Važnost usmenog i pisanog izlaganja od velikog je značenja i potrebno ga je njegovati od rođenja. S oduševljenjem smo dočekali Kockice pričalice koje su dio 5+ paketa Školske knjige. Evo kako smo ih mi iskoristiti u prvom razredu i kako smo razvijali usmeno i pisano izlaganje uz Kockice pričalice.
Nakon početnog oduševljenja dobivenim materijalima odlučila sam započeti tjedan Kockicama pričalicama.
Učenike sam podijelila u tri grupe po petero učenika. Svaka je grupa odabrala zapisničara (učenika koji će čitati nastali uradak) i predstavnika grupe (učenika koji će izvlačiti kockicu iz vrećice).
Svaka grupa je dobila vrećicu kockica.
Učenik po učenik zatvorenih očiju vadi kockicu. Na kockici odabire sličicu i o njoj smišlja rečenicu. Sljedeći učenik ponavlja radnju pazeći da se njegova rečenica nadovezuje na prethodnu.
Zapisničar u skupini zapisuje rečenice i povremeno ih pročita provjeravajući tako prati li se red događaja priče.
Priča je gotova nakon dva kruga kada svaki učenik smisli po dvije rečenice (ovisi o broju učenika u grupi i razredu). Po završetku aktivnosti zapisničar ponovno čita priču. Učenici u grupi se dogovaraju kako će dobivenu priču prikazati stripom u šest sličica. Među sobom odabiru crtače i slikare za bojanje slika.
Nakon što sve grupe završe svoju priču i strip, predstavnik grupe predstavlja rad drugim grupama.
Nadamo se da vam se sviđaju naši radovi i da ćemo vas motivirati da i vi iskoristite svoje Kockice pričalice.
■ Piše: Ana-Marija Vukušić, učiteljica RN ■ OŠ Stjepana Ivičevića, Makarska ■