Učitelji današnjice stavljeni su u položaj u kojemu stalno moraju odgovarati na postavljene izazove, ali i sami sa svojim učenicima povezivati sadržaje da im budu izazov. Slušamo o međupredmetnim temama i tematskom planiranju (u moje vrijeme studiranja poznato kao korelacija) koje je potrebno ostvariti.
U tom izazovu iskušala sam sebe i svoj 4.a, potaknuta pjesmom iz čitanke Zlatna vrata te prekrasnim ilustracijama i poticajnim riječima kalendara Školske knjige o drveću:
Drveće nam je oduvijek ispunjavalo srce i budilo našu maštu.
Drveće je dobro za dušu…
Ponedjeljak je dan kad su na rasporedu hrvatski jezik i likovna kultura koje često povezujemo u jednu priču. Sat je hrvatskog jezika i iza Zlatnih vrata čeka nas pjesma Šum šumi Milana Taritaša. Igra je započela. Učenicima dajem zadatak da zamisle da su drvo u šumi, da pokušaju zvukovima dočarati šum drveća, a pantomimom i bojama osjećaje. Šumio je vjetar, padala je kiša, razlijevale su se boje. Predstavljali su se kao različite vrste drveća i uspoređivali s ilustracijama iz kalendara.
Stolovi su ubrzo bili pripremljeni za likovno stvaralaštvo. Temperama smo naslikali bajkovito drveće te njima ukrasili pano u predvorju škole. Stvorena je čarobna šuma koja ispunjava naša srca i budi nam maštu.
Zadovoljstvo, ponos i osmjesi na licima mojih đaka, koji su uslijedili, dodatno su potvrdili kreativni izazov ovog zadatka.
■ Napisala: Tina Karlović Papak, učiteljica razredne nastave (s pojačanim engleskim jezikom) | 30 lijepih godina radnog staža. U sklopu studija slušala semestar i završila Waldorfsku pedagogiju. U radu se koristi i znanjem koje je stekla usavršavajući se u projektu Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje (Forum za slobodu odgoja) | OŠ Eugena Kumičića Velika Gorica ■