Iz školskog svijeta
OŠ ŠIME BUDINIĆA, ZADAR
Moj prvi herbarij
objavljeno: 13. lipnja 2022.

Tijekom nastave predmeta Prirode i društva upoznali smo živa bića i njihova obilježja. Budući da su biljke svuda oko nas i da su se koristile još od davnina, odlučili smo istraživati o njima. Djeci zanimljiv, a najlakši način učenja jest promatranje, istraživanje i skupljanje bilja iz neposredne okoline.

Na njihovu radost, spojili smo nekoliko sati nastave i proveli ih u obližnjem parku. Promatrali smo biljke, opisivali njihovu građu, razgovarali o ulozi svakoga njihova dijela te ih razvrstali na drvenaste i zeljaste (listopadne i vazdazelene). Učenici su opisivali razmnožavanje biljaka s pomoću kukaca, vode i vjetra i zaključili da biljke mogu biti samonikle i uzgojene. Pripovijedali su o ljekovitim biljkama kojima se njihove bake koriste za liječenje bolesti i očuvanje zdravlja.

Skupili smo različite vrste biljaka koje ćemo upotrijebiti za našu prvu zbirku biljaka – herbarij. Sa sobom smo ponijeli stare novine u koje smo pažljivo stavljali ubrane biljke i lopaticu za pomoć pri vađenju biljaka. Imali smo samoljepive papiriće na koje smo za svaku biljku upisivali nadnevak, nalazište, ime biljne vrste i skupljača.

Skupljene biljke učenici su trebali staviti ispod nekoga teškog predmeta, npr. knjige, sprešati ih i osušiti. Povremeno su mijenjali novinski papir jer on upija vlagu iz biljaka.  

Za domaći rad imali su zadatak ubrati jednu ljekovitu biljku našeg zavičaja i ponoviti postupak kao i u školi, sprešati je i osušiti te o njoj napraviti kratku Power Point prezentaciju ili plakat koji će pokazati ostalim učenicima u razredu.  

Nakon nekoliko tjedana biljke smo slagali u našu razrednu mapu biljaka. Rad je organiziran po skupinama. Svaka je skupina lijepila biljke na format bijelog papira A4, zajedno sa samoljepivim papirićem, umetala ih u prozirnu košuljicu i slagala u mapu.

Ostvarujući projekt, učenici su imali priliku proširiti svoje znanje o biljkama, upoznati nove biljne vrste, istraživati, koristiti se enciklopedijom kao izvorom informacija, koristiti se informacijsko-komunikacijskom tehnologijom, pripovijedati te usavršiti svoj javni nastup.

■  Piše: Mira Šarić, učiteljica razredne nastave | OŠ Šime Budinića, Zadar  ■