Iz školskog svijeta
■ PRVA EKONOMSKA ŠKOLA, ZAGREB ■
O financijskoj pismenosti u Istanbulu
objavljeno: 26. svibnja 2024.

Financijska pismenost predstavlja sposobnost razumijevanja i efikasnog korištenja različitih financijskih vještina, uključujući osobno financijsko upravljanje, budžetiranje i ulaganje.

Koliko je danas važna u Europskoj uniji, govori i Erasmus+ projekt pod nazivom Raising youth generation throught financial literacy koji koordinira Prva ekonomska škola iz Zagreba, a čiji je glavni cilj povećati stupanj financijske pismenosti među mladima.

Osim naše škole projektni su partneri: Srednja škola 1 Epal Agrinio iz Agrinioa (Grčka), Osnovna i srednja škola Tuzla Uğur Anatolian High School iz Istanbula (Turska), Srednja škola Mehmet Emin Resulzade Anadolu Lisesi iz Ankare (Turska) te Srednja škola Escola Profissional de Campanhã iz Porta (Portugal).

Sredinom je svibnja u Istanbulu održana druga aktivnost pod nazivom My future of finance.

Ciljevi aktivnosti su bili:

■ procijeniti kako tehnološki alati i prostori pružaju kreativne mogućnosti za poslovne aktivnosti, društvenu interakciju, gdje i kako mudro zaraditi, potrošiti i uštedjeti novac

■ donositi odluke od ekonomskog značaja u modernim i budućim europskim društvima

■ poboljšati razumijevanje financijskih koncepata i proizvoda

■ izgraditi financijske vještine i kompetencije

■ ojačati samopouzdanje u financijskim vještinama

■ povećati digitalnu kompetenciju i podići svijest o važnosti financijske pismenosti.

Prvog je dana aktivnosti održano svečeno otvaranje aktivnosti, a nazočne je srdačno dočekao ravnatelj Özgür Çaycı i projektne koordinatorice Gülistan Özdemir i Münevver Akpınar. Učenici su škole domaćina održali prigodan program predstavivši školske aktivnosti koje provode, a potom su svi sudionici održali kratko izlaganje o svojoj zemlji, gradu i školi iz koje dolaze. U ulozi projektne koordinatorice naše škole, prikazala sam kratak presjek plana projektnih aktivnosti.

Nakon završetka svečanog dijela sudionici su posjetili Ured direktora za nacionalno obrazovanje gdje ih je dočekao Metin Çangir te guverner distrikta Tuzla Hüseyin Güneyg. Domaćini su pohvaliti projektne aktivnosti i naglasili važnost financijske pismenosti među mladima.

Drugog su dana aktivnosti učenici vrijedno radili u međunarodnim timovima i sudjelovali u radionici izrade audio i videorječnika te ih prezentirali pred ostalim sudionicima. Istog je dana održan posjet tvrtki Tunanet čija je glavna djelatnost proizvodnja i prodaja ribarskih mreža, a nazočne je proizvodnjom proveo Uğur Özbilen koji je naglasio važnost međunarodnog financijskog poslovanja.

Učenici i nastavnici posjetili su kulturne znamenitosti Istanbula: Topkapi palaču, Aja Sofiju, Plavu džamiju, Hypodrome trg i Grand bazaar.

Posljednjeg su dana aktivnosti sudionici projekta u Istanbulu predstavili poslove budućnosti na Svečanoj paradi i održali Trampu dobara u kojoj su razmjenjivali dobra. Domaćini su predstavili kulturne običaje svoje zemlje i održali Henna night, tradicionalnu zabavu koja se održava za mladenke uoči svečanog čina vjenčanja u kojoj su sudjelovali svi sudionici aktivnosti i odlično se zabavili.

Na kraju su sudionicima projekta podijeljeni certifikati o sudjelovanju na aktivnosti. Svi su se partneri složili da je mobilnost odlično organizirana, a osim zadanih projektnih rezultata, ostvarena je čvrsta povezanost među partnerima.

■ Napisala: Zorica HRGOVČIĆ, nastavnica ekonomske skupine predmeta |  Prva ekonomska škola, Zagreb ■