Iz školskog svijeta
■ OŠ BOL, SPLIT ■
Korisno stručno usavršavanje
objavljeno: 13. srpnja 2023.

Učiteljica razredne nastave Danijela Maurac, logopedinja škole Mirjana Mamić i školska knjižničarka Ana Bučević Romić sudjelovale su u Erasmus+ KA1, 2022-1-HR01-KA122-SCH-000071017 Future ED projektu u Dublinu, u Irskoj. 

Svaka je od triju kolegica sudjelovala u samostalnom tečaju i stekla nove nastavničke kompetencije. Sudjelovanjem na tečaju ostvarile su glavne ciljeve projekta: razvijanje digitalnih vještina u izradi digitalnih materijala različite namjene, podizanje čitalačke pismenosti i izražavanje igrom i dramom te upoznavanje i primjena novih metoda rada.

Učiteljica je Danijela Maurac sudjelovala u tečaju Drama Techniques: Developing Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students kod trenerice Miriam Stewart. Tijekom tečaja naučila je nove dramske metode i tehnike, dramske improvizacije kojima se razvijaju učeničke kompetencije i samopouzdanje. Usporedila je načine poučavanja dramom u drugim državama EU-a i shvatila kako dramskim odgojem utjecati na osobni razvoj učenika, ali i društveni život škole.

Logopedinja je Mirjana Mamić sudjelovala na tečaju Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools. Tijekom tečaja upoznala je praktičan rad za sve kategorije tehnološki poboljšanog učenja i kako se prijenosna računala, tableti i pametni telefoni mogu integrirati u obrazovanje. Također, naučila je i prenijela znanja kolegama o tome kako se koristiti softverom, platformama i aplikacijama za komunikaciju, kako se upravlja grupama i potiče suradnja. Posebno se posvetila proučavanju novih digitalnih alata: Visuwords.com, vizualno istraživanje rječnika, te Plickers.com, aplikacija koja se koristi i niskom i visokom tehnologijom. Najzanimljiviji je dio bio kako implementirati umjetnu inteligenciju u pripremu za rad i rad s učenicima koristeći se, primjerice, conkerom.ai koji generira kviz na bilo koju temu.

Naposljetku, knjižničarka je Ana Bučević Romić sudjelovala na tečaju CLIL nad PBL to Improve Student Engagement kod trenerice Gillian Cook. Tijekom tečaja upoznala je nove metode rada i naučila kako ih primijeniti u svakodnevnom radu s učenicima. Usavršila je komunikacijske vještine u odnosu nastavnik – učenik te kako učenike podučavati da razvijaju svoje jezične kompetencije. Tečaj je obuhvatio podizanje razine usmenog izražavanja prvim, tj. materinskim jezikom te drugim jezicima komunikacije poput drugog stranog jezika ili trećeg stranog jezika, poznatijih pod pojmovima L1, L2, L3…

Tečaj je ukazao na upoznavanje s pojmovima CALP i BICS. BICS, svakodnevni jezik u učeničkoj komunikaciji, te CALP,  akademski jezik potreban za obrazovne potrebe. Stekla je i kompetencije kako nove jezične vještine povezati s PBLom, tj. učenjem temeljeno na projektima. Tijekom tečaja stekla je vještine i kompetencije kako učenike podučiti projektnom učenju tako da uče radeći na svom istraživačkom radu, a onda taj isti rad prezentiraju lokalnoj zajednici javno-kulturnim izvedbama.

Osim što su stekle nova znanja i vještine, tijekom boravka upoznale su se s irskom kulturom i baštinom, a između ostalog učile su plesati irski narodni ples. 

■  Napisale: Danijela Maurac, učiteljica razredne nastave, Mirjana Mamić, logopedinja škole i školska knjižničarka Ana Bučević Romić | OŠ Bol, Split ■