Iz školskog svijeta
OŠ PUJANKI SPLIT
Ritin dan
objavljeno: 23. siječnja 2022.

Učenici 1.b razreda OŠ Pujanki simpatični su i razigrani prvašići. Imaju veliko srce i želju pomoći potrebitima.Razveselili su djevojčicu Anu Ritu na Svjetski dan dječje paralize i tako obilježili taj važan dan.

Učenici 1.b razreda OŠ Pujanki upoznati su s poteškoćama s kojima se suočavaju osobe s cerebralnom paralizom CP. Ideja za taj projekt učenicima  je sinula kad su upoznali djevojčicu koja je po svemu slična njima samo što se kreće s pomoću kolica. Prihvatili su poticaj svoje učiteljice.

Učenici 1.b razreda pridonijeli su znanju i podizanju javne svijesti o poteškoćama na koje nailaze osobe s CP u razredu, školi i zajednici.

Na satu razrednika razgovarali su sa svojom učiteljicom Anom Alujević Grgas.

NAŠI SU CILJEVI:

prihvaćati različitost među ljudima

■ razgovarati u skladu sa svojim interesima i potrebama poštujući interese i potrebe drugih

■ pronaći način davanja potpore kao razred i škola

■ osposobiti učenike za međusobno poštovanje i odgovorno ponašanje

■ ponašati se u skladu s dječjim pravilima u svakodnevnom životu.

TIJEK RADA NA PROVEDBI PROJEKTA:

1.] Izbor problema

Svijest o otežanom kretanju djeteta u razredu nametnula se kao tema projekta u prvom razredu. U razgovoru s djecom doznala sam da bi učenici željeli o toj temi doznati nešto više. Roditelji djeteta bili su voljni o tome razgovarati.

2.] Istraživanje

U mjesecu listopadu Svjetski je dan dječje paralize. Temu smo istraživali u časopisima, na internetu… Budući da većina učenika prvog razreda nije bila u mogućnosti čitati, istraživali su s pomoću slika, a učenici čitači pročitali bi učenicima kraće poruke. Analizirali su prava djeteta.

U članku 31. Konvencije o pravima djeteta doznali smo: „Dijete ima pravo na igru i slobodno sudjelovanje u životu i stvaralaštvu…“

3.] Oblikovanje mogućih rješenja

Učenici u manjim skupinama, potaknuti učiteljicom, raspravljaju o obilježavanju Svjetskog dana cerebralne paralize. Da bismo razveselili učenicu i svima skupa uljepšali dan. Utvrđujući pristup za svako rješenje, navodili su zbog čega je to rješenje uspješno i zbog čega nije uspješno. Učenici su predložili moguća rješenja problema:

■  pogledati film u kojem se vidi dijete na fizikalnoj terapiji (rješenje ponudilo dijete s poteškoćama u kretanju)

Crtanje slika i ukrašavanje panoa

■  nacrtati slike i obilježiti taj dan

■  upoznati se s mogućnostima koja usrećuju dijete

Izrada bedževa

■  izraditi bedž da bismo obilježili taj dan

Baloni dočekuju učenike u učionici na Svjetski dan dječje paralize

4.] Najbolji pristup rješenju

            Učenike sam potaknula na razmišljanje o najboljem rješenju problema.

            Na kraju su učenici izabrali ono najuspješnije od ponuđenih.

                Dogovorili su da je najbolji pristup izrada bedža zelene boje –

             boja cerebralne paralize, te na zelenom krugu nacrtan smješko

             kojem su oči slova CP.

Anu Ritu dočekuju veseli bedževi

Prošlogodišnjega 6. listopada svi su u učionici nositi bedževe i tako obilježili Svjetski dan cerebralne paralize.

     Na taj način pružili smo potporu svima kojima je potrebna.

1.] RAZVOJ PLANA AKCIJE:

Planirali smo aktivnosti koje ćemo poduzeti da bi se proveo plan i pronašlo predloženo rješenje. Plan djelovanja:

2.] UPOZNATI RODITELJE S PROJEKTOM RITIN DAN

3.] Projekcija filma – upoznavanje s poteškoćama na koje nailaze osobe u invalidskim kolicima

4.] Projekt smo proveli na satu razrednika, na Građanskom i zdravstvenom odgoju i izvannastavnoj aktivnosti.

5.] Upoznati se s porukama na plakatu.

■  OSTVARENI REZULTATI ■

    Upoznali smo se s teškoćama na koje nailaze osobe u invalidskim kolicima.

   Gledajući film, doznali smo o vježbama i terapiji koje dijete redovito     provodi.

   Tako učenici pridonose prihvaćanju škole kao mjesta gradnje osobnosti,

   samopouzdanja, samostalnosti i ostalih životnih kompetencija.

   U roditeljima smo dobili suradnike u rješavanju problema te pokazali kako

   svi možemo pridonijeti ugodnom odrastanju djece s teškoćama u razvoju.

   Roditelji, učenici i učitelj postali su sudionici, a ne pasivni promatrači

   školskog života svog djeteta, svjesni da se njihove potrebe poštuju

   te pridonose boljitku djeteta i cijele zajednice. Pronalaženjem 

   mogućih rješenja svojim primjerom učenici unose promjene u mišljenja,

   stavove i navike u svojim obiteljima i u široj zajednici.

   Plan projekta je ostvaren, a poštovanje i boljitak svih, kao i djece s teškoćama u

   razvoju provodit ćemo i u sljedećem razredu.

Sretna slavljenica Ana Rita

■  PREDSTAVLJANJE PROJEKTA ■

 Projekt smo predstavili roditeljima i učenicima. Objavljen je na internetskoj stranici naše škole. Predstavljanjem projekta učenici učvršćuju svoje stavove i stječu samopouzdanje.

■  Piše: Ana Alujević Grgas, učiteljica RN, mentor | OŠ Pujanki Split | Cilj je mog rada učiniti djecu sretnom da bi hrabro krenula u život. ■