Iz školskog svijeta
OŠ HINKA JUHNA, PODGORAČ, PŠ BUDIMCI
Školski medni dan
objavljeno: 14. prosinca 2021.

Školski medni dan proveli smo u razredu kao integrirani radni dan. Međupredmetnom korelacijom ostvareni su predviđeni odgojno-obrazovni ishodi za pojedinu aktivnost. Biti dijelom učiteljske grupe na društvenoj mreži koja okuplja više od 4000 učitelja razredne nastave ovaj je dan učinilo još zanimljivijim.

U grupi su učitelji razredne nastave koji nesebično dijele nastavne materijale, savjetuju jedni druge i ostvaruju suradnju između svojih razreda i škola. Jedna od administratorica grupe, učiteljica razredne nastave, nesebično je u grupi podijelila materijale koje je izradila za svoj razred, složene u iznimno kvalitetnu kolekciju Wakelet. Kolekciju smo preuzeli u našem razredu. Pojedine zadatke i igre koje je učiteljica autorica zamislila prilagodila sam sposobnostima svojih učenika i nastavnom gradivu koje smo dosad odradili. Uz još neke vlastite preinake i ideje, pripremila sam mnogo materijala za svoje učenike i dan prepun učenja u igri i zabavi mogao je početi. Tijekom pet nastavnih sati uspjeli smo ostvariti sve zamišljene i pomno planirane odgojno-obrazovne ishode.

Na satu izvannastavnih aktivnosti (Mali čitači) učenicima sam podijelila poklon-vrećice u kojima su teglica meda i slikovnica Pčelica Jelica i Medo Edo, K. Halužan.

Učenik Maksim, koji je dobar čitač, počeo je čitanje naglas uz moju pomoć na kraju priče. Uslijedio je razgovor o pročitanome i provjera razumijevanja putem pitanja o tekstu, rješavanja zanimljivih zadataka u samoj slikovnici. Nakon slikovnice, uslijedio je slikokaz Priče s cvjetne livade (Školski medni dan s hrvatskih pčelinjaka) u kojem je na zanimljiv način prikazana važnost i potreba konzumacije meda kao i njegov nastanak od pčelice do teglice.

Na satu likovne kulture zadatak je bio crtanje likova i događaja iz slikovnice (crtanje – crta i točka). Izrezivanjem likova nastale su lutkice te su učenici glumili razgovore između mede Ede i pčelice Jelice (improvizacija). Pogledali smo i crtani film Pčelica Maja kao rekreacijsku stanku od rada i pritom se dobro zabavili.

Sati Hrvatskog jezika i Tjelesne i zdravstvene kulture ispreplitali su se u igri Slovkaj i izvedi vježbe (čitanje riječi, analiza riječi). Učenik treba izvesti onoliko tjelesnih vježbi koliko riječ ima glasova. Bilo je tu čučnjeva, trbušnjaka, sklekova, ali i pregršt gimnastičkih izvedbi „zvijezde” i „špage”.

Matematičku igru zbrajanja brojeva do pet začinili smo organizirajući malo natjecanje. Učenici su bili podijeljeni u tri manje skupine. Jedan po jedan iz skupine trče do stola na kojem su matematički zadatci, vraćaju se u skupinu, rješavaju zadatak te ga smještaju u košnicu na ploči s točnim rezultatom. Pobjednička ekipa ona je koja do isteka vremena riješi najviše točnih zadataka.

Najbolja ekipa osvojila je slatke nagrade.

Zanimljivo je bilo primijetiti da pobjednička ekipa ne dijeli nagradu samo međusobno, već i ostalim učenicima u razredu. Uslijedilo je rješavanje matematičkog piktograma, bojenje i lijepljenje u bilježnicu. Neizostavan rad na računalu u omiljenom digitalnom alatu WordArt objedinio je nove pojmove koje su učenici usvojili u današnjem danu. Učenici upisuju po jednu riječ koju su naučili, a odnosi se na medni dan (med, zdravlje, pčela, trut, košnica, pčelar…). Na kraju nastaje zanimljiva fotografija izabranog lika medvjeda.

Sve aktivnosti koje smo proveli izložili smo na razredni pano.

Na samom kraju zanimljivoga, intenzivnoga i poučnoga integriranog radnog dana zasladili smo se ukusnim i zdravim medom.

Piše: Patricija Hercog, učiteljica razredne nastave, mentor  ■ OŠ Hinka Juhna, Podgorač, PŠ Budimci ■ Od 2009. zaposlena u OŠ Hinka Juhna, Podgorač, u Područnoj školi Budimci. Nastavu provodi kao projektnu uz upotrebu IKT-a kako bi obogatila nastavne sadržaje i učenicima ih učinila zanimljivijima. Uključena je u eTwinning zajednicu u kojoj aktivno sudjeluje usavršavajući se i pišući te provodeći projekte. ■