Učenici 2. a razreda i učiteljica Andreja Zelić obilježili su Dan voda – Projektnim danom. Odlučili su biti kemičari. U razredu su napravili mali laboratorij ili labos.
Projektni je dan je organiziran u nekoliko etapa koje su učenicima bile dodatno pojašnjene, a oni su radosni prionuli na posao.
Na početku Projektnog dana učenici su saznali neke nove informacije iz slikovnice Voda, izvor života autorice Marije Vizner.
Istraživačkim su radom spoznali:
- koje su tvari topive u vodi, a koje ne
- koju temperaturu ima vrela voda
- može li voda prijeći iz jedne čaše u drugu koristeći papirnati rupčić
- može li plastelin plutati bez obzira na njegovu površinu
- topi li se med brže u hladnoj ili vreloj vodi
- mijenja li voda oblik prelijevanjem iz jedne posude u drugu.
Nakon izvođenja navedenih eksperimenata jedna je učenica pokazala da voda može biti prava umjetnica. Na papirnatom rupčiću, koji je presavinula na pola, nacrtala je crnim flomasterom obrisne linije kišobrana.
S druge strane je, također, nacrtala obrisne linije, ali je unutrašnost kišobrana obojala.
U plitki je tanjur ulila malo vode i prislonila rupčić na njega (obojana je strana bila s donje strane). Kada je voda dodirnula rupčić, preslikala je boju unutrašnjeg kišobrana na stranicu na kojem kišobran nije bio obojan.
Radi lakšeg snalaženja i dinamike Projektnog dana posložila sam sve edukativne sadržaje i naputke u mrežnom alatu Wakelet.
Na kraju su Projektnog dana učenici odigrali igru OVDJE gdje su ponovili pojmove poput: što je pokus i stanja vode, a u bilježnice su pisali riječi koje počinju riječju VODA (vodoinstalater, vodovod, vodozemac…).
■ Piše: Andreja Zelić, učiteljica razredne nastave ■ OŠ Tenja ■