Iz školskog svijeta
■ OŠ FRANJE KREŽME, OSIJEK ■
Kako učenicima nastavu učiniti zanimljivijom i kvalitetnijom
objavljeno: 18. ožujka 2024.

Učeći o mitovima i legendama u sklopu nastave književnosti Hrvatskoga jezika u 7. razredu, zainteresirani učenici OŠ Franje Krežme napravili su zanimljivu didaktičku igru koja se može koristiti u nastavi.

Korištenje didaktičkih igara u nastavi Hrvatskoga jezika čini nastavu zanimljivijom, kvalitetnijom i poticajnom učenicima. Nakon obrade mita, književne vrste, na primjeru sam poznatog mita došla na ideju da zainteresiranim učenicima predložim stvaranje vlastite mitološke igre na predlošku manje poznatog mita iz slavenske mitologije. Učenici su bili izuzetno motivirani i oduševljeno su prihvatili ideju.

♦ Najprije sam im podijelila uručke s tekstom slavenskog mita o Žar-ptici, ptici zlatnog perja i kristalnih očiju koja divno pjeva, a ponekad se pretvara i u prekrasnu djevojku.

♦ Nakon čitanja mita učenike sam podijelila u skupine te je svaki član skupine dobio određen zadatak.

♦ Zadatci su bili povezani s radnjom mita i likovima.

♦ Predviđeno je osmišljavanje pitanja vezanih uz kompoziciju, pripremanje opisa glavnih likova na temelju kojih će učenici pogađati o kojem je liku riječ, ilustriranje glavnih motiva mita, ilustriranje igraće ploče i osmišljavanje pravila igre po uzoru na neke njima bliske i poznate igre.

Nakon izlaganja mogućih rješenja, uz moje sugestije i vodstvo, došli smo do konačnog nacrta igre koju smo nazvali MIGRA (mit-igra) Žar-ptica. Dogovorili smo pravila. A onda su učenici ilustrirali igraću ploču i kartice s glavnim motivima koje sam potom plastificirala.  Učenici su ukrasili i kutiju za Migru motivom Žar-ptice.

Igra je stvorena! Moji su školarci najprije pročitali mit o Žar­-ptici pa je uzbudljiva i zanimljiva igra mogla početi.

Cilj je naše igre bio točno odgovoriti na postavljena pitanja s kartica ili pogoditi likove s kartica označenih za pantomimu. Učenici su se dogovorili da svaki netočan odgovor vraća igrača nekoliko polja unazad. Onaj koji prvi stigne do cilja – pobjednik je!

Svi smo bili zadovoljni nakon odrađenih aktivnosti. Učenici su bili oduševljeni novom igrom uz koju su se  dobro zabavili, štošta naučili međusobno surađujući i stvarajući. Budući da učitelji imaju potpunu slobodu biranja igara, ovakva primjena didaktičkih igara u nastavi zaista je stvaranje aktivnih učenika, ali i kreativne te zanimljive nastave.

■  Napisala: Margareta ZDELAR, profesorica hrvatskoga jezika u zvanju savjetnika | OŠ Franje Krežme, Osijek ■