje školskih knjižničara i nastavnika hrvatskoga jezika i književnosti u obradi lektire, cjelovitih djela za čitanje, osnaživanje uloge stručnih suradnika školskih knjižničara kao nositelja projekata u svojoj školi, usmjeravanje aktivnosti školskih knjižničara na nastavu u onom dijelu koji podrazumijeva donošenje novih metoda rada, ideja, kreativnosti i originalnosti kao i poticanje rada s učenicima na kreativnim projektima koji se grade na temelju djela pročitanih i obrađenih na nastavi, a podrazumijevaju nov pristup lektirnom djelu, nove ideje, kreativnost, problemsko, kreativno i kritičko razmišljanje učenika.

Za svoj je rad nagrađen do sada tri puta: 2016. godine nagradom „Eva Verona“ Hrvatskoga knjižničarskog društva, kao znak javnog priznanja mladim knjižničarima do 35 godine starosti za posebno zalaganje u radu, inovacije i promicanje knjižničarske struke, a 2019. i 2020. godine dobio je i nagradu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske kao jedan od najboljih prosvjetnih radnika u školskoj godini 2018./2019. i 2019./2020.

■   IZ DRUGIH MEDIJA  ■   virovitica.info   ■