Iz školskog svijeta
OSNOVNA ŠKOLA BOL, SPLIT
Kodiranje za klimatsku akciju
objavljeno: 8. prosinca 2022.

 „Oni su mali, ali su veliki, odnosno, hoću reći, nisu više mali, ali su dosta veliki da ne budu mali”, jedna je od legendarnih rečenica koja mi pada na pamet svake četiri godine kad se opraštam od svojih četvrtaša. Ova je generacija po svemu posebna. Iskreni, zaigrani, slobodni i znatiželjni guraju me ovu godinu kako bismo, valjda, stigli propuštene dane pa uskačemo i iskačemo iz projekta u projekt, radimo i veselimo se svakoj novoj spoznaji, svakom poznanstvu.

Oduvijek sam smatrala da je razvijanje ekološke svijesti kod učenika jedna od najvažnijih učiteljskih zadaća te sam često birala sudjelovanje u projektima koji se temelje upravo na tim načelima. Jedan je od takvih projekata Climate Action Project.

Climate Action Project nudi šestotjedni program o klimatskim promjenama za 10 milijuna učenika u više od 146 zemalja, oslanjajući se na stručnost znanstvenika, kreatora politika i aktivista iz organizacija kao što su: NASA, Svjetski fond za prirodu i Ujedinjeni narodi.

Projektom se potiče suradnja između zemalja i fokusiran je na rješenja klimatskih promjena. Ove se godine i moj razred uključio u projekt pa su učenici svaki tjedan odrađivali određene aktivnosti učeći i shvaćajući uzroke i efekte klimatskih promjena.

Proučavali su utjecaj kiselih kiša na kruženje vode u prirodi, klimatske promjene u zavičaju i gradu u kojem žive te izradili plakate za Climate Action Day koji se održao početkom studenoga ove godine na kojem su prisustvovali putem Youtube kanala. Prijavili su se za sadnju sadnica preko platforme Zasadi stablo, ne budi panj čekajući dostavu sadnica.

■   Realizirali su dva online poziva i dvije radionice. Prva je radionica održana u suradnji s Delhi private school RAK iz Abu Dhabia, UAE.

Tijekom radionice učenici su međusobno prezentirali plakate koje su pripremili iznoseći činjenice o klimatskim promjenama prisutnim u svojoj državi, svome gradu. Učenici su tražili zajedničke mogućnosti rješavanja problema poput: reciklaže, visećih vrtova, održive energije…

■   Druga je radionica bila u suradnji s privanom školom Vaspitno obrazovni sustav Kreativno Pero iz Beograda.

Učenici su i ovaj put prezentirali i raspravljali o važnosti očuvanja okoliša. Izlaganja, kreativnost, suradnja, komuniciranje – sve što bi trebalo razvijati kod učenika, postignuto je ovim projektom.

Učenici su osvojili nagradu jer su bili među 500 učenika koji su u najbržem roku riješili sve zadane aktivnosti projekta te su bili sretni vidjevši da su za nagradu dobili knjigu Climate Action Georgine Stevens.

Tijekom projekta nastala su videa, prezentacije, reciklirani ukrasi za bor kao i nove ideje za buduće aktivnosti. Osmisili smo i zadatke za EU Code Week te smo pozvali partnere eTwinning projekta Živimo zeleno 3 da nam se pridruže.

Učenici su bili sretni ovakvim oblikom suradnje shvativši da mogu komunicirati i surađivati s učenicima iz svih dijelova svijeta. Meni je bilo drago vidjeti njihova zadovoljna lica. Pokazali su da iako su mali, mogu biti veliki.

■  Piše: Danijela Maurac, učiteljica razredne nastave ■   Osnovna škola Bol, Split ■   Učiteljica sam koja vjeruje da škola mora učestalo poticati učenike na razvijanje kompetencija koje će im omogućiti da stečena znanja primjenjuju u svakodnevnom životu. Čitanje, igra, kreativnost kao i projektna nastava imaju ključnu ulogu u tome. ■