Iz školskog svijeta
OŠ DUBRAVA, DUBRAVA
Prvi je dan nastave poseban u svakom razredu
objavljeno: 9. rujna 2021.

Prvom danu nastave vesele se svi učenici razredne nastave zbog različitih razloga – nekima postane dosadno potkraj ljetnih praznika, nekima je potrebna promjena, mnogi znaju da će prvi dan opet biti drukčiji, poseban na svoj način, i da će se razlikovati od ostalih nastavnih dana u školi.         

Prvi dan u drugom razredu nekako je još posebniji: učenici nisu više prvašići, nisu najmlađi u školi, puno toga već znaju, a još su dovoljno maleni i djetinjasti u izražavanju veselja što ponovno vide svoju učiteljicu i oduševljenja zbog novih knjiga i bilježnica, torbi i pernica. Opušteni su i nestrpljivi u dijeljenju svih dogodovština s ljetnih praznika, a znaju i slušati i obraćaju pozornost na prijatelje koji im pripovijedaju slične dogodovštine (Bio sam na moru, kod bake i slično…)

Prvog dana nastave nastojim učenicima s pomoću aktivnosti i dobrim raspoloženjem predočiti kakva ih atmosfera očekuje svih nastavnih dana u drugom razredu. Nastojim ih zainteresirati za sve što ih očekuje, a pritom ne pretjerati da ne osjete pritisak i nagovaranje.

U prvoj pozdravnoj aktivnosti učenici se ponovno predstavljaju te ujedno jedni drugima postavljaju pitanja mogu li stajati ili sjediti ukrug, obraćaju se jedan drugome redoslijedom stajanja/sjedenja ukrug: Ja sam učenica (izgovoriti svoje ime i prezime), a tko si ti? Ja sam učenik (izgovoriti svoje ime i prezime), a tko si ti? U drugom krugu slijedi predstavljanje imena mjesta stanovanja: Ja živim u (izgovoriti ime svog sela ili mjesta), a gdje ti živiš?. U trećem krugu govore jedni drugima  koliko imaju godina. Budući da sam dobila i nove učenike, smatrala sam da je bilo vrlo korisno (i zanimljivo) provesti upravo takvu aktivnost.

U drugoj aktivnosti cilj je bio utjecati na njihovo detaljnije upoznavanje razmjenom mišljenja, želja, vještina i sposobnosti. Unutar kruga bacali su kocku jedni drugima. Na svakoj strani kocke bila je uputa. Kad bi učenik ulovio kocku, pročitao bi što se od njega očekuje, primjerice: Glasno izgovori ime svojega najdražeg predmeta. Ispričaj čemu se veseliš u drugom razredu. Nabroji tri najdraža jela.   

U trećoj aktivnosti željela sam utjecati na daljnje razvijanje koncentracije i pozornosti: učenici su i dalje stajali ukrug. Unutar kruga započela sam pljeskati pa bi to prihvatio prvi učenik do mene i nastavio svaki idući učenik sve dok ponovno ne bi došao red na mene. Tada bih počela pucketati prstima, zatim pljeskati po koljenima, toptati… Na kraju bismo ponovili sve to.

Zatim je uslijedila „mirnija” aktivnost u kojoj sam potaknula učenike da olujom ideja istaknu svoju najdražu ljetnu aktivnost. Zadatak je bio da svaki učenik jednom rečenicom izrekne što mu je bilo najbolje na ljetnim praznicima. Potom smo razgovarali o njihovim aktivnostima: jesu li slične, različite, čije bi aktivnosti voljeli ponoviti.         

       

U završnoj aktivnosti učenici su dobili zadatak nacrtati obrisnom crtom početno slovo svojeg imena i oslikati ga prema želji. Slovo su zatim izrezali i zajedno smo ga zalijepili na razredno stablo.

■ Piše: Brankica HABUZIN, učiteljica razredne nastave, mentor  ■  OŠ Dubrava, Dubrava ■ Dvadesetu godinu radi u nastavi i voli raditi s djecom. Ispunjava je njihov napredak tijekom četverogodišnjeg druženja. Sudjeluje u različitim eTwinning projektima, a u nastavi najviše voli smišljati aktivnosti koje se mogu provoditi unutar nekog projekta  ■