Iz školskog svijeta
■ OŠ BAKAR ■
Maketa zamišljenog grada
objavljeno: 14. studenoga 2023.

Učenici trećeg razreda OŠ Bakar uz moju su pomoć izradili maketu zamišljenog grada. Nakon usvojenih osnovnih znanja o maketi i ostvarenih ishoda učenja i odgojno- obrazovnih očekivanja međupremetnih tema školarci 3. razreda OŠ Bakar sudjelovali su u razrednom projektu „Moj grad“.

Odlučili su bar na jedan dan postati mali graditelji i projektanti. Izradili su maketu svog zamišljenog grada. Formirali su male grupe, podijelili su zaduženja i na satu Prirode i društva svoja su stečena znanja usmjerili na praktičan rad. U dogovoru su sa mnom prikupljali potrebne materijale kako bi maketa dobila svoj konačan izgled. Oblikovali su svoje ideje i pristupili rješavanju problema. U višesatnoj timskoj radionici moji su učenici pokazali zavidne vještine, maštu i kreativnost.

Uživali su bojajući komade stiropora, spužve, drvo i kartonske kutije. Izradili su modele objekata u prostoru učas ih pretvarajući u vesele kuće i šarene zgrade. Svaka je građevina dobila svoju funkciju pa je zamišljeni grad dobio školu, crkvu, vrtić, ljekarnu, kazalište, muzej… U radu su kombinirali teorijsko znanje i spretne ruke koje su od kartona, papira i čačkalica stvarale ceste, igrališta, drveće, kružni tok, prometne znakove… Lijepljenjem finaliziranih modela na čvrstu podlogu nastajao je novi zamišljeni grad koji je na trenutak „oživio” jer su na njegove ulice moji učenici stavili ljudske figurice i figurice biljaka i životinja.

Učenici trećeg razreda ovim su se projektnim aktivnostima kreativnom igrom stvaralački izražavali, razvijali maštu, poticali jedni druge na suradnički i timski rad razvijajući tako kompetencije građenja i kombiniranja. Posebnu pozornost usmjerili su na opažanje, percepciju prostora i razvijanje smisla za estetska doživljavanja. Izrađujući sitne detalje, učenici su razvijali grafomotoričke vještine i finu motoriku ruku i prstiju.

Izradivši maketu svoga zamišljenog grada, moji su đaci na stvarnom prikazu uočili da maketa predstavlja umanjen prikaz nekog prostora koji zaista pokazuje osnovni izgled i međusobni položaj objekata u prostoru. Zajedničkim radom, uz mnoštvo savjeta, truda i preciznosti nastala su zaista prva prava i uspješna graditeljska učenička ostvarenja. Cijeli zamišljeni grad stao je u učionicu, a moji su mali realizatori bili zadovoljni omjerom uloženog truda i postignutih rezultata.

■  Napisala: Alma HESS, dipl. učiteljica | učiteljica mentorica iz OŠ Bakar ■