Iz školskog svijeta
OŠ DUBRAVA, DUBRAVA
Prvi je dan poseban u svakom razredu!
objavljeno: 22. kolovoza 2022.

Prvom danu nastave u novoj školskoj godini vesele se svi učenici razredne nastave zbog različitih razloga: nekima postane dosadno potkraj ljetnih praznika, nekima je potrebna promjena, mnogi znaju da će prvi dan opet biti drukčiji, poseban i da će se razlikovati od ostalih nastavnih dana u školi.

Prvi dan u drugom razredu nekako je još posebniji: učenici nisu više prvašići, nisu najmlađi u školi, mnogo su toga već naučili, a opet još su dovoljno maleni i djetinjasti u izražavanju veselja što vide svoju učiteljicu, u pokazivanju oduševljenja novim knjigama i bilježnicama, torbom i pernicom. Opušteni su i nestrpljivi u dijeljenju svih dogodovština s ljetnih praznika, a opet znaju slušati i obraćaju pozornost na prijatelja/prijateljicu slušajući gotovo istu priču (Bio sam na moru / kod bake i slično).

Prvog dana nastave nastojim aktivnostima i raspoloženjem učenicima dočarati atmosferu koja ih očekuju svih nastavnih dana u 2. razredu. Želim ih zainteresirati za sve što ih očekuje, a opet ne pretjerati da ne bi osjetili pritisak i nagovaranje.

U prvoj pozdravnoj aktivnosti TKO SAM JA? TKO SI TI? učenici se ponovno predstavljaju, ali ujedno i jedni drugima postavljaju pitanja. Pritom smiju stajati ili sjediti oblikujući krug i obraćaju se jedni drugima redoslijedom stajanja/sjedenja u krugu: Ja sam učenica (izgovori svoje ime i prezime), a tko si ti? Ja sam učenik (izgovori svoje ime i prezime), a tko si ti? U drugom krugu slijedi predstavljanje imena mjesta stanovanja: Ja živim u (izgovori ime svog sela ili mjesta), a gdje ti živiš? U trećem je krugu tema starosna dob: Ja imam (izgovori koliko ima godina), a koliko imaš ti? Budući da su u razred stigli i novi učenici, smatrala sam da je bilo vrlo korisno (i zanimljivo) početi upravo tako.

U drugoj aktivnosti cilj je utjecati na njihovo podrobnije upoznavanje razmjenom mišljenja, želja, vještina i sposobnosti. Unutar kruga bacali su kocku jedni drugima. Na svakoj strani kocke bila je uputa. Kad bi učenik ulovio kocku, pročitao bi što se od njega očekuje, primjerice Glasno izgovori naziv svoga najdražeg predmeta ili Ispričaj čemu se veseliš u drugom razredu ili Nabroji tri najdraža jela.

U trećoj aktivnosti željela sam utjecati na daljnje razvijanje koncentracije i pozornosti. Učenici su i dalje tvorili krug. Unutar kruga započela sam pljeskati, svaki je idući učenik nastavio s tom radnjom, sve dok opet nije došao red na mene; tada sam počela pucketati prstima, zatim u idućem krugu pljeskati po koljenima, pa lupkati nogama o pod… Na kraju smo sve to ponovili još jedanput. Učenici tu aktivnost obožavaju, a pokrete možete mijenjati i preoblikovati prema želji.

Zatim je uslijedila „mirnija“ aktivnost u kojoj sam potaknula učenike da istaknu koje im je od  ljetnih događanja bilo najdraže: zadatak je bio to iskazati jednom rečenicom. Zatim smo razgovarali o onome što su oni radili tijekom ljetnih praznika: jesu li radili što slično, različito, čije bi iskustvo voljeli ponoviti.

U završnoj aktivnosti učenici su dobili zadatak obrisnom crtom nacrtati početno slovo svog imena i oslikati ga prema želji. Slovo su zatim izrezali i zajedno smo ga lijepili na „prazno“ razredno stablo.

Te sam posebne aktivnosti sa svojim učenicima provela tijekom dva školska sata. Učenici su se potpuno opustili, razveselili, bili su dovoljno potaknuti na bilo kakvu dodatnu aktivnost, „jedva su čekali drugi dan nastave“.

Iako učenici na početku trebaju pregledati udžbenike, upoznati Kućni red škole i osnovna razredna pravila te Kriterije vrednovanja, smatram da je za pozitivno ozračje u razredu i daljnju uspješnu suradnju od iznimne važnosti upravo na opisani način započeti novu nastavnu godinu.

■ Piše: Brankica Habuzin, učiteljica RN, mentor | OŠ Dubrava, Dubrava | Dvadesetu godinu radi u nastavi i voli poučavati djecu. Ispunjava je njihov napredak tijekom četverogodišnjeg druženja. Sudjeluje u različitim eTwinning projektima, a u nastavi najviše voli smišljati aktivnosti koje se mogu provoditi u sklopu nekog projekta ■