Učenici 2. razreda na trenutak su se zaputili u daleku prošlost kad su u školskim klupama i kod kuće učili uza svjetlost svijeće. Tema iz nastavnog predmeta Priroda i društvo (Sadašnjost, prošlost, budućnost) zainteresirala je male Budimčane. Prije svega, na satovima hrvatskog jezika uslijedila su stvarna svjedočenja i prepričavanja baka i djedova, prabaka i starijih mještana o dalekom vremenu kad se učilo uza svjetlost svijeće.
Nastavna cjelina Prošlost, sadašnjost, budućnost na satu prirode i društva detaljizirala je učenicima vremenski okvir, a samostalno istraživanje putem tražilice Google na satu razrednika, pod odmorima između nastavnih sati omogućilo im je još detaljniji pogled u taj dio prošlosti. Na koncu smo se kao razred odvažili i na sat likovne kulture uza svijeće. S pomoću likovne tehnike crnog tuša i pera u mraku uza svjetlost svijeća učenici su crtali upravo pera koristeći se različitim vrstama crta (crte po toku i karakteru).
Aktivnosti su provedene unutar međunarodnog eTwinning projekta Ljepota čitanja 3 (dviju autorica – učiteljice Ljiljane Mudrinić iz Srbije i učiteljice Patricije Hercog te administratorice projekta knjižničarke Ane Sudarević iz Hrvatske).
Učenici PŠ Budimci i učiteljica Patricija tijekom provođenja tih zanimljivih putovanja u prošlost ostvarili su suradnju s trećašima iz OŠ Dubrava (Zagreb) i njihovom učiteljicom Brankicom Habuzin. Učiteljica Brankica (od koje smo i dobili ovu iznimnu ideju crtanja uza svijeće) ovu je aktivnost uvrstila u autorski eTwinning projekt Putujemo kroz vrijeme.
Vrednovanje provedenih aktivnosti učenici obaju razreda proveli su svatko na svoj način: drugašići iz Budimaca koristili su se mrežnim 2.0. alatom WordArt te su stvorili zanimljiv oblak riječi (svatko od učenika napisao je riječ koja najbolje opisuje kako se osjećao za vrijeme toga čarobnog sata likovne kulture), a trećaši iz Zagreba svojim su prijateljima iz Budimaca predočili, u obliku sastavka, kako su se osjećali provodeći tu aktivnost, ali i koje planove imaju za svoju budućnost.
Povezavši dva projekta, dva mjesta naše domovine, dva vrlo bliska uzrasta učenika s jednom zajedničkom prošlošću, učenici su iskustvenim učenjem doživjeli nešto novo, ali i naučili cijeniti uznapredovalu tehnologiju i sadašnjost, kao i nadati se još boljoj budućnosti.
■ Napisala: Patricija HERCOG, učiteljica u zvanju savjetnice | OŠ Hinka Juhna, Podgorač, Područna škola Budimci ■