Iz školskog svijeta
KAKO POBOLJŠATI KONCENTRACIJU I POZORNOST UČENIKA?
Mikropauze u mojoj učionici
objavljeno: 3. lipnja 2021.

Koncentracija i pozornost učenika nužne su za održavanje nastave i sudjelovanje učenika u nastavnom procesu. Sve više učenika pokazuje teškoće u održavanju pozornosti i koncentraciji, a to pred učitelja postavlja nove izazove.

Kao učiteljica koja već duži niz godina zapaža sve slabiju pozornost i koncentraciju učenika, prije šest godina odlučila sam nešto poduzeti.

U mojoj učionici bilo je vrlo teško održavati nastavu i omogućiti učenicima da kvalitetno usvoje znanje. Većina njih teško bi se usredotočila na rad, a još teže zadržavala pozornost na predmetu rada. To je bio alarm.

Odlučila sam uvesti mikropauze u nastavu. Primijenila sam pritom različite vježbe, od Brain Gym vježbi do vježbi koje sam i sama kao učenica radila sa svojom učiteljicom. Mislila sam kako će to ići jednostavno i glatko.

U početku smo tijekom jednog školskog sata znali imati tri do četiri mikropauze. Činilo mi se kako će za mene i moj razred  školska godina biti prekratka. Uhvatila me panika, ali nisam odustajala.

Bili smo prvi razred i mislila sam da moram uspjeti u svojoj namjeri. Tako je i bilo.

Održavanje prvih nastavnih sati postajalo je sve jednostavnije, a kako smo se približavali kraju dana i tjedna mikropauza je bilo sve više. Tako je prošao naš prvi, pa i drugi razred.

Tada su već učenici sami bili voditelji vježbi. Samostalno su birali vježbe između svih onih koje smo naučili tijekom prvog razreda te vodili razred kroz stanku.

U trećem i četvrtom razredu broj mikropauza se smanjio, ali od njih nikada nismo  odustajali. Učenici bi već sami znali kada im je pauza potrebna i ponekad samoinicijativno ustali i počeli izvoditi vježbe. Neki su učenici i kod kuće vježbali kada bi pri učenju osjetili potrebu za stankom. Prije provjera znanja u našem je razredu bilo nepisano pravilo popiti vode i napraviti nekoliko vježbi koje će olakšati koncentraciju i održati pozornost tijekom pisanja provjere.

Nakon četiri godine došla je nova generacija učenika i razred u kojem koncentracija i pozornost nisu bile tako velik problem, ali ipak bi ih ponekad znale mučiti.

Odmah sam znala da će upravo mikropauze pomoći i djeci i meni. Svaki dan u svojem radu imamo barem dvije mikropauze i lakše nam je, sretniji smo i spremniji za rad.

■  Piše: Marija Legac, učiteljica RN, mentor |  OŠ Gračani, Zagreb ■  Radim posao koji volim, posao učiteljice, već dvadeset godina. Osim toga, poučavam djecu računanju na abacus sorobanu. U slobodno vrijeme volim boraviti u prirodi i planinariti ■