
Naša je škola smještena podno Medvednice – oduvijek smo vezani uz prirodu i dio nastave provodimo u vanjskoj učionici, školskom parku i obližnjoj šumi. Od 2018. godine dio smo Erasmus+ zajednice u koju smo ušli projektom The Green micro:bit spojivši nove tehnologije i zeleno.
Sada je to Erasmus+ K122 projekt Healthy pupils – happy school . Teme su projekta poučavanje u vanjskom okružju, zelene vještine, ekološka osviještenost, sigurno korištenje tehnologijom te smanjenje štetnog utjecaja tehnologije (mobitela) na učenike sportskim i vanjskim aktivnostima, kao i tjelesno i mentalno zdravlje i blagostanje.
Ciljevi su projekta razvijati kompetencije učitelja o vanjskome učenju i poučavanju te poučavanju koje uključuje zelene vještine i ekološku osviještenost, implementacija inovativnih načina poučavanja strukturiranim izvannastavnim i sportskim aktivnostima kako bi se smanjili negativni učinci tehnologije na učenike; poticanje zelenih vještina među učenicima i učiteljima te promoviranje ekološke osviještenosti u školi vanjskim aktivnostima.
U projektu je sudjelovalo deset učitelja koji su sudjelovali na tečajima i promatranju nastave. Hrvatska, Slovenija, Finska, Italija, Portugal i Njemačka, zemlje su koje su bile uključene u projekt.
Učitelji su stečena znanja primijenili u svoj nastavni rad i tijekom osmišljenih radionica za učenike. Organizirana su i predavanja za učenike i roditelje. Učenici su nižih razreda boravili u prirodi, prikupljali prirodne materijale od kojih su izrađivali slike, reciklirali materijale, a potom izrađivali zvečke za glazbenu kulturu. Koristili su se tehnologijom kako bi usporedili svoja znanja i rad s onim što se u medijskim sadržajima naziva zelenim i ekološkim. Tako su razvijali kritički odnos prema medijima i onome što mogu pronaći i naučiti koristeći se internetom.
Uređen je kamenjar u školskom dvorištu o kojem su se učenici nastavili brinuti kao i o zelenom zidu u predvorju škole. Također, učenici viših razreda izašli su iz učionica i radili pokuse o energiji. Proučavali su i izrađivali plakate o „zelenoj energiji“, a imali smo i radionice o solarnoj energiji i energiji vjetra.
Osim novih znanja, stečenih tijekom tečajeva i promatranja nastave, učitelji su stekli nova poznanstva te nova znanja o obrazovnim sustavima i kulturi zemalja koje su posjetili.
■ Napisala: Marija LEGAC, učiteljica razredne nastave, savjetnik | OŠ Gračani, Zagreb ■