Iz školskog svijeta
OŠ HINKA JUHNA, PODGORAČ, PŠ BUDIMCI
Povratak u školske klupe
objavljeno: 2. lipnja 2020.

Prvi povratnički dan u našemu razredu bio je posebno čaroban. Niti jedan od mnogobrojnih web 2.0 alata koji se nude, (a pomoću kojih sam pokušala dočarati  nastavne sadržaje učenicima na daljinu), niti jedan moj video uradak nastavne lekcije, niti jedna moja detaljna uputa na daljinu – ništa od toga ne može zamijeniti onaj ushit, onu radost, onaj sjaj u oku svakoga od mojih učenika toga prvoga povratničkog dana.

Susret nakon 10 dugih tjedana online nastave i naše razdvojenosti bio je neopisivo iskustvo. Osmijeh na licima i samo osmijeh.

Živa interakcija i komunikacija ono je što smo svi jedva dočekali. S obzirom na okolnosti, izostao je zagrljaj dobrodošlice na ulazu u našu područnu školu. Ne smeta im ni najmanje što su za vrijeme školskoga sata udaljeni jedni od drugih. Dovoljno je okrenuti glavu i pogled zaustaviti na nekome od prijatelja, uputiti mu osmijeh, čak i običan mig. Ne smeta im ni što nema onoga ukalupljenog sata od 45 minuta (kojega zapravo u mom razredu nije nikad ni bilo – osim kad imamo goste u razredu koji mene ocjenjuju). Sve im je kako kažu – OK. Učiteljice, samo nek’ smo mi konačno na okupu!

Posebno im je nedostajao sat TZK za koji ću se potruditi da im više ne nedostaje do kraja školske godine, naravno poštujući upute koje smo dobili – specifične upravo za novonastalu situaciju oko pandemije. Tako smo proslavili Međunarodni dan sporta koji se tradicionalno obilježava posljednje srijede u svibnju.

Ove godine to je bilo 27. svibnja. Aktivnosti smo proveli unutar međunarodnoga eTwinning projekta ‘U zdravome tijelu zdrav duh 2019./2020.‘, u koji smo uključeni cijelu školsku godinu. Učiteljica Biljana POPOVIĆ [Barajevo/Beograd, Srbija, OŠ ‘Knez Sima Marković’]  kao projektni partner postavila je na TwinSpace projekt Vodič za vježbanje pod nazivom Pokrenimo našu djecu. Vodič nam se izuzetno svidio jer je praktičan i sačinjen od vježbi za cijelo tijelo s ciljem prevencije nastanka deformacija kralježnice i cijeloga tijela primjenom odgovarajućih preventivnih vježbi poštujući uzrast učenika.

Sve vježbe moguće je provesti poštujući socijalnu distancu od 1,5 m. Učenici su se oduševili ovim priručnikom!

Najprije smo pozorno proučili svaku vježbu koju su učenicima autori prikazali u video isječcima, a potom smo uzeli stolce, knjige, čak i likovne mape, i izašli ispred škole na travu. Omiljene vježbe iz priručnika su nam ove: Zdrava stopalca, Knjiga razbibriga i Vesele stolice. 

Još jedna suradnička aktivnost projektnih partnera provedena je, a koliko je bila uspješna, vidim po zadovoljstvu svojih učenika.

Mnoštvo je materijala nastalo kao rezultat napornoga rada mojih učenika tijekom nastave na daljinu. Svih 10 tjedana namjeravamo zaokružiti javnom izložbom radova na samom koncu školske godine.

■  Piše: Patricija HERCOG  ■   OŠ Hinka Juhna, Podgorač, Područna škola Budimci ■ Rođena i školovana u Osijeku, studij za učitelje završila na Učiteljskom fakultetu u Osijeku s pojačanim sadržajima informatike. Veliki naglasak stavlja na humanitarni rad i projektni oblik nastave ■