Učenici 1.b razreda OŠ Pujanki simpatični su i razigrani prvašići. Imaju veliko srce i želju pomoći potrebitima.Razveselili su djevojčicu Anu Ritu na Svjetski dan dječje paralize i tako obilježili taj važan dan.
Učenici 1.b razreda OŠ Pujanki upoznati su s poteškoćama s kojima se suočavaju osobe s cerebralnom paralizom CP. Ideja za taj projekt učenicima je sinula kad su upoznali djevojčicu koja je po svemu slična njima samo što se kreće s pomoću kolica. Prihvatili su poticaj svoje učiteljice.
Učenici 1.b razreda pridonijeli su znanju i podizanju javne svijesti o poteškoćama na koje nailaze osobe s CP u razredu, školi i zajednici.
Na satu razrednika razgovarali su sa svojom učiteljicom Anom Alujević Grgas.
NAŠI SU CILJEVI:
■ prihvaćati različitost među ljudima
■ razgovarati u skladu sa svojim interesima i potrebama poštujući interese i potrebe drugih
■ pronaći način davanja potpore kao razred i škola
■ osposobiti učenike za međusobno poštovanje i odgovorno ponašanje
■ ponašati se u skladu s dječjim pravilima u svakodnevnom životu.
TIJEK RADA NA PROVEDBI PROJEKTA:
1.] Izbor problema
Svijest o otežanom kretanju djeteta u razredu nametnula se kao tema projekta u prvom razredu. U razgovoru s djecom doznala sam da bi učenici željeli o toj temi doznati nešto više. Roditelji djeteta bili su voljni o tome razgovarati.
2.] Istraživanje
U mjesecu listopadu Svjetski je dan dječje paralize. Temu smo istraživali u časopisima, na internetu… Budući da većina učenika prvog razreda nije bila u mogućnosti čitati, istraživali su s pomoću slika, a učenici čitači pročitali bi učenicima kraće poruke. Analizirali su prava djeteta.
U članku 31. Konvencije o pravima djeteta doznali smo: „Dijete ima pravo na igru i slobodno sudjelovanje u životu i stvaralaštvu…“
3.] Oblikovanje mogućih rješenja
Učenici u manjim skupinama, potaknuti učiteljicom, raspravljaju o obilježavanju Svjetskog dana cerebralne paralize. Da bismo razveselili učenicu i svima skupa uljepšali dan. Utvrđujući pristup za svako rješenje, navodili su zbog čega je to rješenje uspješno i zbog čega nije uspješno. Učenici su predložili moguća rješenja problema:
■ pogledati film u kojem se vidi dijete na fizikalnoj terapiji (rješenje ponudilo dijete s poteškoćama u kretanju)
■ nacrtati slike i obilježiti taj dan
■ upoznati se s mogućnostima koja usrećuju dijete
■ izraditi bedž da bismo obilježili taj dan
4.] Najbolji pristup rješenju
Učenike sam potaknula na razmišljanje o najboljem rješenju problema.
Na kraju su učenici izabrali ono najuspješnije od ponuđenih.
Dogovorili su da je najbolji pristup izrada bedža zelene boje –
boja cerebralne paralize, te na zelenom krugu nacrtan smješko
kojem su oči slova CP.
Prošlogodišnjega 6. listopada svi su u učionici nositi bedževe i tako obilježili Svjetski dan cerebralne paralize.
Na taj način pružili smo potporu svima kojima je potrebna.
1.] RAZVOJ PLANA AKCIJE:
Planirali smo aktivnosti koje ćemo poduzeti da bi se proveo plan i pronašlo predloženo rješenje. Plan djelovanja:
2.] UPOZNATI RODITELJE S PROJEKTOM RITIN DAN
3.] Projekcija filma – upoznavanje s poteškoćama na koje nailaze osobe u invalidskim kolicima
4.] Projekt smo proveli na satu razrednika, na Građanskom i zdravstvenom odgoju i izvannastavnoj aktivnosti.
5.] Upoznati se s porukama na plakatu.
■ OSTVARENI REZULTATI ■
Upoznali smo se s teškoćama na koje nailaze osobe u invalidskim kolicima.
Gledajući film, doznali smo o vježbama i terapiji koje dijete redovito provodi.
Tako učenici pridonose prihvaćanju škole kao mjesta gradnje osobnosti,
samopouzdanja, samostalnosti i ostalih životnih kompetencija.
U roditeljima smo dobili suradnike u rješavanju problema te pokazali kako
svi možemo pridonijeti ugodnom odrastanju djece s teškoćama u razvoju.
Roditelji, učenici i učitelj postali su sudionici, a ne pasivni promatrači
školskog života svog djeteta, svjesni da se njihove potrebe poštuju
te pridonose boljitku djeteta i cijele zajednice. Pronalaženjem
mogućih rješenja svojim primjerom učenici unose promjene u mišljenja,
stavove i navike u svojim obiteljima i u široj zajednici.
Plan projekta je ostvaren, a poštovanje i boljitak svih, kao i djece s teškoćama u
razvoju provodit ćemo i u sljedećem razredu.
■ PREDSTAVLJANJE PROJEKTA ■
Projekt smo predstavili roditeljima i učenicima. Objavljen je na internetskoj stranici naše škole. Predstavljanjem projekta učenici učvršćuju svoje stavove i stječu samopouzdanje.
■ Piše: Ana Alujević Grgas, učiteljica RN, mentor | OŠ Pujanki Split | Cilj je mog rada učiniti djecu sretnom da bi hrabro krenula u život. ■