Iz školskog svijeta
OŠ PREČKO, ZAGREB
Održali smo prvi i uspješan virtualni roditeljski sastanak
objavljeno: 15. travnja 2020.

Roditelji učenika razrednoga odjela 3.c iz OŠ Prečko iz Zagreba, zajedno sa svojom „Zoom učiteljicom“ Suzanom MIKULEC, održali su prvi virtualni roditeljski sastanak.

Poziv su dobili pisanim putem, u grupi na aplikaciji WhatsApp, samo dva sata prije početka.

Zašto je sastanak organiziran i zašto u tako kratkom vremenu?

Roditelje je bilo potrebno upoznati s idejom javnoga predstavljanja rada našeg razrednog odjela u virtualnoj učionici na Zoomu. To je toga dana značilo posebno snimanje rada u našoj učionici kako bi se dodatno mogao predstaviti i u Dnevniku Nove TV.

Roditelji su potpisali i suglasnost u istoj grupi odgovorivši na pitanje jesu li suglasni s takvim predstavljanjem ili ne. Svi su roditelji potvrdno odgovorili i krenuli smo u akciju.

Taj sam virtualni roditeljski sastanak iskoristila da dobijem i povratne informacije o svojem radu i nastavi koju vodim. Zanimljivo je bilo čuti kako su roditelji doživjeli rad u virtualnoj učionici tijekom prvoga tjedna nastave na daljinu jer takav oblik nastave provodim s učenicima od samog početka, točnije od 17. ožujka 2020.

Roditeljski odgovori bili su iskreni, originalni i poticajni. Od svih digitalnih alata i ranih aplikacija izabrala sam aplikaciju Zoom jer može odgovoriti na zahtjeve situacije uzrokovane pojavom Covida-19.

PRENOSIM NEKE ODGOVORE I KOMENTARE:

Suzana V.

Mislim da je ovo iznimno dobro za djecu i da ste se vi kao učiteljica tomu dobro dosjetili. Učenicima je sada olakšana komunikacija i rad jer je nastava na televiziji bila pomalo zbunjujuća. Sve skupa je dobro i za nas roditelje jer imamo neko vrijeme za sebe.

Marija R.

Sviđa mi se jer je moje dijete na taj način fokusirano na rad i ne doživljava to vrijeme kao praznike. Komunikacija s vama drži ga aktivnim i svjestan je da je to nastava, učenje pa tako ostaje stalno u fokusu.

Ana W. R.

Bitno je da djeca imaju kontinuitet i da to ne shvaćaju kao neočekivane praznike. Gradivo ide po planu. U odnosu na ono što sam čula da rade u ostalim školama, ispalo je odlično. Nadam se da će i ostale učiteljice i ostale škole to kopirati. Neosporno, djeca imaju osjećaj da su u svojoj učionici iako se fizički ne druže, ali vide svoju učiteljicu na ekranu i nastava ide svojim tempom.

Martina F.

Svi smo u samoizolaciji. Djeca ne osjećaju da su sama. Vide svoje prijatelje koji su i dalje veseli i aktivni. Nemaju mira kada učiteljica na pet minuta ode [pukne internetska veza] sve dok se ponovo ne spoji i ne vrati. Nastava i svi zadatci koje trebaju riješiti odlični su, stalno su u toku. Vrlo je bitno da vide svoje prijatelje i da nisu sami.

Dijana B.

Na početku sam bila zabrinuta. Kako ću ja to spojiti, instalirati na računalo i mobitel. A zapravo je sve vrlo jednostavno, i priključiti se, i uključiti mikrofon, i sve ostalo što je mene kao roditelja brinulo.

Goran A.

Jako smo zadovoljni! Zapravo, nastava je nastavila teći neprekinuto. Djeca i dalje imaju strukturu učenja i raspored sati. Ovo je najbolje rješenje koje smo mogli dobiti.

Kristina J.

Sviđa mi se što ste sve pojednostavnili. Uz pomoć iste poveznice učenici se mogu samostalno uključiti i kada mi nismo doma. Sjajno ste to obavili. Pohvala svima koji su to smislili.

Marija K. L.

Mene je više bilo strah kako će se oni spajati  i kako će to izgledati kad krenu sami u cijeli taj proces. Pitala sam se kakvih će tu biti problema. Na kraju se ispostavilo da je njima to jednostavno. Oni se tomu vesele. Nema nikakve drame. Škola je to, imaju obaveze, to se mora odraditi. Moraju se pripremiti kao da je učiteljica tu.

Nakon roditeljskih dojmova i zapažanja, uputila sam nekoliko šaljivih izjava jer je bilo lijepo vidjeti mame i jednog tatu kako sjede u virtualnoj učionici u trenirkama, majicama, s modernim i prirodnim frizurama, bez imalo šminke na licima, uključujući i moje.

Rekla sam im da nikada nisu izgledali ljepše, odmornije, bez podočnjaka, s novim frizurama, što je kod njih izmamilo osmijeh, s naglaskom da sam se ipak našalila s obzirom na uvjete i situaciju u kojoj smo se svi iznenada našli.

Zaključila sam sastanak rečenicom da je virtualna učionica sada najbolji oblik nastave na daljinu. Zbiva se u stvarnom vremenu, dvosmjerna je: učenici se i vide i čuju istovremeno, povratna informacija je trenutačna i ono ključno – jedni smo drugima podrška. Zahvalila sam roditeljima na podršci i razumijevanju koje su mi iskazali u onih prvih sedam dana rada.

■  piše: Suzana MIKULEC, učiteljica mentorica, OŠ Prečko, Zagreb ■ trenerica rukometa, koordinatorica Školskog volonterskog kluba, organizatorica raznih humanitarnih akcija za potrebite  [Dječji dom Zagreb, Udruga Puž, Caritas župe Prečko] , voditeljica pisanja projekata EU,  koordinatorica projekta Međugranične suradnje sa Slovenijom, Međunarodni studij hagioterapije, voditeljica Zajednice učitelja koja uči, članica stručnih udruga povezanih uz ekologiju – Udruge Slap, Hrvatske stručne udruge za sunčevu energiju, DOORA-a, organizatorica međunarodnih videokonferencija, voditeljica projekata Male škole roditeljstva ■