Nakon više od dva mjeseca izbivanja učenika iz škole i školskoga dvorišta članovi i članice Školskoga volonterskog kluba odlučili su iskoristiti još malo preostaloga vremena do kraja nastave kako bi nastavili s radovima u školskome vrtu.
Kako je nastala ideja o školskome vrtu i vanjskoj učionici?
Sve je dogovoreno u suradnji s Udrugom Zeleni klik koja je početkom ožujka 2019. godine započela s provedbom dvogodišnjega projekta pod nazivom Kvartovske veze [nisu bezveze], a koji se provodi u sklopu Švicarsko-hrvatskoga programa suradnje i sufinancira ga Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.
PROJEKT JE ZAMIŠLJEN u dvjema osnovnim školama gradske četvrti Prečko – OŠ Nikole Tesle i OŠ Prečko. Ondje su pokrenuti školski volonterski klubovi koji bi trebali osnažiti edukaciju o održivome razvoju, volonterstvu i kvalitetnim načinima komuniciranja i donošenja odluka [debata].
Projektom bi se trebale povezati obrazovne institucije, udruge, kulturne ustanove i lokalna samouprava te građani putem akcija potaknutih detektiranim problemima u zajednici na području održivoga razvoja.
Proces stvaranja volonterskih klubova i njihove aktivnosti dokumentirat će se priručnikom za aktivizam koji će se djelatnicima i stručnim suradnicima odgojno-obrazovnih ustanova promovirati u Knjižnici grada Zagreba.
Tako smo najprije osnovali Školski volonterski klub Zeleni prijatelji i tek onda odlučili napraviti školski vrt s vanjskom učionicom.
Osmisli smo projekt PUS-PAZIM, UČIM, SADIM i hrabro krenuli u ostvarenje naših zamisli i ciljeva. Nadamo se da će ovaj projekt dobiti i poticaje MZO-a u iznosu od 20.000 kuna koji smo prijavili i sada strpljivo čekamo rezultate.
CILJEVI PROJEKTA :
✿ Stvoriti i omogućiti uvjete u kojima će školski vrt postati posebno mjesto za povezivanje sa sadržajima nastave, za praktično provjeravanje stečenoga teorijskog znanja u školi, ali i mjesto za usvajanje novih praktičnih znanja i vještina koja se mogu steći radom u školskome vrtu.
✿ Omogućiti izvođenje nastave u vanjskoj učionici školskog vrta, koja omogućuje jasnu i praktičnu korelaciju sa svim odgojno-obrazovnim predmetima gdje se poštivanjem osnovnih principa metodike zornosti i postupnosti učenici mogu naučiti povezivati stečena teorijska znanja s praktičnima.
✿ Omogućiti inkluziju ranjivih skupina društva u određene aktivnosti u školskome vrtu i provođenje različitih edukativnih radionica u vanjskoj učionici školskoga vrta.
Svakom našom motičicom, grabljicama, daščicama kojima se koristimo za izradu visokih gredica koje su nam zarasle u visoku travu i korov bili smo bliže našemu prvom cilju. Dotjerati smo i ošišali travu. Potom smo pripremili zemlju za sadnju raznih biljaka koje strpljivo čekaju da ih male ruke volontera zasade kako bi nam donijele svoje plodove.
Nastavak radova slijedi…
■ Piše: Suzana MIKULEC, učiteljica mentorica, OŠ Prečko, Zagreb ■ trenerica rukometa, koordinatorica Školskoga volonterskog kluba, organizatorica raznih humanitarnih akcija za potrebite [Dječji dom Zagreb, Udruga Puž, Caritas župe Prečko], voditeljica pisanja projekata EU, koordinatorica projekta Međugranične suradnje sa Slovenijom, Međunarodni studij hagioterapije, voditeljica Zajednice učitelja koja uči, članica stručnih udruga povezanih uz ekologiju – Udruge Slap, Hrvatske stručne udruge za sunčevu energiju, DOORA-a, organizatorica međunarodnih videokonferencija, voditeljica projekata Male škole roditeljstva i školskih sastanaka za bake i djedove ■