
Pub kvizovi posljednjih su godina sve popularniji način učenja, ne samo među odraslima već i u obrazovnim ustanovama. Ova inovativna metoda kombinira igru, natjecanje i edukaciju pružajući učenicima priliku da na opušten i zabavan način usvajaju nova znanja.
Za razliku od klasičnih nastavnih metoda, pub kvizovi stvaraju atmosferu koja motivira učenike potičući ih na timski rad, logičko razmišljanje i kreativnost. Ova je vrsta učenja izuzetno učinkovita jer spaja raznolike teme s elementima iznenađenja i natjecateljskog duha, a pritom omogućuje sudionicima povezivanje stečene informacije s praktičnim primjerima iz svakodnevnog života.
Potaknuta tim činjenicama – ja, učiteljica talijanskoga jezika Katoličke osnovne škole iz Šibenika, treću godinu zaredom organiziram kviz o poznavanju Italije s ciljem popularizacije i poticanja učenja talijanskoga jezika te promocije bogate talijanske kulture.
Kviz je za ovu školsku godinu održan na Tvrđavi sv. Ivana u Šibeniku.
U dinamičnom natjecanju sudjelovalo je deset ekipa osnovnih i deset ekipa srednjih škola. Kako bismo dodatno motivirali učenike, osigurane su vrijedne nagrade uz pomoć donacija raznih institucija, malih obrtnika, Grada Šibenika i Šibensko-kninske županije. Njihov doprinos nije samo materijalni doprinos već i priznanje mladima za trud i sudjelovanje u kvalitetnim projektima. Učenici su pokazali veći interes i motivaciju za sudjelovanjem zahvaljujući nagradama koje su za mnoge bile dodatni poticaj.
Kviz se sastoji od četiriju pažljivo osmišljenih dijelova koji objedinjuje raznolike aspekte talijanskog jezika i kulture:
■ OPĆE ZNANJE O ITALIJI
U prvom dijelu učenici odgovaraju na pitanja vezana uz talijansku povijest, geografiju, gastronomiju, umjetnost, modu, sport, film i tradiciju. Ovaj im dio omogućuje stjecanje dubljeg uvida u bogatu povijest i kulturnu baštinu Italije.
■ PREPOZNAVANJE POZNATIH OSOBA I ZNAMENITOSTI
U drugom je dijelu zadatak prepoznati talijanske ikone: od slavnih osoba do znamenitih građevina čime se razvijaju vizualne asocijacije i uči igrajući se.
■ GLAZBENI IZAZOVI
Treći je dio usmjeren na slušne vještine – prepoznavanje talijanskih pjesama i izvođača na temelju glazbenih isječaka. Ovaj dio uvijek izaziva najviše smijeha i oduševljenja među učenicima.
■ JEZIČNI IZAZOV ZA SREDNJOŠKOLCE
U posljednjem dijelu kviza, rezerviranom za srednjoškolce, učenici popunjavaju kratke tekstove oslanjajući se na svoje znanje talijanskih poslovica i fraza. Ovaj zadatak kombinira jezičnu preciznost i kulturnu širinu.
Pub kviz o Italiji i talijanskoj kulturi odličan je primjer kako obrazovanje može postati zanimljivo, kreativno i dinamično. Ovaj događaj ne samo da potiče učenje stranog jezika već i širi svijest o važnosti kulturne raznolikosti. Tijekom kviza učenici su imali priliku upoznati talijansku kulturu na inovativan i uzbudljiv način dok su se istovremeno zabavljali i družili.
Ovakvi projekti pokazuju kako inovativni pristupi obrazovanju mogu motivirati učenike, proširiti njihovo znanje i ostaviti trajne dojmove koji ih potiču na daljnje učenje.
■ Napisala: Kolinda GABRILO, učiteljica talijanskoga i engleskoga jezika, učiteljica savjetnik | Katolička osnovna škola Šibenik ■