Iz školskog svijeta
■ OŠ MARIJE I LINE, UMAG ■ PODRUČNA ŠKOLA JURICANI ■
Prednosti kombiniranog razrednog odjela
objavljeno: 27. rujna 2023.

Rad je u kombiniranom razrednom odjeljenju izazov sam po sebi. Možda se doima da je takav rad teško izvediv, ali rad u kombiniranog razrednom odjeljenju ima mnoštvo prednosti koje se prvenstveno odnose na učenike. Svaka kombinacija nosi svoje izazove i svaka kombinacija razreda nije ista.

Vjerojatno je najzahtjevnija kombinacija 1. i 2. razreda jer su učenici još mlađeg uzrasta i trebaju više naše pomoći, suradnje, usmjeravanja, poticaja i zalaganja. Ako od početka potičemo učenike na samostalnost pri radu, slušanje uputa i praćenje nastavnog procesa, sam nastavni sat i rad bit će kvalitetniji.

Velika je prednost što u kombiniranom razrednom odjeljenju učenici zapravo uče i ponavljaju jedni od drugih, ponavljaju već naučene pjesmice i, primjerice, već naučene jezične i matematičke sadržaje. Uz zajedničke uvodne igre na početku sata svi zajedno možemo ponoviti pojedine nastavne sadržaje.

Zapravo, moji učenici to najviše i vole: igrati igre slaganja riječi na neko slovo, rastavljati riječi na slogove, vježbati riječi s č i ć ili đ/. Isto tako je i s ponavljanjem tablice množenja ili zbrajanja i oduzimanja.

Druga je prednost kombiniranog razrednog odjela što su učenici naučeni na kombiniranu dinamiku rada, naučeni su da moraju pričekati dok drugim učenicima objašnjavam nastavno gradivo. Učenici su naviknuti na neprestanu rotaciju i dinamiku. Objašnjavajući jednima, ostali vježbaju i ponavljaju. Zasigurno je jedna od prednosti što stignemo s učenicima većinu toga ponoviti, uvježbati i ponovno objasniti ako je to potrebno. Sve nedoumice uspijemo riješiti na satu taj ili već sljedeći dan.  

Mi smo, zapravo, poput jedne velike obitelji koju, osim našeg razreda, čini i drugi kombinirani razredni odjel. Zajedno se dogovaramo oko svih važnih obilježavanja datuma, izleta i svih izvannastavnih aktivnosti. Dijelimo odmore i marende, svi zajedno pjevamo i veselimo se kada netko od naših učenika slavi rođendan u školi. Učenike potičemo na zajedništvo i međusobno uvažavanje i pomaganje, što je iznimno važno zato što svake godine u našu  školicu dolaze novi prvašići kojima je potrebno određeno vrijeme da se naviknu na školu i školske obveze. Stariji su učenici spremni pomoći novim učenicima olakšavajući im tako snalaženje u novom okružju.
Područna je škola život manjeg mjesta i dok god se hodnikom i školskim dvorištem čuje smijeh i veselje, znači da su djeca sretna u školi koja život znači.

■ Napisala: Sara MAJDAK, mag. prim. educ., učiteljica razredne nastave | OŠ Marije i Line, Umag ■ Učiteljica je razredne nastave što je oduvijek i željela raditi. Trenutno radi u jednoj maloj područnoj školi. Sa svojim učenicima rado sudjeluje u kreativnim projektima i natječajima. Kreativnost je njezin stil života. U slobodno vrijeme voli pisati, ali primarno je posvećena svojim sinovima. ■